Черни Вит | Разходка покрай р. Бръшляница

Още един маршрут в с. Черни Вит, който е подходящ за начинаещи и за деца. Представлява отиване и връщане по широк и добре утъпкан черен път покрай р. Бръшляница до махала Делиевци и обратно. Карането е леко и приятно, наклонът е умерен, има и сянка. Навигацията също е пределно лесна, дори не ви е нужен GPS.

По принцип замисълът ми беше друг, а именно – за кръгов маршрут през високата махала Платуница. До нея всичко вървеше добре, но там пътят се превърна в непроходима джунгла от коприви, къпини и треви с човешки ръст. Всичките ни опити да намерим други варианти, за да завършим маршрута като кръгов, пропаднаха и се наложи да се върнем обратно, така че тези, за които остана някаква полза от карането ни, са любителите на леки терени и кратки, приятни разходки, каквато е тази.

Ако карането ви се струва прекалено кратко, можете да го комбинирате с маршрута „Черни Вит | Там край реката“, който е също толкова лесен  и приятен.

Изходна точка: с. Черни Вит, площада при църквата; https://goo.gl/maps/nE8zbpGp8xBBNVB79
Дължина: 8.3 км (отиване и връщане)
Физическо натоварване: ниско (КФН=3)
Продължителност: 1-2 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 0.5-1 л

01 (0.00 км) – от паркинга при църквата поемаме по главната улица в северна посока (към Тетевен). След 350 м достигаме мост над реката (т.02), по който преминаваме надясно и след него пак надясно (юг) по улицата от другата страна. След още стотина метра улицата се раздвоява (т.03) – ние караме по лявата и започваме плавно да се изкачваме покрай къщите и коритото на р. Бръшляница. В един момент къщите оредяват, а асфалтът преминава в черен път, но широк и добре утъпкан. Нагоре следваме само него – сенчести горски участъци се редуват с къщи, накацали покрай реката. Наклонът на места е малко по-стръмен, но през повечето време е лек и приятен. В т.04 (2.9 км) пътят прави 180-градусов завой наляво, а вдясно се отделя друг път, който пропускаме.

Продължаваме все по основния път, докато достигнем махала Делиевци и т.05 (4.1 км) – там пътят се раздвоява, но никой от двата не ни върши работа. Единият слиза към къщите долу при реката, а другият се изкачва стръмно към махала Платуница, където е превзет от растителността. Затова тук е мястото да обърнем посоката и да се върнем обратно, спускайки се по същия път.