Монтаж/демонтаж/определяне дължината на веригата

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Монтаж/демонтаж/определяне дължината на веригата

Мнениеот Admin » Нед Яну 20, 2008 10:58 pm

http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... -repair011

Знам, че за форума това не е нова тема, но все пак ако някой желае да сподели мнение по нея, ето повод да го направи ;)
Аватар
Admin
 
Мнения: 15188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот THEZOGGO » Нед Яну 20, 2008 11:01 pm

Информацията е полезна :) :agree:
Canyon Strive AL *Saint, Fox, DT Swiss /Ultimate AL SLX *Ultegra, Mavic
Tief im Herz - Canyon Benutzer
/ SCRAPPER XC 3.7 LTD
Аватар
THEZOGGO
 
Мнения: 5584
Рейтинг: 1840
Регистриран на: Съб Авг 26, 2006 9:30 am
Местоположение: 664 km nordwestlich vom Paradies

Мнениеот spirit » Нед Яну 20, 2008 11:21 pm

Една найстина полезна статия .

пп
Мойта варига се оказа по-къса . :popcorn:
Jedem das Seine .
Аватар
spirit
 
Мнения: 677
Рейтинг: 1701
Регистриран на: Нед Юли 10, 2005 12:56 pm
Местоположение: София

Мнениеот Yavkata » Пон Яну 21, 2008 7:35 am

Статията е много добра. Мога да споделя нещо което правя при сглобяването на веригата. Тъй като инструментчето ми за верига не е много добро (за което вината е моя) е трудно да вкарам нитчето. Тогава използвам клещи. Нагласям звената и стискам клещите докато нитчето влезе. След това донагласям с инструмента за веригата нита до необходимата позиция. Предполагам, че с хубав инструмент този метод е излишен, но пък може и да е от полза на някой.
ИзображениеИзображениеЖивотът не се измерва с броя на вдишванията, а с моментите в които ти спира дъха!
Аватар
Yavkata
 
Мнения: 2386
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Яну 06, 2007 1:33 pm
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 21, 2008 8:49 am

Веригите на Campagnolo по принцип си се затварят със (специални) клещи...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Reactor » Пон Яну 21, 2008 10:06 am

Наистина е колкото лесно,толкова и играчка в определен момент.На мен ми се случи веднъж нита да "изпадне" от звеното.Видях се в приключение докато сглобя веригата.Надявам се,повече хора да прочетат статията преди да са направили подобна грешка като мен. :)
Аватар
Reactor
 
Мнения: 3592
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Фев 06, 2007 9:08 am
Местоположение: гр.София жк.Младост 1А

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пон Яну 21, 2008 11:06 am

Съединяващите звенца (Power Link) се свалят най-лесно когато са добре напоени със смазка. Ако веригата е суха е почти невъзможно да се разкачи звеното с ръце.
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот TOYAGA » Пон Яну 21, 2008 11:51 am

Глупости.
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот M1010X » Пон Яну 21, 2008 6:46 pm

Предполагам, че vladimir.dzhuvinov говори за нормални хора.
Above and beyond
Аватар
M1010X
 
Мнения: 1272
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 28, 2002 11:06 pm
Местоположение: София

Мнениеот Sp3c7r3 » Пон Яну 21, 2008 7:10 pm

За к'вото ще да говори vladimir, пак са глупости. Изполлзвам power link отскоро, но мокри и кални карания не са липсвали, като веригата задължително се разкача в края на карането... е веднъж не съм случил да се напъвам. Да не говорим, че не е само 1 power link, който ползвах, за да твърдим, че е изключение, а 3.
Може би TOYAGA е имал нещо друго предвид с поста си... но моята позиция по поста на vladimir.dzhuvinov си остава идентична: Глупости...
Просто използваш една картинка дето did беше постнал някога... както и малко изобретателност. :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Admin » Пон Яну 21, 2008 7:31 pm

Конкретно за Power Link на Sram, какъвто ползвам от години, мога да кажа, че не съм имал никакви проблеми - и сух, и мокър, и мазен и всякакъв... отваря си се. Вярно, понякога маалко по-трудно, но не се е налагало да прилагам някакви нечовешки усилия.
За подобни съединителни звена на други производители обаче съм чувал от ползвателите им (лично не съм ги ползвал), че отварянето им не е толкова лесно. Дали те са го правили както трябва, не мога да кажа.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 15188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Sp3c7r3 » Пон Яну 21, 2008 7:37 pm

Мда, доуточнение - за Power Link на SRAM ставаше дума... :agree:
Изображение
Аватар
Sp3c7r3
 
Мнения: 906
Рейтинг: 1695
Регистриран на: Нед Юли 09, 2006 5:42 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот Redhat » Пон Яну 21, 2008 7:52 pm

Лятото затрих един такъв power link.

Не съм сигурен обаче, че проблема е бил в него, тъй като изпадна по време на 17-километров трансфер с камион ГАЗ по изровен горски път. Добре, че имахме резервен.
You Bastards!
Аватар
Redhat
 
Мнения: 881
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Май 17, 2006 9:42 am
Местоположение: неизвестно

Мнениеот Admin » Пон Яну 21, 2008 7:58 pm

И аз затрих един, ама съм сигурен, че проблемът не беше в него, защото лично изпуснах половинката му на пътеката и после лично я търсих петнайсетина минути, уви, без резултат :D
В тази връзка ако имате подобно свързващо звено на веригата си е още по-препоръчително да имате и машинка за верига (като част от мулти-инструмент например) или пък резервен комплект.
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 15188
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 21, 2008 10:38 pm

Аз затрих един такъв Power Link на Sram, от тогава ползвам аналогично звено KMC и с него също никакви проблеми (то е на същия принцип).
П. П. Впоследствие се оказа че изобщо не съм го затрил, ами си е стоял кротко на масата и сега е за резервен.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1168
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот did » Пон Яну 21, 2008 10:46 pm

Sp3c7r3 написа:Просто използваш една картинка дето did беше постнал някога...

http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?p=208822#208822

Патентовал съм го, да знаете. За всяко използване на метода ми дължите по 24 стотинки без ДДС.
Q. b. f. f. f. s.
Аватар
did
 
Мнения: 16521
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пон Яну 21, 2008 11:28 pm

Имам три KMC Power-Link-а, които ги ползвам с четирите ми вериги (3 на Shimano и една на KMC). Ако не са смазани и заяждат свалянето изисква страшни усилия, после няколко минути не си чувствам пръстите. Бобека в съседния сервиз също е виждал бая зор с тях, дори веднъж ги напъваше с отверка.

Но капне ли се малко масълце, разкачването вече става песен :D

Какъв цвят са вашите звенца? Моите са златисти и сега се питам дали са оригинални: на село имам още едно колело с KMC Power-Link, но звеното там е с цвета на веригата (сребристо) и се сваля изключително лесно, дори да е несмазана.
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bdz43r » Пон Яну 21, 2008 11:31 pm

А ти как ги сваляш?
Моите KMC са сребристи, а Sram е златисто. И с двата вида намам проблеми със свалянето, независимо дали са чисти, мръсни, смазани и т. н.
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1168
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот PtD » Пон Яну 21, 2008 11:38 pm

@did По новите закони не можеш да обявяваш цена без ДДС! Сега или ще ни дадеш да го ползваме безплатно, или ще те съдим за нелоялна конкуренция!
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10904
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Пон Яну 21, 2008 11:47 pm

bdz43r написа:А ти как ги сваляш?


1. Капвам масло върху Power-Link звеното и го раздвижвам.

2. Притискам странично двата края на Power-Link звеното, след това прибутвам едно от съседните звенца към Power-Link звеното така че да се плъзне през жлебчето в удължения отвор.

Има ли някой със златисто KMC Power-Link звено?
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот bikerider » Вто Яну 22, 2008 3:10 am

vladimir.dzhuvinov написа:Съединяващите звенца (Power Link) се свалят...

:D

vladimir.dzhuvinov написа:Имам три KMC Power-Link-а, които ги ползвам с четирите ми вериги (3 на Shimano и една на KMC).
...
Какъв цвят са вашите звенца? Моите са златисти и сега се питам дали са оригинални: на село имам още едно колело с KMC Power-Link...


Въх! :rofl::rofl:

По темата - едно лято съм карал с PowerLink и го скъсах. Пробвах втори път, изкара до зимата - пак се скъса - усука се като усукавица. Купих си верига без "пауър" дзвено, занитих я с фабричния нит и изкара докато не я смених. Оттогава карам само с такива вериги. Period.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17269
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот tailor » Вто Яну 22, 2008 5:30 pm

vladimir.dzhuvinov написа:Имам три KMC Power-Link-а, които ги ползвам с четирите ми вериги (3 на Shimano и една на KMC). Ако не са смазани и заяждат свалянето изисква страшни усилия, после няколко минути не си чувствам пръстите. Бобека в съседния сервиз също е виждал бая зор с тях, дори веднъж ги напъваше с отверка.

Но капне ли се малко масълце, разкачването вече става песен :D

Какъв цвят са вашите звенца? Моите са златисти и сега се питам дали са оригинални: на село имам още едно колело с KMC Power-Link, но звеното там е с цвета на веригата (сребристо) и се сваля изключително лесно, дори да е несмазана.
Внасят се и в момента има по магазините 4 вида звена на KMC за различните типове вериги. Освен това звената на KMC се казват Missing Link или Connecting link или съединител за верига.
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот tailor » Вто Яну 22, 2008 6:58 pm

bikerider написа:... Купих си верига без "пауър" дзвено, занитих я с фабричния нит и изкара докато не я смених. Оттогава карам само с такива вериги. Period.
Любимият инструмент на много мои познати:
Изображение
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот jivkonik » Сря Яну 23, 2008 11:02 am

vladimir.dzhuvinov написа:
bdz43r написа:А ти как ги сваляш?


1. Капвам масло върху Power-Link звеното и го раздвижвам.

2. Притискам странично двата края на Power-Link звеното, след това прибутвам едно от съседните звенца към Power-Link звеното така че да се плъзне през жлебчето в удължения отвор.

Има ли някой със златисто KMC Power-Link звено?

"Златистия" е за 9 скоростна верига, сребристия е за 8-ца (или поне така ми обясниха във Веломания, когато си го купувах). Имам 1 брой от "златистите" който карам с Shimano XT верига и 2 броя SRAM "Power Link" (това наименование е тяхна запазена марка) вървящи със SRAM веригите ми. Определно този на KMC е "по-тегав" (още като го взех ми направи впечатление) на откачане, при закачене прави едно отчетливо "щрак", но пък това ми дава сигурност, че някой път няма да се саморазкачи от люлене на "корема" на веригата при транспорт на колеото ли по време на спускане в участък, на който не се педалира. Откачам го с подходящи клещички "човки", които са достатъчно тънки за да влязат между звената. SRAM -ските са по-хлабави фабрично и се разкачат по-лесно по метода на DiD :beer: или с просто плъзване на двете части на звеното едно към друго с пръсти. С навъртяните километри на веригите и KMC звеното се откача по-лесно (износване), а пък SRAM ските направо имам чувството, че с поглед ще се отворят :bigeyes: (нося си резервно звено винаги в такъмите). Въпрос на време е да загубя някое звено и да ми се разкачи веригата.... То "пълен кеф" нема.
Хъмммм а може пък да има?! ;) Ето на каква реклама попаднах в едно щатско байк списание наскоро - Става въпрос за световно известен немски (ако не се лъжа) производител на вериги и верижни системи, спонсор на немалки колоездачни отбори. Не съм ровил надълбоко от къде може да се купи това онлайн (поне популярните онлайн магазини за сега не го предлагат). Идеята изглежда интересна....

Изображение

Редакция:
Има го това на Wippermann вече по онлайн шоповете, пишат го, че е за техните вериги, но разни хора пишат, че и за ШИМАНО верига са го ползвали и става:
http://www.jensonusa.com/store/product/ ... +Link.aspx
Последна промяна jivkonik на Сря Яну 23, 2008 11:20 am, променена общо 1 път
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот bdz43r » Сря Яну 23, 2008 11:08 am

jivkonik написа:"Златистия" е за 9 скоростна верига, сребристия е за 8-ца (или поне така ми обясниха във Веломания, когато си го купувах).
Моите са сребристи, а са за 9-скоростна верига (ако за KMC става въпрос).
Аватар
bdz43r
 
Мнения: 1168
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 20, 2006 9:57 pm
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнениеот jivkonik » Сря Яну 23, 2008 11:15 am

bdz43r написа:
jivkonik написа:"Златистия" е за 9 скоростна верига, сребристия е за 8-ца (или поне така ми обясниха във Веломания, когато си го купувах).
Моите са сребристи, а са за 9-скоростна верига (ако за KMC става въпрос).

Ми на моето пише 9 sp на звеното и е златисто, на вид е точно като СРАМ-ското. Но явно имат и по-нови модели за 9-тка с друга визия вече:
http://www.jensonusa.com/store/product/ ... glink.aspx

KMC MissingLink single-use connecting link card of six, no tools needed.
Unit of Sale: Card of 6
Color: Black
Speeds: 5-7 Speed
Width: 7.3 mm
Color: Gold
Speeds: 9-Speed
Width: 6.6 mm
Color: Silver
Speeds: 6-8 Speed
Width: 7.1 mm
Аватар
jivkonik
 
Мнения: 2600
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 29, 2004 9:59 pm
Местоположение: Bulgaria, Sofia

Мнениеот vladimir.dzhuvinov » Сря Яну 23, 2008 12:07 pm

Сега разбирам, че според това дали веригата е 7,8 или 9 скоростна звенцата са обозначени с различен цвят (макар да няма общо съгласие за цветовете на KMC :) )

Разгледах сайта за вело-вериги на Wippermann, който е на http://www.connexchain.com/ От картинките се вижда, че отворчето на звенцата е асиметрично, предполагам с идеята да се намали риска от случайно разкачване без същевременно да се изисква повече сила (или смазка) за разглобяването. Класическото геометрия (или мисъл) vs сила :D

На сайта в раздела Technic -> Chain Technic също има доста страници материал за поддържането на веригите. Оттам научих, че след като си изкарам поредната верига от газовата баня е добре да я изсуша с компресиран въздух, или да я оставя 2ч на силно слънце или 24ч на сянка. В противен случай ако човек веднага след почистването смаже веригата, останалият в ролките разтворител ще избута маслото обратно навън и няма да има оптимално смазване.

Wippermann-ци също пишат, че техният инструмент за монтаж на вериги бил най-миниатюрният в света, също продават верижки за ръка с формата на ...хмм... вело верижка за байкърите гъзари :D
Кротко планинско колоездене :: Изображение
Аватар
vladimir.dzhuvinov
 
Мнения: 810
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Сря Мар 28, 2007 9:33 am
Местоположение: Plovdiv

Мнениеот Kitolino » Сря Яну 23, 2008 12:28 pm

[quote="vladimir.dzhuvinov"][/quote]
Владо,
моето звено на KMC в началото въобще не можех да го разкопчая, огормни мъки дори и с клещи( а пък моето колело има лошият навик да усуква веригата...).
След 3-4 интервенции се разработи. Сега дори и да не го намеря от мръсотия ще го откопчая с една ръка :)
Изображение GSE - Геодезия, Кадастър, Вертикално планиране и други. 0877/290-235 Изображение
Аватар
Kitolino
 
Мнения: 402
Рейтинг: 1485
Регистриран на: Нед Авг 13, 2006 11:17 pm
Местоположение: Пловдив/България

Мнениеот TOYAGA » Сря Яну 23, 2008 2:06 pm

vladimir.dzhuvinov написа:Сега разбирам...


Aйде честито! Още един откри топлата вода...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот PtD » Сря Яну 23, 2008 5:26 pm

На притесняващите се от самоволно разкачане на Power Link-a на SRAM - карам три колела с такъв сегмент, в продължение на няколко години, в различни стилове. Досега не се е случвало нито веднъж. Що се отнася до скъсването, на trials колелото съм също с такова, от 10-тина късания на верига, Power Link-ът се скъса един-единствен път. Та ми се струва, че малко преувеличавате с опасенията ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10904
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Следваща

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта