Голо бърдо – между Перник и Радомир

Голо бърдо е малка планина с голям потенциал в близост до София, между Радомир и Перник. Помня, че навремето имаше един период, в който доста често я навестявахме и оттогава е останала една статия с всички пътища и пътеки, по които сме карали тогава. В наши дни обаче някои от тях вече са твърде обрасли и непроходими, други са се променили, трети са си наред. В настоящия маршрут Борис Първанов споделя един приятен вариант за каране, проверен откъм проходимост и подходящ за широк кръг от хора, с начало и край в Перник, като се прехвърля два пъти билото на планината и се минава през Радомир.

Приятна разходка между Перник и Радомир през разделящата ги планина Голо бърдо. Двата баира на маршрута са в голямата си част асфалт, но спусканията са по сингъл трак пътечки. В полето преди Радомир и по билото на планината се откриват хубави гледки.

Начална точка: кв. Каменина, гр. Перник
Ниво на техническа трудност: средно
Физическо натоварване: средно
Продължителност: 2-5 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 1 л
Храна: за половин ден
– асфалт – 7 км
– пътеки –5 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от горната част на кв. Каменина, гр. Перник. Катери се по асфалтов път към хижа „Славей“. При 2,5 км достигате парк „Мечката“, където има чешма. Малко след като подминете хижата, поемате на изток по билото на Голо бърдо. При 4,5 километра се отбивате по пътека вдясно. Пътеката започва с много дълбок коловоз, но е само няколко метра. След това следва чешма, водата от която се стича известно време по самата пътека за кратко. Следва дълго спускане по сингъл трак пътечка с малък наклон. При 7,7 км подминавате ловна хижа, при която има кладенец. Около 9-тия км завивате надясно и поемате към гр. Радомир през полетата в подножието на планина. В града тръгвате да катерите по асфалтов път в посока хижа „Орлите“. На 17-ти км, малко преди хижата, пътят се разклонява и поемате наляво по стръмен стар потрошен асфалтов път към билото. На върха се намира изоставено военно поделение. Следвате билото до 22-ри км, където завивате наляво по чакълест път в посока гр. Перник. След  1 км пътят леко завива надясно, а вие продължавате по пътеката направо до достигане на града.

Текст, снимки и видео: Борис Първанов
Можете да почерпите автора бира или кафе и чрез някой от тези два линка: