Карлово – с. Васил Левски (за начинаещи)

Този маршрут е кратък и максимално лек като терен – включва само асфалт и черни пътища, при това предимно с лек наклон и предвидима настилка. Това го прави идеален за разходка на начинаещи, семейства с деца и всеки друг, който търси подобни характеристики. Те обаче имат и отрицателна страна – отиването и връщането са идентични, т.е. за всеки по-напреднал планински колоездач карането може да се окаже скучно във втората си част, но ако така усещате нещата, може да го разнообразите, следвайки маршрута „Кв. Сушица – с. Васил Левски“, т.е. минавайки по-високо в подножието на планината по разни диви пътища и овчарски пътеки.

Тъй като се кара предимно на открито, маршрутът не е подходящ за горещи, ветровити или дъждовни дни. Най-хубавите сезони са пролетта и есента, а през лятото трябва да изберете хладните часове преди обяд или преди залез.

Начална точка: гр. Карлово, централен площад
Дължина: 19.0 км (в двете посоки)
Физическо натоварване: ниско (КФН=4)
Продължителност: 2-3 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 1 л, в кв. Сушица има чешма
Храна: не е необходима, в с. Васил Левски има магазин

От централния площад на Карлово (т.01) се спускаме леко надолу до главната улица „Ген. Карцов“ (т.02) и поемаме по нея наляво в посока Калофер. След около 500 м (т.03) достигаме стадион „Васил Левски“ (вдясно) и започваме стръмно изкачване наляво по ул. „Ловен парк“, която се пада срещу него. В края на изкачването улицата завива надясно (т.04) и става равна, а след още 300 м  достига до един учебен полигон за автомобилисти, като преди него (а може и след) трябва да се отбием наляво и нагоре по черен път (т.05) с множество ръкави. Дръжте дясно (близо до дерето) и в т.07 (1.6 км) преминаваме по черен път през дерето и излизаме от другата му страна над циганската махала (т.08). Оттук нагоре има цяла плетеница от черни пътища към близките вилни зони. Следваме най-десния и най-нисък път в източна посока, който е сравнително равен. В т.09 пропускаме път вляво, а в т.10 (2.2 км) сме по левия път нагоре. В т.11 пак сме по левия път. В т.12 (2.7 км) достигаме кръстовище при пресъхващо дере вдясно – преминаваме по пътя през него и продължаваме на юг към с. Сушица, следвайки само основния път. Навлизайки в селото (т.14), следваме основната улица и с леко спускане достигаме центъра (т.15), където има широк площад.

От центъра на с. Сушица поемаме по главната улица надолу в югоизточна посока. След 300 м (т.16) достигаме кръстовище с общо пет кьошета. Главната улица завива надясно, а ние се отклоняваме по втората улица вляво – ще я познаете по това, че между нея и главната има триъгълно островче. След още 300 м (т.17) стигаме разклон, при който сме наляво. Улицата преминава в черен път и по него напускаме населеното място, като в края му пропускаме разбит път надясно (т.18) към някакви асфалтови и бетонови останки. Подминаваме една ферма вляво, която вече е извън очертанията на населеното място и след нея в т.19 (5.7 км) достигаме кръстовище, където сме по основния път направо. Оттук до с. Васил Левски следваме само този път, който е предимно равен или с много лек наклон и върви все на изток. Вляво и вдясно се отклоняват много други пътища, които пропускаме.

В т.20 (8.9 км) достигаме околностите на с. Васил Левски. Преди първите къщи има разклон, на който следваме левия път и навлизаме в селото. Черният път преминава в улица и по нея достигаме главната улица (т.21), където вдясно има магазин и приятно сенчесто място за почивка срещу него. Малко по-надолу се вижда и площадът. Тук е мястото да обърнем посоката и да се върнем обратно по същия път чак до Карлово.