Слатина 3

Третият маршрут над с. Слатина е най-кратък и спускането му е по-лесно, защото се кара по нещо средно между широка пътека и черен път. По-скоро е удачно да кажа черен път, но ако е така, то това е един от най-забавните черни пътища, по които съм карал – със страхотни виражи и възможност за луди заигравки на скорост. Това е за напреднали карачи, а ако сте по-неуверени, пътят/пътеката може да ви докара „гъдел в стомаха“, защото има стръмни участъци, но в никакъв случай не е много трудно или страшно. Е, има и един малък проблем – спускането свършва прекалено бързо…

Изкачването е по същия широк и добре утъпкан черен път на югоизток, както във втория маршрут. Цялото каране отнема около час, ако се движите с нормално, не много бързо темпо. Заради това е най-логично да направите маршрута в комбинация с другите пътеки над с. Слатина.

Начална точка: с. Слатина, паркинга пред кметството
Ниво на техническа трудност: средно (R1, R2, T3)
Физическо натоварване: ниско (КФН=4)
Продължителност: 1-2 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 1 л, по маршрута няма чешми

01 (0.0 км) – От паркинга пред кметството поемаме по улицата нагоре към планината (югозапад). След 370 м достигаме кръстовище (т.02), където завиваме по улицата наляво и нагоре, за да излезем в т.03 надясно по друга улица, която преминава в черен път, по който напускаме селото в югоизточна посока. В т.04 пропускаме черен път вдясно и нагоре следваме само главния, широк и добре утъпкан черен път, пропускайки разклонения вляво и вдясно от него.

Основното изкачване продължава до излизането на една открита седловина (3.1 км от началото), където в т.05 и т.06 държим основния черен път надясно. Тук той е равен и следва билото на рида в западна посока.

В т.07 (4.1 км), точно преди да достигнете един голям разклон на черния път, вдясно по склона тръгва стръмна пътека – поемаме по нея. След кратко избутване пътеката се изравнява и след малко се включва в нещо като широка пътека или тесен черен път, идващ отдясно (т.08). Продължаваме по него наляво (север) и след малко пътчето се „втурва“ стремглаво надолу по склона, образувайки широк улей с гладки стени, оформящи високи естествени виражи. Тук може да се кара много бързо, стига да ви стиска. Това шеметно спускане ни отвежда в един дол под черния път, по който се изкачихме. Следваме надолу черния път през дола, който постепенно се доближава до главния черен път и в т.09 (5.9 км) почти излиза на него. За по-интересно обаче може да продължите вляво по пътека, която ще ви изведе на черен път в горния край на селото (т.10) – по него надясно навлизаме между къщите, стъпваме на улица и, карайки само направо, се връщаме при кметството.