от practicar » Пон Апр 02, 2012 10:14 am
Хубава и интересна тема, макар че градско колело и Urban велосипеди са едно и също според мен и може да се пише за него и в по-горния форум. Прочетох постовете, различни мнения с едни бих се съгласил с други не. Повечето изказали се смятат, че градското колело може да е "последна грижа" най-раздрънканото, кякакъв железен таралясник, който е достатъчно да върви и да изпълнява куп полезни дейности. Да му сложим кошница, която да пълним с картофи от пазара защото картофите са тежки, или да му сложим втора седалка и да си прибираме детето от детската градина щото и то тежи, или да ходим с него на работа за да икономисаме някой лев от градския транспорт или от бензина, но за да не ни го откраднат трябва да и тежко, неудабно и грозно. Да ме прощавате но това не е градско колело, това е кварталното колело дето не се кара за удоволствие а да свършим нещо належащо и полезно за нас. Истинското градско колело, което се кара предимно за удоволствие, за разпускане след работа или в почивните дни трябва да отговаря на няколко условиа. Първо да бъде леко, в никакъв случай не трябва да тежи повече от 12кг. то и 12 са му много, не трябва да бъде с дебели гуми, особено пък с грайфери като за МТБ, но не трябва да е и с тънки, като някоя шосейка, нещо между 28 и 37. Най-добре да бъдат сликови. Кормилото - право шосейния вариянт не смятам за удачен защото по-трудно се следи лудницата около нас. Дали ще е 26-тица или 28-ца е въпрос на личен избор, на възраст и темперамент. За мен перфектното градско колело е така наречения хибрид, МТБ окачване и 28 цолови гуми. По него е добре да окачиме някои неща, които може да ни запазят здравето и нервите, като светещи стопове, колкото повече диоди и по-нервно мигат толкова по-добре, малко дискретно огледало, много полезно срещу комплексарите по улиците и малък звънец срещу майките с колички бутащи ги по велоалеите или прохождащи деца пак там или дружинка баби хванали са под ръка или... освен ако не ви се вика пайсеее или пистааа. Ниското тегло предполага висок клас окачване и алуминиева рамка, е ако ще го ползваме често защо да не отделим някой и друг лев за кефа, а както е казано "кефа цена няма".