Слатина 2

Вторият маршрут над с. Слатина в много отношения прилича на първия, но и доста се различава. Общото между двата, разбира се, е местоположението и това, че се кара по склоновете на Средна гора, които предлагат песъчливи почви, подходящи за каране почти през цялата година. И този маршрут включва интересна и технична пътека, но тук дължината и денивелацията са по-малки, а изкачването е по хубав черен път на югоизток от селото.

Може би най-важното, което трябва да кажа за пътеката е: не се опитвайте да следвате стриктно GPS следата за нея. Това само ще накъса карането ви. Пътеката в настоящия маршрут е от такъв тип, че във всеки момент е разделена на поне 2-3 ръкава, провиращи се между млади дръвчета и храсти, така че няма голямо значение дали ще хванете малко по-вляво или вдясно. Все пак, ако сме успели да намерим някаква „тенденция“, левите разклонения на пътеката като цяло бяха по-широки и лесни за следване, така че опитайте се да хващате тях. Като техническа трудност пътеката започва приятно и лежерно, но постепенно ерозиралите участъци се увеличават и към края нещата доста загрубяват. В този смисъл тя не е изцяло трудна и технична, но в долната си част определено би затруднила по-неуверени в спускането колоездачи.

Тъй като маршрутът е съвсем кратък, най-логично е да го карате в комбинация с другите пътеки и маршрути над Слатина.

Начална точка: с. Слатина, паркинга пред кметството
Ниво на техническа трудност: високо (R1, R2, T4)
Физическо натоварване: ниско (КФН=4)
Продължителност: 1-2 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 1 л, по маршрута няма чешми

01 (0.0 км) – От паркинга пред кметството поемаме по улицата нагоре към планината (югозапад). След 370 м достигаме кръстовище (т.02), където завиваме по улицата наляво и нагоре, за да излезем в т.03 надясно по друга улица, която преминава в черен път, по който напускаме селото в югоизточна посока. В т.04 пропускаме черен път вдясно и нагоре следваме само главния, широк и добре утъпкан черен път, пропускайки разклонения вляво и вдясно от него.

Основното изкачване продължава до излизането на една открита седловина (3.1 км от началото), където в т.05 и т.06 държим основния черен път надясно. Тук той е равен и следва билото на рида в западна посока.

В т.07 (4.2 км) пътят се раздвоява и ние караме по десния, който продължава на северозапад, предимно равен. Наляво и надясно може да видите различни пътеки и пътища, пропускайте ги. Следваме пътя до т.08 (4.9 км), където надясно започва пътеката за спускане. Мястото се намира точно след като сме подминали една долчинка, към която също тръгва нещо средно между път и пътека. Ние обаче гоним билото на рида, т.е. тук в началото трябва да следвате GPS-а с повишено внимание, макар че и да объркате пътеката, пак ще слезете в селото. Освен това, както споменах, веднъж като стъпите на пътеката, вече е по-лесно да карате просто надолу, избирайки този ръкав, който ви се струва най-логичен на момента. Пътеката завършва в горния край на селото (т.09), откъдето по черен път, преминаващ в улица, се прибираме обратно до кметството.