Обиколка на юг от Покровник

Това е един съвсем кратък веломаршрут над с. Покровник (в близост до Благоевград), подходящ за някое бързо каране (под един час), включително и за начинаещи планински колоездачи, тъй като се ползват предимно черни пътища в добро състояние. При спускането има един участък, който е малко по-стръмен и леко изровен, но ако се кара по-бавно, може да се избегнат повечето камъни и улеи, а и става дума само за няколкостотин метра. Има и по-кратък черен път за спускане (в GPS файла е с име „shortcut“), който представлява стръмен черен път с остри завои и нестабилни камъни – ако ви харесва подобен терен (и поднасянето на гумите по него), възползвайте се!

Във високата част на маршрута се разкрива и панорамна гледка към Рила и Благоевград.

Както и останалите маршрути в района, това късо кръгче също е с устойчив на дъжд терен и позволява нормално каране през всеки сезон, стига да няма сняг (което се случва сравнително рядко). Имайте предвид все пак, че изкачването е по северен склон и там през зимата може да има заледени участъци и повечко студ. Спускането обаче е открито и напечено. Най-добрите периоди за проба са пролетта и есента.

Началото е от центъра на селото, който е доста добре оформен. Наоколо може да се намерят места за паркиране, но най-удобният паркинг е малко преди да достигнете площада: https://goo.gl/maps/mB1F6qLE9DfuKACR6.

Начална точка: центъра на с. Покровник; https://goo.gl/maps/4g27RY4568H3skSo7
Физическо натоварване: ниско (КФН=3.5)
Продължителност: до 1 час (в зависимост от темпото, почивките и т.н.)
Вода: 0.5 л

От центъра на с. Покровник (т.01) поемаме по главната улица на юг (покрай черквата). След 300 м (т.02) улицата прави завой наляво, а ние продължаваме по тясно мостче през реката и по черен път направо от другата ѝ страна. В т.03 пропускаме черен път вдясно, а в т.04 има два пътя надясно – подминаваме първия и завиваме по втория, като започваме плавно изкачване. Нагоре следваме само главния път, като пропускаме отклонение надясно в т.05, а след това в т.06 (1.7 км) нашият път завива надясно (пропускаме друг вляво). В т.07 и т.08 пропускаме още два второстепенни пътя вдясно, а в т.09 подминаваме и път вляво.

В т.10 (2.8 км) трябва да поемем по стръмен черен път вляво, но само за кратко, защото след 50 м (т.11) излизаме на широк и гладък черен път, по който тръгваме наляво и започваме леко да се спускаме. След няколкостотин метра наклонът започва да се увеличава, като на едно място за момент пътят става стръмен. В т.12 (4.2 км) има разклон и главният път е надясно, а след още 100 м в т.13 трябва да изберете дали предпочитате по-лекия път рязко вдясно (основният маршрут е по него), или ще търсите повече адреналин по левия път, който е по-стръмен и с нестабилна настилка. По десния се спускаме към друг широк черен път (т.14) и по него наляво и само надолу, минавайки покрай няколко къщи и пропускайки по една отбивка вдясно и вляво, излизаме към асфалтовия път (т.17, 5.3 км), свързващ Покровник и с. Падеш. Продължаваме по асфалта към селото, като в т.18 завиваме по улицата наляво, после в т.02 надясно и се прибираме до площада.