Липница – махала Лисовци

Третият веломаршрут край с. Липница е подобен на първите два – кратък и предимно по леки терени (черни пътища и асфалт), но в най-високата си част включва малко по-диви места (и красиви, освен това!), където пътят може да е по-лош и обрасъл през пролетта и лятото. Отново става дума за малка обиколка, при която се изкачваме по рида на югоизток от Липница и се спускаме към махала Лисовци (част от с. Елов дол), откъдето по асфалт се прибираме обратно към началната точка.

Маршрутът е съвсем късичък, но ако искате да покарате повече, лесно може да го комбинирате с някое от другите подобни кръгчета край с. Липница. Подходящ е за начинаещи или по-неуверени карачи, може би и за деца, стига вече да могат да преодоляват около 200 м сумарно изкачване.

Със сигурност един от най-подходящите сезони за каране по маршрута е есента. През пролетта също не е лошо – може да срещнете кал и коловози на някои места, но в по-голямата си част черните пътища, по които се кара, са добри. Малката дължина на маршрута позволява да го карате и през лятото без риск от слънчасване и прегряване, като все пак е добре да изберете часовете преди обяд или привечер.

От гледна точка на навигация маршрутът е сравнително лесен за следване и дори не е задължително да имате GPS – само във високата част, където е по-обрасло и затревено, е важно да не объркате черния път, по който трябва да тръгнете.

Начална точка: площада на с. Липница
Физическо натоварване: ниско (КФН=3)
Продължителност: 1-2 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 0.5 л

От площада на с. Липница (т.01) поемаме по главната улица в североизточна посока и след 80-100 метра (т.02) при първия разклон се спускаме по тесен асфалтов път надясно към близкия дол и продължаваме с изкачване от другата му страна между последните къщи на селото. Около километър след началото на маршрута (т.03) асфалтът преминава в черен път, който се изкачва с умерен наклон до подножието на вр. Долна Рупина могила. Там, в т.04 (2.3 км) пътят се разделя – десният се качва към възвишението, а ние продължаваме по левия, който подсича хълма и излиза на обширни поляни, изпъстрени с цветя. Тук пътищата са затревени и почти не си личат, а в т.05 (3.1 км) се пресичат няколко такива. На нас ни трябва първият вляво – първоначално той върви равно през ливадите, като е почти незабележим през пролетта и лятото. В т.06 пропускаме отбивка вдясно и постепенно навлизаме в гората, където пътят  става по-ясен и поема курс надолу. В първата си половина пътят е с по-лоша настилка и може да срещнете коловози и локви. След т.07 (3.8 км), където вляво е махала Славковци, пътят е с утъпкана трошено-каменна настилка. Наклонът надолу е умерен – може да се кара бавно и внимателно, може и по-бързо. Надолу пропускаме още няколко отклонения – черен път вдясно в т.08, черен път вляво при т.09, възможно е да има и други, но ние следваме само основния път и по него достигаме отново Липнишка река, този път при махала Лисовци. В т.10 (5.2 км) черният път излиза на асфалт – поемаме по него наляво (запад) и се прибираме към с. Липница.