[quote="zero knowledge"]
[quote="caspar"]
Проблема на TheKidTwist е, че когато блокира задната гума - окачването блокира. По-големите производители изчисляват така рамките, че проблема бива почти елиминиран. Пример: FSR.
Плаващото ухо действа в обратната страна и по този начин като рамката се сгъне, апарата на спирачката остава в същото положение. [/quote]
@caspar
Нищо лично, ама и трите неща, които твърдиш не са верни.
Когато блокираш задната гума, няма никакво значение какъв тип е окачването, има или няма плаваща спирачка и т.н.
"По-големите производители" ... надявай се! Често пъти не изчисляват и/или не разбират проблема. А "FSR" не е гаранция за нищо, що се отнася до поведение при спиране.
Коментарът ти за "плаващото ухо", освен че е неясен, се позовава и на погрешен аргумент.
Връзките, които bikerider е дал са хубави и има много полезна информация.
@bikerider
[color=beige]гледам и не вярвам на ушите си[/color].
[/quote]
Имам предвид, че когато блокираш задната гума в/у неравностите на терена. Примерно натисни двете спирачки и се помъчи да сгънеш колелото - нестава, мъчи се да се разчекне; пробвай го същото с плавощо ухо и колелцето ще си се сгъва без проблем.
А FSR-а просто беше пример. То и на сайта на Спешълайзд си го пише, че почти елиминира това блокиране и увеличава ефикасността при педалиране.
А за принципа на плаващото ухо - просто не съм се изказал ясно. Не ми се пишеше много и го казах с една две думи.