Брацигово – Жребичко – Кричим и обратно

Това е дълъг, целодневен маршрут, който на практика е комбинация от два други маршрута, за които вече има подробни описания – „Брацигово – Жребичко 2“ и „Козарско – Жребичко – Кричим“. Затова за този описанието ще е по-кратко, но препоръчвам да ползвате GPS навигация, тъй като на доста места пътеките са пообрасли и има възможности човек да се заблуди.

Маршрутът започва от Брацигово, изкачва се към билото и включва няколко от хубавите пътеки в региона, достигайки чак до Кричим и след това обратно през с. Козарско и с. Жребичко до Брацигово. Пътеките са леко подивели, но напълно проходими и приятни за каране. Не са и много трудни, макар че в никакъв случай не са за начинаещи. Изкачванията като цяло са плавни и постепенни, но сборната денивелация нагоре е солидна.

Ако искате в рамките на един ден да обходите възможно най-голяма част от района и с възможно най-много пътеки, този маршрут е за вас. Само не забравяйте да си вземете достатъчно вода, храна и силни крака! 😉

Началото е от централния градски площад (https://goo.gl/maps/at2g5PTtnAk5nd7A7 ), в близост до който има удобен паркинг (https://goo.gl/maps/3sB36MZFz6SACSow8 ).

Картата е базирана върху BG Mountains / kade.si . Кликнете върху нея, за да я отворите в по-голям размер.

Изходна точка: гр. Брацигово, централен площад
Ниво на техническа трудност: средно (R1, R2, T3)
Физическо натоварване: високо (КФН=8)
Продължителност: 4-9 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 2-3 л; на доста места има чешми, но не разчитайте само на тях.
Храна: за цял ден

От центъра на Брацигово напускаме града по асфалтовия път в посока с. Равногор, като в т.05 (5.5 км) се отклоняваме вляво по хубав черен път. Караме все по него в източна посока до т.11 (10.4 км), където се отклоняваме надясно по друг черен път и държейки на следващите разклони ляво се изкачваме до билото и караме по него до подножието на вр. Кулата (т.19, 15.2 км), където започва първата пътека, спускаща се към Жребичко. Внимавайте в т.22 и 23, където има опасност да се объркате – трябва да уцелите пътека направо, без маркировка, но в добро състояние, подсичаща връхчето вдясно. По нея се спускаме в околностите на с. Жребичко (т.24, 18.9 км) и продължаваме надясно по черен път към параклиса „Св. Пророк Илия“, но след 700 м, преди да го достигнем, в т.25 трябва да намерите пътеката към Кричим, по която също трябва да следите GPS-а изкъсо. В Кричим поемаме наляво по равен асфалтов път към с.Козарско, където продължаваме с последното голямо изкачване (6-7 км) към с. Жребичко. Следва и последно спускане (започва при една ферма в покрайнините на Жребичко, т. 45) – дълго и приятно, по черни пътища и пътека през м. Блатата към Брацигово.