„Не си дръжте колелото в килера“ – на Тасос по никое време

През далечната 2006 г., когато имах удоволствието да покарам на остров Тасос, това се случи благодарение на сдружение „Байкария“. По онова време традиционното състезание MTB Thassos Cup все още бе в своята младост, но вече бе привлякло интереса на участници и от България, така че байкарийци решиха, че няма да е лоша идея да организират едно пътуване дотам, пък кой каквото иска да прави. Чудесна идея беше това и тогава напълнихме като на шега цял един автобус. Някои караха в състезанието, други само се мотахме 3 дни по пътеките и пътищата в близост до Потос. Ако ви е интересно да видите как са стояли нещата тогава, разказът е тук: http://www.mtb-bg.com/index.php/trails/travel/68-travel018.

Осем години по-късно Васко Тодев от Байкария казва следното като увод към поканата за едно ново пътуване до гръцкия остров:

„В главата ми отдавна се върти идеята да покараме на Тасос през зимата. И накрая май му дойде времето. Чух се с Янис и според него, ако попаднем на нормални условия, можем да очакваме хладно, но сухо време. А то май точно това ни трябва за Февруари…“ Та в тази връзка:

Тръгваме от София късно вечерта в сряда (19 срещу 20 февруари) с идеята да пристигнем на Керамоти към 7 сутринта и съответно да хванем първия ферибот. Следва още малко возене и се настаняваме (за цялото време) в село Казавити (или както си го знаем Кавазаки). Настаняването е в http://menir-thassos.gr/. Оставаме тук за три вечери.

Оттук насетне каранията ще зависят до голяма степен от метеорологичните условия, но нещо, което примерно бихме могли да направим, е:

Ден 1. След пристигане и кратка почивка, можем да качим билото южно от Казавити и да се спуснем към Мариес, откъдето, изкачвайки се в посока Ипсарио, да завъртим кръга и да се спуснем обратно към Казавити.
Ден 2. Качване към най-високата точка на острова (Ипсарио – 1206 м) и спускане на юг по трасето на MTB Thassos Cup към Теологос и Потос. После, разбира се, ще има да си го отвъртим по асфалта 🙂
Ден 3. Казавити – Мариес – Кастро и наобратно.
Ден 4. Качване към главното било и спускане на север към Тасос, където катерим колелата на буса и потегляме обратно към София.

Настаняването, както стана въпрос, е в комплекса „Менир“ и съответно ще ангажираме два апартамента за по 4 души и два апартамента за по 3 души.
Храна си осигуряваме сами т.е. купуваме си от България каквото е необходимо и там ползваме условията, които ни предоставят (кухня с печка, хладилник и т.н.).
Пътуваме с два микробуса с колелата и багажа.

Таксата за участие зависи от големината на групата и се разпределя както следва: 11 – 12 души – 256 лв. за човек / 9 – 10 души – 280 лв. за човек/ 6 – 8 души – 325 лв. за човек.
Таксата включва транспорт, настаняване, водач и застраховка.

Записвания се приемат до 10.02.2014 г. на [email protected] или 0885 184 342 (Васил). Максимален размер на групата: 12 души.

Както виждате, местата са ограничени, така че желаещите трябва да побързат. За подробности можете да следите и Facebook страницата на събитието: https://www.facebook.com/events/229441947236265/