Тетевен – Боева могила

Тетевен – м. Боева могила – беседките на еко-пътека „Горска пътека” – Тетевен

Това е панорамен маршрут, преминаващ през подножията на върховете Острич, Червен и Кон.

Подходящ е за пролетта и есента, както и за сутрешно лятно каране.

Районът на град Тетевен предлага добри условия за планинско колоездене, като доказателство за това е настоящият маршрут.

Изходна точка: центъра на град Тетевен, пл. „Сава Младенов“
Ниво на техническа трудност: ниско (R1, R2, Т2)
Физическо натоварване: средно, КФН=5
Продължителност: 1-2 часа с по-бързо темпо, 3-4 часа с по-бавно темпо и почивки
Вода: 1-2 л, чешма има в местността Боева могила, но не разчитайте на нея
Храна: за половин ден

GPS следи във формати gdb (за Garmin) и gpx (универсален): route-2015_teteven-boeva-mogila.zip

Описание на маршрута в PDF: route-2015_teteven-boeva-mogila.pdf

Изтеглете zip файла и го разархивирайте. След това използвайте файла, който е подходящ за вашия уред.

Началната точка на маршрута е в центъра на град Тетевен (на около 120 км от София). Паркирането на коли в града не носи рискове.

От Градския музей тръгваме към МБАЛ – Тетевен, откъдето започва изкачването към с. Бабинци. Изкачването е с дължина 4 км и минава през ромската махала на града и махала Гечовото и се достига до Y-образен разклон (разклон Бабинци-Равнище), където трябва да завием надясно от пътя за с. Бабинци. След около 600 метра асфалтовият път свършва и продължаваме нагоре по черен път.

Карайки по пътя, достигаме до друг разклон (Разклон 2), където пътят на GPS картата свършва. Нашият маршрут продължава по левия път. Ако се объркате и тръгнете по десния, след 100 метра той ще ви отведе до двора на къща и ще трябва да се върнете.

След около 1,4 км ще достигнем до местността Боева могила. Може да оставите велосипедите на пътя и да се разходите до паметника и беседката. При кошарата, намираща се непосредствено под пътя, има чешма, но не винаги има вода.

От Боева могила продължаваме по пътя и преминаваме през махала Конски дол, състояща се от няколко колиби и кошари в подножието на върховете Червен и Кон.

При достигането на кошара и къща (разклон кошари с колиба), намиращи се на малка седловина под връх Кон, продължаваме вляво и спускайки се по пътя, изровен от камионите, достигаме до края на еко-пътеката „Горска пътека”, където има изградена беседка с барбекю и наблюдателна кула. Последните 300 – 400 метра пътят преминава в пътека.

Връщането става по същият път до колибата, откъдето от седловината, по пътя минаващ покрай колибата, се изкачваме на могилата над нея. Тук вече започва спускането към град Тетевен. Пътят първоначално е почвен и минава през поляни, а в последния километър е каменист и стръмен, водещ до пътя от гр. Тетевен за с. Рибарица (Разклон Тетевен – Рибарица). Излизайки на асфалтовия пътя завиваме надясно и по него се прибираме в града.

* При преминаването през ромската махала и покрай някои от колибите има незавързани кучета, които не нападат, но създават неприятно усещане.

Снимки:

Вр. Червен

Вр. Червен и вр. Петрахиля от могилата

Пътя към Конски дол

Поглед назад към вр. Петрахиля и вр. Червен.

Поглед назад към вр. Червен и вр. Кон

вр. Петрахиля от Конски дол

Маркировка за екопътеката

Пътеката към беседката и наблюдателната кула

Беседката с барбекю

Наблюдателната кула

Начало на спускането по поляните