Костинброд – с. Чибаовци – с. Царичина

Нов веломаршрут от Борис Първанов, който е съобразен изцяло със зимния сезон, когато пътищата и пътеките са покрити със сняг. Карането е основно по асфалт, който на доста места не е в перфектно състояние, така че няма да ви липсва напълно усещането за офроуд. Подходящ е за тренировки през зимата и за дълги разходки по максимално лек терен през пролетта и есента. Първо вижте маршрута във видео формат:

Текст, снимки и видео: Борис Първанов

Дълга (48 км) междуселка обиколка западно от гр. Костинброд, с преобладаващо асфалтово покритие и липса на автомобилен трафик. Маршрутът минава през Царичината дупка и Шияковския манастир „Св. Архангел Михаил“.

Начална точка: кв. Шияковци, гр. Костинброд
Дължина: 48 км
Ниво на техническа трудност: ниско
Физическо натоварване: средно
Продължителност: 3-6 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 2 л
Храна: за цял ден
– асфалт – 47 км
– черни пътища – 1 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от кв. Шияковци в западна посока. Преминавате с. Петърч и при достигане на кръстовището при село Опицвет се завива плътно надясно. В центъра на с. Богьовци според картите има чешма. След селото започва основната височина на маршрута. Пресича се главния път за Петрохан и се преминава през село Беледие хан. След като приключи изкачването, се включвате за много малко в главния път, като на първата отбивка поемата надясно към с. Дръмша. След селото следва с. Чибаовци, като в центъра му също има чешма. С наближаването на  29-ия километър се отбивате надясно към Чибаовска мина и започвате да спускате по асфалтовия път. След като приключи спускането, се озовавате в махала на с. Царичина. Студено място, където се беше натрупал лед по пътя от снеготопенето. На 38 км, в центъра на с. Царичина, се намира обектът „Царичината дупка“ – извор на множество легенди и конспирации. След селото започва дълго спускане. Минавате през с. Градец и излизате на главния път в посока гр. Костинброд. На отбивката за с. Драговищица поемате в срещуположна посока по черен път вдясно, за да минете покрай Шияковския манастир „Св.Архангел Михаил“.