Стрелча – м. Огледалото

Това е един съвсем кратък веломаршрут над Стрелча и за повечето читатели на МТБ-БГ може би няма да представлява интерес на фона на останалите, които дават възможност за по-дълги карания. Основната причина да го опиша и публикувам е, че понякога човек има нужда и от някое такова съвсем малко кръгче – например за разходка с деца или с някой новак, който още не си знае физическите възможности, или пък просто за случаите, когато ти се кара много, а пък времето, с което разполагаш, е съвсем малко. Огледалото е едно възвишение, разположено точно над града, в подножието на рида, който се изкачва нагоре чак до вр. Вълк. За хора със средно ниво на физическа подготовка ще е необходим по-малко от час, за да завъртят този маршрут. Теренът е достатъчно лек, за да е подходящ за деца и начинаещи, но черните пътища надолу не са скучни и не биха отегчили някой по-опитен колоездач. Тъй като действието се развива в ниските части на Средна гора, карането не е толкова панорамно, колкото при някои от другите маршрути, но все пак природата и дъбовите горички наоколо са приятни и красиви. Началото е в центъра на града, от сградата на общината.

Начална точка: площада пред Община Стрелча; https://goo.gl/maps/NokLXR7pZVemySDr7
Физическо натоварване: ниско (КФН=3)
Продължителност: около 1 час (в зависимост от темпото, почивките и т.н.)
Вода: 0.5 л

Заставайки с лице към общината в т.01, се спускаме надясно покрай стълбите и продължаваме по улицата покрай парка (ул. „Богдан Овесян“) в източна посока. При следващите кръстовища (т.02  и т.03) караме само направо покрай балнеохотел „Роза“, който е от лявата ни страна. В края улицата става стръмна и след това завива надясно, а в т.04 (0.85 км) се включваме в друга улица наляво и нагоре. Изоставяме Стрелча зад нас и в т.05 асфалтът преминава в широк черен път с настилка от трошен камък. В т.06 (1.9 км) пътят прави широк завой надясно и преминава покрай „Базов лагер Стрелча“. Малко след къмпинга има разклон (т.07, 2.4 км), където продължаваме наляво с кратко, но стръмно изкачване по широкия чакълиран път, за да достигнем вр. Огледалото (т.08, 2.7 км) – не си представяйте истински връх, а просто едно заоблено възвишение, където пропускаме черен път вдясно и продължаваме наляво по основния. Следва кратко спускане и в т.09 пропускаме още един черен път вдясно. За вас най-важен е черният път наляво в т.10 (3.4 км). Той е ясен, но понеже идва под малък ъгъл, трябва да внимавате да не го пропуснете. Поемаме по него с леко изкачване през ливадите и след малко наклонът се обръща надолу. В т. 11 и т.12 пропускаме първо черен път вляво към една ферма, после и черен път вдясно към някакви градини и ливади. Влизаме в гората и там пътят е много приятен. Карайки все по него, ще излезете на широкия макадамов път, по който се изкачихте, в т.06 (широкия завой под „Базов лагер Стрелча“). Тук този път завиваме надясно по широк и ясен черен път с 2-3 ръкава – спускаме се право надолу по него през обширни поляни и в т.15 (5.4 км) навлизаме наляво в града и покрай хотел „Роза“  (надясно в т.03 и направо  т.02) се прибираме към центъра.