Маршрут за състезанието Rado XCR

Публикувам тази GPS следа (благодарение на Ивайло Андреев) по няколко причини. Първо, за да ви напомня, че на 6 октомври новосформираният клуб „Велосамоковци“ организира първото си състезание край Самоков и всеки е добре дошъл. И второ, с дължина около 12 км, маршрутът за състезанието е подходящ и за приятни МТБ разходки, включително и за не толкова напреднали планински колоездачи, тъй като се кара основно по черни пътища, макар че не липсват стръмни и изровени участъци, така че най-добре гледайте клипа долу и преценете сами.

Картата е базирана върху BG Mountains / kade.si . Кликнете върху нея, за да я отворите в по-голям размер.

Изходна точка: гр. Самоков, паркинга в парк Ридо

Ниво на техническа трудност: средно (R1, R2, R3)

Физическо натоварване: ниско (КФН=4)

Продължителност: 1-3 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н.)

Вода: 1-1.5 л

Терен: предимно черни пътища в различно състояние

И така, ако искате да добиете възможно най-добра представа за маршрута, „Велосамоковци“ са подготвили и едно дълго видео, проследяващо тази обиколка от началото до края ѝ: https://youtu.be/i1-G139ISvA

Ако не искате да отделите цял час за него, може да го прегледате по-набързо чрез „превъртане“ на определени сегменти, а ако дори и с това не ви се занимава, постарах се на база на клипа да подготвя кратко описание:

От старт-финала (паркинга в парк Ридо) започва изкачване по широк черен път, който ви извежда към стадиона в м. Ридо. Минава се отдясно на стадиона и след него се продължава на юг по черен път. Има разни пътечки, които трябва да пропускате. Включвате се в друг черен път и следва кратко, но доста стръмно изкачване. След него пропускате пътя вляво и карате направо, като има и леко спускане – първо по черен път (но приличащ на широка пътека), а после наляво по една по-тясна и трудно различима пътечка. Тя ще ви изведе на широк черен път – продължава се по него надясно. Пътят преминава в улица, навлизайки в покрайнините на Самоков. На първото кръстовище завивате по друга улица вляво, излизате от града и продължавате в посока Боровец по широк (в началото) черен път. По него се кара в продължение на няколко километра (изкачване), като се пропускат няколко отклонения вляво. Накрая самият път прави широк завой наляво, става по-изровен от камионите и се стига до един разклон, където хващате средния, най-занемарен черен път. При достигането на едно тресавище се минава вляво по мостче и следва едно доста стръмно (но не много дълго) изкачване, след което излизате на билото и завивате наляво по хубав и ясен черен път. Следват няколко разклонения, където е най-добре да следите GPS-а. Около 6 км след началото на маршрута има едно важно отклонение рязко вдясно, на североизток по билото. След около километър започва спускане, което е по доста див и обрасъл черен път, на места с дълбоки коловози, т.е. тук трябва да се кара с повишено внимание. Следва и още едно стръмно изкачване към подножието на вр. Дъбова глава, където се подсича от южната му страна и започва дълго спускане на югозапад към м. Ридо, в което е включена и част от ролбана (съоръжение от две асфалтирани алеи, което в миналото се е ползвало за тренировки по биатлон, кънки и други подобни дисциплини). От долната част на ролбана се отклонявате вдясно и излизате в обновената част на парка, където по алеи се спускате до паркинга.

Във всички случаи, заради многото разклонения по маршрута, особено в билната му част, е силно препоръчително да използвате GPS навигация, защото горното описание няма как да включи всички детайли.