Борис Първанов | Байкпарк Подгумер

Борис Първанов е кръстил този веломаршрут така, защото той включва няколко кратки, но много хубави пътеки над с. Подгумер – едно от многото в полите на Стара планина отвъд Северната дъга на Околовръстния път. В него явно са се появили ентусиасти, които са разчистили въпросните пътеки и благодарение на тях районът е станал страхотен за каране и след този видеоклип и описание от Боби съм сигурен, че популярността им бързо ще нарасне. Допълнителна предпоставка за това е фактът, че Подгумер се намира в съседство с Войнеговци и Локорско – между трите села има удобни свързващи черни пътища, така че ако човек търси по-дълго каране с много пътеки, може да комбинира класическия маршрут над Локорско, пътеката от вилна зона Манчов валог и представените тук пътеки над Подгумер.

Най-добра представа за качеството на пътеките може да добиете от видеото на Борис:

Начална точка: центъра на с. Подгумер
Дължина: 15,7 км
Ниво на техническа трудност: средно
Физическо натоварване: средно
Продължителност: 2-4 часа (в зависимост от темпото, почивките и т.н. )
Вода: 1 л
Храна: нещо дребно
– черни пътища – 9,9 км

GPS следа можете да изтеглите в края на статията.

Тръгва се от с. Подгумер и започва катерене по десния хребет над селото. След 3 км пътят започва да губи височина и ви отвежда от другата страна на дерето. Малко след 4-тия километър на маршрута пътя се разделя, като това е място, което ще пресечете по средата на първото спускане. Поемате надясно и нагоре по горския път. На 5,5 км от началото на маршрута, на около 830 м н.в., следете за пътека вдясно. Хубавата пътека ще ви върне на пътя, по който се качихте – пресичате го и продължавате надолу по все така хубава пътека до пресичането на малко поточе. Там преминавате на средния хребет над селото. При достигане на главен черен път, поемате нагоре. Пътят е стръмен на места, като се редуват отсечки, където може да се наложи и да бутате. На 10,5 км от началото на маршрута, на около 900 м н.в., след кратко остро изкачване без видимост от ляво и отдясно, теренът се заравнява. Основния път продължава надясно, а търсеното от нас спускане е вляво. Следва хубава открита пътека. При достигане на един горски път може да продължите по него. Местните момчета разчистват отсечка, която следва рекичката отляво, но още не е довършена. При достигане на вилички от в.з. Мала Капина, следете за пътека вляво от пътя. Тя ще ви свали в селото.

Текст, снимки и видео: Борис Първанов
Ако харесвате материалите, които той публикува, можете да го подкрепите чрез някоя от следните платформи: