Банкя – с. Мала Раковица

Текст и снимки: Борис Първанов

Кръгова разходка от гр.Банкя до с. Мала Раковица. Хубав крос-кънтри маршрут по северозападните била на Люлин планина. Кара се почти изцяло на открито –  подходящ за междинните сезони, когато се търси слънчева светлина. Врътката предлага красиви панорамни гледки в близост до София.

Маршрутът е подготвен и изпратен от Борис Първанов, за което му благодаря! Очаквайте скоро видеоклип от него в YouTube канала и във Facebook страницата му.

Изходна точка: жп гарата в гр. Банкя
Ниво на техническа трудност: ниско
Физическо натоварване: средно
Продължителност: 2-5 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н.)
Вода: 1-1.5 л, по маршрута има 2 чешми, но едната е пресъхваща през лятото.
Храна: за половин ден
– алеи – 1.3 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от центъра гр. Банкя, от жп гарата (656 м н.в.). Налични са паркоместа, където може да се паркира спокойно. Преминавате центъра на града и поемате надясно в посока кв. Вердикал и с. Клисура. След Вердикал пътят се раздвоява – НЕ карате наляво към Клисура, а по десния път, който води до Клисурския манастир. Преди него обаче, в 7.2 км поемате надясно по черен път и 100 метра по-късно се отклонявате от него вляво по ясен черен път през полето надолу. Пътят ви отвежда на билото на най-ниските части на Люлин планина. Следвате билото на северозапад до подножието на Златишки връх (вижда се антена). Поемате наляво и слизате в с. Мала Раковица. В селото пътят се разделя и поемате по левия. Следва 3.5 км умерено изкачване. В края на изкачването навлизате във вилна зона „Витошица“ – отдясно има чешма, която е безводна при продължителна суша. При достигане на асфалтовия път, поемате надясно и продължавате с леко изкачване към вр. Форта. Подминавате военно поделение и 500 м след това завивате наляво през полето в посока Витоша. Слизате във в.з. Габер. На 22 км от началото, веднага след като преминeте по нов мост над р.Какач, отдясно има чешма, течаща целогодишно. Продължавате по асфалтов път в посока кв. Михайлово. В Михайлово карате първо надясно, после наляво, за да преминете по мост над реката, и продължавате по хубав черен път в посока кв. Градоман. Преди Градоман се отклонявате наляво и по „Пътеката на здравето“  слизате пред бившата резиденция на Тодор Живков в гр.Банкя.