В подножието на Чепън планина (междуселски асфалт)

Макар че повечето веломаршрути в MTB-BG.com са стриктно планински, а някои от по-старите или по-рядко караните са си и откровено приключенски, доколкото не се знае какво е актуалното им състояние, сега предлагам на вниманието ви едно почти шосейно каране, изцяло по автомобилни пътища (с изключение на 2 км черен път, което на фона на общата му дължина от 60 км си е нищо), което е описано и изпратено от Борис Първанов. Възможно е някой редовен читател да се понацупи от тази „асфалтова забежка“ в съдържанието, но аз лично нямам съмнения, че маршрутът може да е полезен за доста хора – както за по-опитни ХС карачи, които искат да разнообразят зимните си тренировки, така и за любители и новаци, които търсят максимално лек терен, но с прилична дистанция и интересни места наоколо. Така че с удоволствие го публикувам, пък всеки ще си прецени дали му е полезен.

Маршрутът представлява междуселски асфалт около масива Три уши, в покрайнините на Чепън планина. Преминава през градовете Драгоман и Сливница, както и през редица селца. В по голямата си част е спокоен откъм трафик, само в зоната около Драгоман към момента се строи магистрала „Европа“ и трябва да се внимава. Има и една малка отсечка от километър и половина по черен път (или пък ливаден фриирайд), но пък с много хубава гледка към Стара планина.

Начална точка: Пътен възел между гр. Сливница, с. Петърч и магистрала „Европа“.
Дължина: .61 км
Ниво на техническа трудност: ниско
Физическо натоварване: средно
Продължителност: 3-7 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н.)
Вода: 1 л
Храна: за цял ден
– асфалт – 59 км
– черни пътища – 2 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от с.Петърч в посока на с. Опицвет. Преди селото на кръстовището се завива остро надясно и се преминава през с.Богьовци. Изкачва се основната височина на маршрута, като се пресича с. Белидие хан и главния път за прохода Петрохан. При второто пресичане на главния път, се поема към с.Понор. От центъра на селото се хвала пряка вляво – тесен асфалтов път в посока бившо военно поделение. Преди да се достигне военния обект, се завива надясно по черен път, който ви отвежда до нов асфалтов път в посока гр. Драгоман. Преминават се последователно с. Васильовци, с. Мало Малово, с. Раяново, с.Голямо Малово. Във всяко село има чешми с вода.  Достигате подножието на Петров връх, Чепън планина, а отляво се простира Драгоманското блато. При навлизане в гр. Драгоман се завива надясно. Към м. март 2020 се строи автомагистрала „Европа“ и следва да се внимава при преминаването през града. Поемате през стария паважен път в посока гр. Сливница. В края на града карайте направо по стария път за гр. София, който ще ви отведе на детелината на главния международен път за Сърбия, където е и отбивката за с.Петърч.

Текст, снимки и видео: Борис Първанов
Можете да почерпите автора бира или кафе и чрез някой от тези два линка: