Благоевград | Бистрица 2

За разлика от първия маршрут сред махалите на с. Бистрица, това съвсем кратко кръгче ще се хареса на много по-малка група хора. И все пак, така и така сме го минали и заснели, реших, че ще е по-добре да го има описано.

Централен елемент в него е пътеката за спускане, която е кратка, но много технична. За съжаление на места е и доволно обрасла, което прави карането по нея още по-трудно, но все пак като цяло е проходима. Със сигурност обаче това каране е подходящо само за любители на дивото – клонки се протягат отвсякъде и ви закачат; скалите са „подредени неправилно“; камъните под гумите „шават“ нервно; на места е трудно човек да види веднага накъде продължава пътеката. А за финал трябва и да бутате 50-100 м покрай една ограда, защото там мястото за нормално каране не е достатъчно. Но както се казва, за всеки влак си има пътници – аз лично се изкефих на по-техничните участъци и предизвикателства и не усетих изкачването до пътеката като някакво напразно усилие.

То не е и много голямо – кара се по асфалт и по хубав черен път; наклонът е умерен, а разстоянието е малко.

Началото е при отбивката към основната махала на с. Бистрица долу при пътя от Благоевград към Картала. Там има паметник, хотел и уширение, където могат да паркират няколко автомобила. Ние комбинирахме тази малка „врътка“ с другия близък маршрут през махала Калаукци, но имайте предвид, че двете пътеки са доста различни като вид и характеристики.

Начална точка: с. Бистрица, отклонението към главната махала от пътя към Картала; https://goo.gl/maps/tAfMa3LTMG86weGu7
Ниво на техническа трудност: високо (R1, R2, T4)
Физическо натоварване: ниско (КФН=4.5)
Продължителност: до 1 час (в зависимост от темпото, почивките и т.н.)
Вода: 0.5 л

От началната точка (т.01) поемаме нагоре (изток) по пътя в посока курорт Картала. След 1.3 км (т.02) достигаме отбивка вляво към махалите Влаховска и Милово – поемаме по този черен път и след още 300 м (т.03)  пропускаме отбивка вляво към махала Бреньово и продължаваме по десния път, който преминава в разбит асфалт. В т.04 (2.2 км) наляво се отделя широк и добре утъпкан път към двете споменати махали – поемаме по него. В т.05 (3.6 км) пътят прави широк завой надясно. Към края на този завой вляво се отделя пътека, почти в обратна посока. По тази пътека е спускането. На някои места е ясна, на други едва се забелязва или е обрасла и по-трудно проходима. Очакват ви всевъзможни естествени технични участъци – улеи, прагове, серпентини, скали и подвижни камъни. В т.06 (4.2 км), вече към края ѝ, пътеката сякаш се губи, но я търсете наляво от вас. След това в т.07 излизаме над оградата на един имот и трябва да се придвижите с бутане надясно покрай оградата към близкото дере и след като го пресечете, се спускате към началната точка.

Началната точка на маршрута.