Банкя | Западно-люлинска източна сеч

Този веломаршрут с начало и край в Банкя предлага технична пътека в източния склон на западната част на Люлин планина, съчетана с хубава гледка от скална тераса над едноименната магистрала. Преминава през популярните в гр. Банкя пътеки „Алея на здравето“ и „Есперанто“.

Начална точка: входа на бившата резиденция на Тодор Живков в гр.Банкя
Ниво на техническа трудност: средно (R2, T1, T2, T3)
Продължителност: 2-4 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 1 л
Храна: половин ден

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се входа на бившата резиденция на Тодор Живков в гр. Банкя. Преминава се по „Пътеката на Здравето“ до достигане на макадамовия път, свързващ кв. Градоман с кв. Михайлово. Завивате надясно по него в посока Михайлово, като впоследствие се преминава и до едноименния микроязовир. След последните къщи поемате по пътека „Есперанто“. Наклонът постепенно се увеличава, като в самия ѝ край става трудно и за бутане. При достигане на билната пътека се завива надясно, а на разклонението 20 метра след това се държи леко вляво. Пътеката следва билото до най-източния край на западна Люлин планина. Там започва спускане в северна посока. На две трети от дистанцията надолу вдясно има кратка отбивка, която води до скални тераси над магистрала „Люлин“, където се открива хубава гледка към София. След като излезете от гората, държите леко вляво по обширна ливада в посока кв. Градоман. От центъра на квартала отново поемате по пътя към кв. Михайлово, като този път малко преди микроязовира завивате по черен път надясно и преминавате през бившата резиденция на Тодор Живков.

Текст, снимки и видео: Борис Първанов
Можете да почерпите автора бира или кафе и чрез някой от тези два линка: