Банкя (кв. Вердикал) – в.з. Витошица

Текст и снимки: Борис Първанов

13-километрова обиколка от кв. Вердикал на гр.Банкя през Клисурски манастир („Св.Петка“) до в.з. Витошица с по-игриво спускане по моторджийски пътеки в региона.

Начална точка: центъра на кв. Вердикал
Дължина: .13.4 км
Ниво на техническа трудност: средно (R1, R2, T3)
Физическо натоварване: ниско (КФН=4.5)
Продължителност:  1,5-3 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 0.5 л, в двора на манастира има чешма
– пътеки – 4,4 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгвате от центъра на кв.Вердикал, гр.Банкя по асфалтовия път в посока с. Клисура. След 2.8 км пътят се разделя и ние завиваме надясно по отбивката за манастир „Св.Петка“. При 6 км достигаме до най-високата точка – 940 м н.в. – и се озоваваме пред манастира. В двора му има чешма. Продължаваме по асфалтовия път на запад, в посока на възвишението Форта. При достигане на първите къщи на в.з. Витошица се отклоняваме наляво по видим черен път в посока с. Клисура. При достигане на селото, следвайте асфалтовия път за гр. Банкя. Следва кратко изкачване, около 1 км. След като приключи изкачването, отляво ще забележите чешма, в която рядко има вода. 30 метра след нея вдясно поемаме по черен път през полето. Достигате гора и продължавате по моторджийска пътека през нея, докато слезете до р. Какач. След като я преминете, следва стръмно бутане – около 5-10 минути. При навлизане в гората поемате по пътеката вляво, която ще ви отведе над кв. Вердикал. След като излезете на открита площ с гледка към гр.Банкя и Витоша, поемате по тясна моторджийска пътека вляво покрай дърветата. 300 метра по късно се завива надясно и се слиза в кв. Вердикал.