Пътеките на Ореокастро (видео + описание)

Не е новина, че над гръцкото градче Ореокастро, в непосредствена близост до Солун, има хубави пътеки. Много хора го свързват с тамошното DH трасе и състезание, но наред с него има и доста други пътеки, които все по-често са дестинация и за българските планински колоездачи. Гледали сме доста видеоклипове от тях, но тази статия няма да е просто поредния такъв, защото освен визуално представяне на пътеките, Иво Иванов си е направил труда да сподели и описание как да стигнете до началото им. Възможно е по-нататък да добави и GPS следа, но мисля, че с упътванията му бихте се справили и без такава.

Ореокастро се намира в непосредствена близост до Солун, Гърция. Дефакто, шофирайки от България, преди да се достигне Солун, се отбиваме вдясно. След Кулата се намира на около час и тридесет минути спокойно шофиране след границата България-Гърция.

В хълмовете над Ореокастро (откъдето се открива страхотна морска гледка, заслужава си!) се намира известното и в България DH трасе Forest Gump. Освен него обаче, по хълмчетата са изградени (и се поддържат!) още много пътеки. Трудността им и денивелацията са сравнително ниски, което ги прави подходящи и за по-начинаещи планински колоездачи. Пътеките биха се харесали също така и на напредналите, защото когато се минават с висока скорост, могат да бъдат интересни и предизвикателни.

Изкачването към началото на показания във видеото маршрут се случва по същият път от малкото площадче на Ореокастро, който води към началото на DH трасето. Пътят минава покрай хотел вляво и от асфалт преминава към черен път. Черният път не след дълго се разделя и трябва да поемете по най-стръмния разклон (който е много кратък), след което отново пътят се разделя: надясно (пътят става равен и води до началото на DH трасето) и наляво (което е почти право). След като се поеме наляво, следва леко спускане (не повече от 50-100 метра) и вляво ще видите обозначена първата пътека. В местността пътеките са обозначени със сини табелки.

Пътеката е кратък сингълтрак, който свършва на черен път. По черният път се поема нагоре и след много кратко изкачване, когато пътят прави десен завой, втората пътека започва, като се поеме наляво. И втората пътека завършва на черен път.

По черния път се стига и до началото на третата пътека, като при единствения разклон трябва да се поеме надясно по по-стръмен и по-изровен черен път. След кратко изкачване има малко каране по равно и вдясно (където отново има синя табелка) започва третата пътека. След няколко пресичания на черни пътища пътеката завършва в Ореокастро.