МТБ разходка на северозапад от Лешко

Лешко е още едно от селата, разположени сред хълмистите ридове на Влахина планина на югозапад от Благоевград, и китно е не само името му, но и видът му. Околностите му предлагат чудесни възможности за ХС карания – има и по-стръмни баири, има и по-полегати, каквито са и в този прекрасен и живописен маршрут. Той ще ви отведе до с. Горно Лешко и над него, после с плавно и дълго спускане слизаме в долината на Лещинска река и по нея се прибираме обратно към селото.

Карането е със средна дължина, теренът е предимно лек (асфалт и черни пътища), а пейзажът наоколо е красив и разнообразен. Сред интересните неща по маршрута е и една стара черква – храмът „Успение Богородично“. Тъй като говорим за района на Благоевград, температурите са по-меки, което позволява каране дори и в някои по-топли зимни дни, но най-хубаво е през пролетта и есента. Макар че като цяло  почвите в района „носят“ на дъжд, има участъци от черните пътища, където ще се натъкнете на кал, така че не очаквайте да се върнете съвсем чисти от прехода.

Макар да не е сложен за ориентиране, добре е да имате GPS уред, защото маршрутът преминава през сравнително диви и отдалечени места и е възможно с времето някои от пътищата да се променят.

Ако искате да направите по-дълго каране, можете да го комбинирате с маршрута „Падеш – с. Габрово“, добавяйки още 14 км.

Началото е в центъра на с. Лешко, където може да се намери място за няколко автомобила.

Начална точка: центъра на с. Лешко; https://goo.gl/maps/W6jBrNNXNXDd8ZCD8
Физическо натоварване: ниско (КФН=4)
Продължителност: 2-3 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н.)
Вода: 1-1.5 л, чешма има само в с. Горно Лешко

От центъра на с. Лешко (т.01) поемаме по асфалтовия път на запад с плавно изкачване към с. Горно Лешко, което достигаме след 2.6 км. В центъра му (т.02 и т.03) асфалтовият път свършва и продължаваме надясно по хубав чакълиран черен път между къщи и селскостопански постройки. В т.04 пропускаме още един черен път вляво и караме направо и нагоре, като тук е малко по-стръмно. В т.05 (3.3 км) следваме основния път наляво, като пропускаме други два пътя (единият е още по-наляво, а другият е вдясно). В т.06 (3.8 км) сме надясно към близката махала, а в т.07 пропускаме отбивката към къщите и продължаваме по левия път нагоре. Минаваме покрай една самотна къща/ферма, където има 1-2 кучета, после в т.08 пропускаме черен път вляво към една махала и в т.09 (4.9 км) достигаме важен разклон, където трябва да завием наляво и да се изкачим по един криволичещ и малко по-стръмен черен път. След малко наклонът става по-лек, а на разклона в т.10 (5.5 км) продължаваме по пътя надясно, който се изкачва по една поляна, осеяна с камъни и след това пресича едно живописно дере и излиза от другата му страна.

В т.11 (6.6 км) пропускаме второстепенен черен път вляво и продължаваме направо по основния път, който започва да се спуска към долината на р. Лещинска. Малко преди да я достигнем, вдясно е красивата стара черква „Успение Богородично“. В т.12 пропускаме още един занемарен черен път вляво и скоро след това достигаме черния път в долината на р. Лещинска – т.13 (9.4 км). По принцип маршрутът продължава надясно, но си струва първо да покарате още 200 м наляво, за да направите почивка при един навес с маси и пейки (т.14). От навеса се спускаме обратно по пътя и продължаваме все по него в долината на р. Лещинска. Наклонът е малък, на някои места има дори и леки изкачвания. В т.15 пропускаме черен път вляво, в т.16 пък пропускаме отбивка вдясно. В т.17 (13.2 км) отново пропускаме отбивка вдясно, а след това в т.18 и т.19 държим пътя надясно (вляво има една къща/ферма). След малко пътят се изравнява, разширява и продължава да следва коритото на реката, движейки се от дясната му страна. В т.20 (16.8 км) преминаваме на другия бряг и продължаваме все покрай реката, навлизайки в селото. В т.21 избираме левия път и след малко излизаме на асфалтирана улица (т.22), по която надясно се връщаме до площада.