Драги съфорумци,
Мястото на тази тема по принцип би трябвало да е в "За форума и сайта", но по изключение ми се струва, че тук по-лесно ще достигне до вниманието на заинтересованите от нея.
Причина за нея е една друга тема, позната до болка на някои от вас:
viewtopic.php?f=3&t=80172Покрай онази тема се разбра, че поради доста по-големия брой карания, събития, състезания и прочие организирани или неорганизирани прояви, възникването на официални и неофициални клубове, във форум "Мероприятия" са се натрупали някои проблеми, неудобства и т.н. Следователно, най-добре е тези проблеми да бъдат решени навреме и колкото се може по-трайно.
Част от модераторския екип в мое лице + PtD и Harka (Ozzie нямаше как да го включим в оперативката, тъй като тя се проведе на сбирката в 1516 миналата по-миналата сряда) обсъдихме възможни решения и избистрихме нашата визия за това как да се организира тази тематика занапред. Засега обаче идеята ни среща сериозен отпор, особено сред представители на различните клубове, които смятат, че предложената от нас структура ще доведе до някакво разделение, сегрегиране и други такива неща. Всъщност ако нещо стана ясно от другата тема, то е, че всеки ползвател на / заинтересован от Мероприятия има свое мнение относно това кои са проблемите, какви да са решенията и т.н. Нищо ново, бих казал, само че за нас остава задачата да изберем подходящите решения, като е ясно, че няма как те да се харесат на всички.
Въпреки десетките мнения в онази тема, ние продължаваме да сме убедени, че предложеното от нас решение е най-доброто. Не става дума за някаква сляпа вяра в "нашето" си, а за достатъчно аргументи в негова полза и опит да се решат максимален брой проблеми за максимално дълъг период от време. Преди да изложа отново нашето предложение,
ще обобщя какви проблеми видяхме ние покрай цялата дискусия:
1. Различните видове организирани, полуорганизирани и спонтанни карания и събития през 2010 г. нараснаха в пъти, което при сегашната структура на Мероприятия води до непрегледност и бъркотия, до множество активни теми - някои за предстоящи, други за отминали събития/карания.
2. Обособяването на различни по големина и форма на организираност групи доведе до наличието на множество теми на регионален или клубен признак.
2.1. Тези теми са винаги активни, макар в тях да не се обсъжда само карането, поради което стоят най-отгоре и правят/ще правят все по-трудно намирането на малки теми за спонтанни неорганизирани карания например.
2.2. Ориентацията в съдържанието на подобни теми отнема повече време, тъй като част от хората говорят за отминали карания, други за бъдещи.
2.3. Съобщенията за много хубави и приятни карания на практика се намират някъде в тези теми и човек ако не ги следи постоянно, просто ги пропуска. Това си е своеобразно отделяне, което не е търсено нарочно от хората в групите, но се получава на практика.
2.4. Горното няма как да се реши с отделни теми при сегашния вид на Мероприятия, тъй като тогава пък активността на групите/клубовете може да стане дразнеща.
2.5. Дори в сегашния си вид темите стоят постоянно пред очите и на хора, които изобщо не се интересуват от каране с някоя от тези групи.
По наше мнение изброените проблеми ще се засилват като тенденция през следващите години.
Ето го отново нашето предложение, като след него ще се аргументирам и как то помага за решаване на всеки от проблемите:
Форум "Мероприятия" ще стане нова категория с досегашното си име. Тя ще бъде разположена след категорията "МТБ форуми" и преди категорията "Други".
В новата категория ще има три основни форума:
- Състезания - само за спортни прояви, които имат стриктен състезателен формат и това е единствената им ясно различима цел. Това се определя от самия организатор, но ако е допуснал грешка, може и ние да се намесим.
- Карания - това ще е форум за планиране само на спонтанни, неорганизирани карания, от типа "от днес за утре", по инициатива на отделни хора, а не на клубове, групи и т.н.
- Клубове, групи и организирани карания - в този форум ще са всички теми на всякакви групи от хора, които са обединени по някакъв общ признак. Не става дума само за юридически клубове, дори няма да е необходимо хората да се възприемат като клуб - достатъчно е да са група приятели, каращи редовно заедно. Тук ще попаднат всички теми за организиране на карания на местно ниво (шуменци, габровци, благоевградчани, варненци и т.н.). Към този форум ще има и подфоруми за някои от клубовете/групите (официални или не) - например за СКА, Нашата група, Крива спица и който друг има необходимост от такъв подфорум. Всеки клуб, който е по-активен, може да заяви пред мен желанието си да има форум, както и това дали да е скрит или открит. Не може и двете обаче, така че тези, които са отворени за участие в каранията към всеки, ще бъдат с открити, а които не са, ще са скрити. Също така, ще е необходимо не просто желание да си имате подфорум, а и необходимост от такъв - няма смисъл от една тема, ширеща се нашироко в отделен подфорум.
Подфорумите в "Клубове" ще са подредени по азбучен ред, за да няма сърдити.
Ще има 1-2 допълнителни правила във връзка с темите в новата категория, за чието спазване ще следят и хора от самите клубове. Някои от тях ще имат модераторски права в своите подфоруми.
Към цялата тази структура, стига да е възможно (т.е. да се намери достатъчно хубаво и подходящо приложение за софтуера на сайта) ще бъде добавен и разширен календар, в който да може да се обявява всяко каране/събитие/състезание за съответната дата. На форумно ниво, ако няма друг начин, този календар ще излиза като съобщение с линк на всяка една страница в новата категория "Мероприятия", т.е. ще му бъде осигурена максимална видимост.
Как това ще помогне за решаване на отделните проблеми? 1. Всеки вид каране/събитие ще си е на точното място и няма да се пречка пред очите на незаинтересованите от него. Състезанията, независимо от кого са организирани, ще бъдат публикувани в първия форум. Неорганизираните карания са ясни - и за тях ще си има форум. Ако член на някой клуб иска да си направи такова, разбира се, може да пусне тема, щом не става дума за клубна инициатива. Клубовете и групите, които си имат собствен подфорум, публикуват темите за каранията си (организирани или не толкова) в своя форум. Изключение са само състезанията. Клубовете и групите, които си нямат все още свой подфорум, ще публикуват в общия форум "Клубове".
2.1. Клубните теми вече няма да са омешани с темите за състезания и с темите за спонтанни/случайни карания. Всеки, който е заинтересован от тях, ще ги намира бързо и лесно. Всеки, който не е, няма да ги гледа "насила". Заради новото място на категорията, когато излизат при преглед на новите мнения, клубните теми (и изобщо темите за карания и събития) няма да са най-отгоре, а малко по-назад, така че ако някой се дразни от тях, ще трябва да изчете доста други теми, преди тези да му се набият в очите.
2.2. - 2.5. Където е уместно клуб или група да си има подфорум, общата "клубна" тема би станала излишна. За всяко каране ще се пуска нова тема и това няма да дразни никого, защото си е в пространството на групата и не се натрапва никому. Същевременно всеки заинтересован ще може съвсем лесно да се ориентира в каранията на тази група и да се включи в тях.
Наличието на обединяващ календар за всичко, предстоящо на дадена дата, ще помогне на всеки нов любител на МТБ бързо да си намери карането и компанията, като ще има линк към съответната тема, където и да се намира тя. Има и хора, които ще предпочетат да си се ровят из структурата на форума, да си четат всичко и т.н.
Допълнителни аргументи за нашето предложение съм изложил тук: viewtopic.php?f=3&t=80172&start=120#p686606viewtopic.php?f=3&t=80172&start=150#p686656Аргументи срещу нашето предложение можете да видите в цитираната тема (след това мое мнение):
viewtopic.php?f=3&t=80172&start=90#p686476Какво следва оттук нататък? Засега нямаме намерение да ви налагаме силово новата структура, стига да успеете да покажете единството/единомислието, за което толкова пледирате, че го има. Тази тема е създадена с цел вие, ползвателите на този форум, да стигнете до консенсус как да е структуриран той, за да ви е удобен, полезен и да реши посочените проблеми. Правилата са следните:
1. В настоящата тема и по всякакви други канали можете да дискутирате, за да стигнете до финално предложение. Имате на разположение времето до Нова година. Ако желаете да се направят анкети по някакви въпроси, можете да ме търсите за съдействие. Ако имате въпрос дали някаква ваша идея е технически възможна с вградените средства на форума, също можете да ме питате в темата или на ЛС.
2. Ще приемем предложението като общо, ако е подкрепено от 80% от заинтересованите хора. В тази бройка се включват:
- всички, взели отношение по темата след публикуването на това мое мнение:
viewtopic.php?f=3&t=80172&start=90#p686476 , като в израз на максимална добронамереност и коректност не съм броил членовете на модераторския екип и 3-4 сеирджийски мнения. Без тях броят на хората, взели отношение, е точно 25 души. Ако държите, мога и поименно да ги изброя, макар да не е нужно.
- към тях ще бъде добавен и всеки, който вземе отношение по същество тук, в тази тема, и е различен от онези 25 в другата тема.
3. Ако вашият вариант включва необходимост от повече модераторска работа, ще изискваме всеки активен клуб да излъчи по един модератор, който да ни помага.
4. Ако не успеете да излезете с общо предложение, ще ни е доста трудно да намерим основание да се съобразим само част от разнородните ви мнения, вместо да приложим нещо, което вярваме, че ще подобри нещата трайно.
5. Изготвяйки вашето предложение, не сте длъжни да приемете за съществуващи проблемите, които ние сме видяли. В този смисъл, предложението ви може да е дори нищо да не се прави. Но ако тези проблеми се проявят отново в бъдеще, едва ли ще се доверим повторно на вашата преценка.
6. Аз няма да се включвам в дискусията, освен за да отговарям на въпроси дали е възможно това или онова като функционалност на форума. Други модератори, ако желаят, могат да участват.
Как ще стане отчитането на тия 80%? Ако има едно или няколко ясно обособени предложения, вероятно ще стане с поименна дискусия, т.е. пускат се и всеки си казва кое подкрепя, а който не каже нищо, се счита "против", т.е. намалява процента на подкрепящите предложението. Ако измислите друг начин, може и него да приложим.
Ако се окаже, че съм пропуснал нещо важно, в зависимост от това какво е то, си запазвам правото да редактирам видно първото мнение по темата или да добавя следващо.
Сега е ваш ред!