Обиколка на запад от Сливница (през Гургулят, Брусник и Алдомировци)

Текст и снимки: Борис Първанов

Дълга междуселска обиколка (53 км) в западния край на страната с преобладаващо асфалтово покритие и липса на автомобилен трафик. Маршрутът минава през интересния монумент Пантеон „Майка България“ в с. Гургулят. Подходящ е за по-хладните и влажни месеци, когато много от черните пътища и пътеки в страната са кални или скрити под снега. Тук се кара основно по асфалт и добре утъпкани черни пътища, направени за автомобили. В този смисъл маршрутът е напълно подходящ и за хора с начални умения, а повечето части от него могат без проблем да бъдат преминати и с gravel bike или друг тип хибриден велосипед.

Начална точка: центъра на гр. Сливница
Ниво на техническа трудност: ниско
Продължителност: 3-7 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 2 л
Храна: за цял ден
– асфалт – 46 км
– черни пътища – 7 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от центъра на гр. Сливница в източна посока по стария път за София и се завива вдясно за гр. Брезник.  След 10 км в центъра на с. Гургулят е налична чешма. Малко след това вляво може да се отбиете до Пантеон „Майка България“. Връщате се на пътя и го следвате през с. Ракита, където също има чешма. След с. Арзан се отделяте от главния път надясно. Преминавате през село Долни Романци. След като подминете с. Горни Романци, достигате по-главен път и поемате по него надясно. На 28 км завивате надясно по асфалтов път за с. Брусник. След селото асфалтът свършва и продължавате по равен черен път, докато достигнете отново асфалт след (36 км). Завиване наляво в посока гр. Сливница. На следващия разклон маршрутът е по пътя вдясно, като следва дълго асфалтово спускане до с. Повалиръж. С влизане в селото асфалтът изчезва. Карате до достигане на малък поток, който може да се пресече по малък дървен мост. Гонейки десния коларски път, започва по-остро катерене по чакълест хълм. След преодоляване на височината се спускате по широк коларски път в североизточна посока до достигане на асфалт при с. Бърложница. Завивате надясно и продължавате през с. Алдомировци към гр. Сливница.