Велинград – Славееви скали

Както сподели авторът на този маршрут, Борис Първанов, „сигурно се дублира или поне частично с други маршрути, ама са толкова много пътеките, че ми е невъзможно да ги проследя“. И наистина, възможните комбинации от пътеки и пътища над Велинград са неизброими, но точно тази, описана от Боби, изглежда много добра и перфектна за запълване на 2-3 часа (или дори по-малко, ако карате с високо темпо). Основното изкачване е по черен път, спускането е по поредица от пътеки и пътечки – някои са добре познати и маркирани, други са странични и скрити, но всички са приятни и забавни. Технични секции и елементи не липсват, но в цялост маршрутът не е много труден, така че по него може да се забавлява всеки, който вече има известен опит в карането по пресечен терен и по горски пътеки.

За начало вижте представянето на маршрута във видеоформат:

Начална точка: центъра на гр. Велинград
Дължина: 15,4 км
Ниво на техническа трудност: средно (R1, R2, T2, T3)
Продължителност: 2-3 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 1 л
Храна: нещо дребно
– асфалт – 3 км
– черни пътища – 7 км
– пътеки – 5,4 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от центъра на гр. Велинград в посока местност „Гергевана“, където има голяма беседка с чешма. След 6-ия километър завивате надясно . Катерите по скалист път в гората, който на места е доста стръмен (15% наклон), но е много приятен. На 8,5 км от старта се отклонявате наляво от пътя, като следвате относително равна пътека.

След това достигате разклонение. Наляво е спускането към града. Вие продължавате надясно още стотина метра, за да достигнете до Славееви скали. От скалите се открива чудесна панорама към околните хълмове и Велинград. Връщате се до разклона и поемате по много забавна пътека надолу. Пътеката ще ви върне на пътя, по който се изкачвахте. При излизане на пътя, под електрическите стълбове, малко по-надолу поемате по малка пътечка вляво. После пресичате пътя и продължавате по пътека вдясно от него. Следват още пътеки в близост (или не съвсем) до пътя, като в края на спускането слизате в града пред хотел „Инфинити“.

Текст, снимки и видео: Борис Първанов
Можете да почерпите автора бира или кафе и чрез някой от тези два линка: