Нова пътека от Ястребец – за ценители

Тъкмо за приключването на сезона в байкпарк Боровец Христо Симчев (Ристе) заедно с Shturkur Bike Team щурмуваха една пътека, за която съм сигурен, че до момента е била непозната за широката МТБ общественост у нас, но също така съм сигурен, че ще се превърне в задължителна част от менюто на АМ/ендуро карачите. Като най-близка до нея (и географски, и като характеристики) Ристе посочва пътеката под вр. Дено, а за много от читателите ни това ще активира веднага една лампичка, алармираща за високи дози кеф и адреналин. За начало, вижте описанието на Ристе от темата във форума:

Картата е базирана върху BG Mountains / kade.si . Кликнете върху нея, за да я отворите в по-голям размер.

Тази пътека съществува от много години, но беше много обрасла в клековата част. До скоро. Лятото на миналата година белоискровци са я разчистили и в момента е широка като магистрала. На 23 септември я карахме, ползвайки последния за байк сезона лифт.

Пътеката тръгва от горна станция на кабинковия лифт в посока юг, т.е. към х. „Мусала“, но между къщичките под върха се хваща пътя вдясно – на запад. Минава се покрай постройката на водохващането Харамлийски кладенец. Тук пътеката завива надясно (север) и върви покрай рекичката. 100 метра по-надолу завива наляво, напуска поречието и започва да подсича съседния склон.

Надолу… перфектна пътека, широко просечена в клека. В този участък тя е по-лека за каране от съседната под вр.Дено и Шатър и с по-голям наклон. Стига се до поляна преди вр.Иванов камик. Тук пътеката прави 90-градусов завой на запад, вляво.
Клекът става по-рядък, появяват се дървета. Видео от този участък: https://www.youtube.com/watch?v=rxmmq_I2i2Q.

Следва малък участък с бутане – подсича съседното ребро от запад. Към края на този участък има разклонение в ляво /пътека/, която води до връх Соколец – в подножието му си пихме бирата на разкошна гледка към Скакавците, Св.Дух, Мальовица и другите красавци на запад.

Върнахме се на главната пътека и до долу до асфалтовия път карахме по нещо като път – широк улей с виражи.

Та така – още една разкошна пътека за ценители в този район на Рила, благодарение на юнаци от с. Бели Искър.

Сега няколко думи и за възможните продължения, след като излезете на асфалтовия път между с. Бели Искър и Боровец.

Ако сте тръгнали от Боровец и искате да се върнете там, в общи линии единственият вариант е да повъртите около 2 км до хотел „Ястребец“, откъдето да се спуснете по трасето All Mountain.

Другата възможност е да се спуснете към Самоков, като има два варианта за това. Ристе и компания са го направили по отсечката от м. Пашаница (Ридо) директно към града: https://info.mtb-bg.com/segment/4979. Тази комбинация от черни пътища и пътеки е малко по-дива и трудна в техническо отношение. Другият, по-обиколен и лек вариант, е да се спуснете по хубав черен път към с. Бели Искър и от него да продължите по лека и приятна пътека към Самоков.