Кв. Сушица (Карлово) – пътеката покрай Гергентепе

Сушица е село в непосредствена близост до гр. Карлово, което с годините се е превърнало в негов квартал. Над него има многобройни възможности за кратки маршрути в полите на Стара планина, преди южните склонове на Балкана да се изправят почти отвесно нагоре. Точно такова е настоящото каране.

Тъй като дължината му е съвсем, съвсем малка, да го карате самостоятелно би имало смисъл най-вече ако сте отседнали наблизо и се чудите къде да направите едно бързо кръгче за час. Може да тръгнете и от Карлово, ползвайки свързващата отсечка до Сушица. Нещата могат да станат и по-интересни обаче, ако го комбинирате с някой от другите кратки маршрути в района – например към с. Васил Левски.

А маршрутът, казано най-общо, представлява изкачване над кв. Сушица в североизточна посока покрай къщи, вили и ферми, последвано от кратко, но интересно спускане по овчарска животновъдна пътека до един равен черен път между с. Васил Левски и Сушица, по който се прибираме до началната точка. Пътеката, както се досещате, е най-важното в този маршрут. На повечето места тя е с малък наклон и сравнително широка, т.е. всеки, който вече има известен опит в карането по пресечен терен, би могъл да мине по-голямата част от нея, но тук-там  има по-стръмни и технични участъци, което я прави интересна и за напреднали карачи. На едно място има и трънливи храсти в опасна близост, които малко пречат на карането, но не бяхме взели инструменти, за да им видим сметката…

В този си вид маршрутът е подходящ за каране почти целогодишно, но ако го комбинирате в някакво по-дълго каране, най-подходящите сезони са пролет и есен, тъй като през лятото районът е сравнително открит и жегата ще е сериозна.

Начална точка: кв. Сушица (Карлово), централен площад
Ниво на техническа трудност: средно (R1, R2, T3)
Физическо натоварване: ниско (КФН=3)
Продължителност: до 1 час (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 0.5 л
– асфалт/паваж  – 1.0 км

От площада в кв. Сушица (т.01) поемаме нагоре (север) по главната улица. Вдясно има чешма и точно след нея (т.02) завиваме рязко надясно по равна улица, в края на която (т.03) продължаваме наляво и нагоре по стръмна улица с настилка от бетонни плочки. Тази улица завършва с кръстовище (т.04), където караме по стръмен черен път надясно и оставяме селото зад нас.

В т.05 (0.6 км) излизаме на равна поляна, където пътища тръгват във всички посоки. На нас ни трябва по-високият от пътищата надясно, който се изкачва между една ферма (вляво) и други къщи и селскостопански постройки (вдясно). При следващия разклон (т.06) пропускаме пътя надясно и заобикаляме една голяма ферма, която е от лявата ни страна. След като я подминем, в т.07 (1.1 км) надясно към близкия дол тръгва широка животновъдска пътека. Започваме спускането по нея. Пресичаме дерето и пътеката продължава от другата му страна в посока Ю-ЮИ. Наклонът е предимно лек, но на отделни места има технични участъци, особено при пресичането на още един поток. В края пътеката излиза на черен път (т.08, 2.3 км) и по него надясно се спускаме до широк и равен черен път между с. Васил Левски и кв. Сушица. По този път надясно се прибираме до Сушица, следвайки само него – при първите къщи той се превръща в улица, а в т.12 се включваме в главната улица и по нея надясно се изкачваме до площада.