Скоростно изкачване на вр. Конгур 2017 | 8 октомври

Скоростно изкачване на вр. Конгур е предизвикателно състезание по планинско бягане и планинско колоездене, включващо изкачване от 1750 метра между гр. Петрич и вр. Конгур, един от най-панорамните върхове на Беласица.

Регистрацията за състезанието е отворена. Може да се регистрирате тук: http://active-belasitsa.com/bg/events/kongur-speed-climb/

Маршрутът на състезанието преминава през приказните кестенови и букови гори на Беласица и се изкачва до главното било на планината.

Трасе Бегачи 10,8 км, 1750 Д+ –
Маршрутът на Скоростно изкачване на вр. Конгур за бегачи започва в центъра на гр. Петрич. След около 700 метра по улиците на града пътеката започва да се изкачва стръмно, следвайки основното било, което води до вр. Конгур. През кестенови и букови гори пътеката пресича пътя за хижа Конгур пет пъти, преди да достигне до туристически заслон Розова поляна (1030 м н.в.). След това изкачването продължава до хижа Конгур (1280 метра н.в.). В местност Вършилото (1610 метра н.в.) пътеката излиза над гората и продължава по откритото панорамно било до връхната точка – вр. Конгур, 1951 м н.в.

Трасе Колоездачи 24,4 км, 1750 Д+ – Маршрутът на Скоростно изкачване на вр. Конгур за велосипедсти започва на площада пред читалище „Братя Миладинови” в посока стадион „Цар Самуил“. Първите около 1000 метра се кара по улиците на града, след което се поема по асфалтовия път за х. Конгур. На 7,3 км след старта се подминава разклона за х. Беласица и се продължава нагоре вляво. На 10-ия км се достига до разклона за м. Мравките. Тук асфалтът свършва и се продължава по горски път посока х. Конгур. Това е и мястото, където е първият подкрепителен пункт по трасето. Маршрутът продължава през букова гора по много подходящ за колоездене горски път. На 15,3 км след старта се достига х. Конгур (1280 м н.в.). Тук е вторият подкрепителен пункт по трасето. Продължава се нагоре по пътя, преминава се през м. Вършилото (1610 м н.в.), поема се по пътя следващ билото на вр. Конгур и се достига до самия него – 1951 м н.в., където е финалът на състезанието. Последните 250 метра преди финала пътят свършва и се преминава по пътека.

Страница на събитието във Facebook: https://web.facebook.com/events/1944558012441377/.

През 2017 г. Скоростно изкачване на вр. Конгур ще бъде част от Беласица активен уикенд, който включва още две състезания по планинско бягане Belasitsa Sky Run и Belasitsa Sky Run Short (7.10.2017 г.), както и допълнителни събития и атракции на площад “Възраждане” в гр. Петрич. Очаквайте подробна програма за Беласица активен уикенд, който включва двата дена 7-8 октомври 2017 г. Подробности можете да следите тук: http://active-belasitsa.com/bg/.

Проектът “Беласица – планината на активните хора“ е съфинансиран от Европейския съюз чрез Програма Интеррег-ИПА за трансгранично сътрудничество България-Македония.