Банкя – с. Златуша – с. Радуй

XC маршрут от гр. Банкя до с. Златуша и с. Радуй, описан и изпратен от Борис Първанов, с хубави панорамни гледки в най-ниските западни части на Люлин планина. Кара се основно по черни пътища, има и асфалт. Вижте повече във видеоклипа:

Начална точка: гр. Банкя, паркинга пред жп гарата
Ниво на техническа трудност: ниска (R1, R2)
Продължителност: 3-5 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 1 л, има чешма в с. Златуша и на 31-ви км след в.з. Габер
Храна: за половин ден
– асфалт – 17 км
– черни пътища – 19,4 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от жп гарата на гр. Банкя, пред която има обособени паркоместа. Преминавате центъра и се отправяте по асфалтовия път в посока на клисурския манастир „Св. Петка“. На 7-ия километър се отбивате вдясно по черен път през ливадата, за да излезете след кратко изкачване на билото над манастира в посока Златишки връх /878 м н.в./, който се явява едно от последните ниски възвишения на Люлин планина. Малко преди него има разклонение, където поемате по пътя надясно и се спускате в с. Златуша. В селото има чешма. Следвате новия асфалт на главния път между Божурище- Брезник в продължение на 2,5 км и завивате наляво по черен път през дере, за да се озовете в с. Радуй. Следвате асфалтовия път в посока с. Мещица, като след края на изкачването завивате наляво по черен път през полето, като започвате умерено да набирате височина към вр. Форта, където се намира военно поделение. След като се изкачите, завивате надясно по панорамен път с гледки към София/Витоша/Люлин планина – през полето в посока в.з. Габер. На 31-ия километър, веднага след новия мост, отдясно има чешма. Продължава се по асфалта, като се пресича кв. Михайлово, и излизате на „Пътеката на здравето“, която ще ви отведе пред бившата резиденция на Тодор Живков в гр. Банкя.

Ако харесвате материалите, които Борис Първанов публикува, можете да го подкрепите чрез някоя от следните платформи: