Мотострелкови полигон Сливница

Важно!!! След публикуването на маршрута, читатели коментираха във Facebook, че полигонът все още е действащ и на него от време на време се провеждат учения и състезания. Преминаването по маршрута е изцяло на ваша отговорност и трябва да става с повишено внимание! Възможно е да има невзривени снаряди /халосни/ в полетата извън пътищата.

Разходка през мотострелковия полигон край гр. Сливница. Всичко изглежда запустяло и ограбено, не е заградено, но стоят стари табели и се виждаше някаква минимална активност в една от сградите. Маршрутът предлага хубави открити черни пътища по билото на планината Три уши, която е съседна на Чепън.

Текст, снимки и видео: Борис Първанов

Изходна точка: с. Опицвет
Дължина: 37 км
Ниво на техническа трудност: ниско
Физическо натоварване: средно
Продължителност: 3-5 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 2 л
Храна: за половин ден
– асфалт – 19 км
– черни пътища – 18 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от центъра на с. Опицвет през с. Безден. След преминаване на с. Богьовци започва основното изкачване по асфалтов път. Пресича се главния път за прохода Петрохан и се преминава през с. Беледие хан. Катерите още 4 км по стар асфалтов път и отново пресичате пътя за Петрохан. Веднага след това започвате кратко бутане(200 м) вляво, за да достигнете билото на планината. Поемате на запад и следвате хубав широк черен път по билото покрай различни изоставени сгради и съоръжения от някогашното поделение. На 26-ия километър стъпвате на асфалт, като следва спускане към сърцето на полигона. На 28-и км се достига асфалтово кръстовище. Предложеният маршрут преминава наляво през самия полигон. Има стари табели и паянтова бариера, но имайте едно наум. Ако продължите надясно пък, може да заобиколите основните сгради и да излезете в източния край на поделението, с цената на едно баирче в повече. След края на бившите стрелковите съоръжения асфалтовият път преминава в черен в източна посока. Следвайте го до достигане на асфалтовия път преди с. Опицвет.