Pinkbike написа:... fork that is as sensitive as an emo teenager kid.
Harka написа:По т. 1, 5 и 11 - абсолютно ЗА.
По т.2 - кои имаш предвид точно? Скорости, кол, спирачка, или всичките искаш да са външни?
По т.6 - правилно ли те разбирам, че искаш диаметърът на колчето да e 34.9? Или външният на рамката да е 34.9, т.е. за колче 31.6?
Pr3d4t0R написа:т.6 Точно колчето да е с 34.9 диаметър.
Harka написа:Изчетох статията. При всички положения е вярно това, че има определени предимства ако колчето е конструирано така, че да се възползва от по-големия диаметър на тръбата. Въпросът е обаче - не решава ли това проблем, който всъщност не съществува? На мен лично 31.6 колчето ми работи съвсем прилично. Нито имам нужда от повече коравина, нито да ми се движи по-мазно. И сега го прави.
pascoff написа:1. Седалкова тръба - права, цяла (без извивки), без части от окачването (оси, болтове и тн.) да минават през нея (включително и втулки/болтове за бутилка). Целта - да може да се използва за максимално дълъг кол за седалка. Дори си мисля дали може да минем само е един размер седалкова тръба и всеки да си слага колкото голям колец иска. Ако е нарочим 16" ~ 400mm, по данни на OneUp (че те имат най-дълъг колец) може да вкараме такъв с 240 ход, който е с макс. височина 405мм. Това прави към 800мм от средното до релсите на седалката - достатъчно според мен за хора над 190 (аз съм 187 и сегашното ми колело е към 750мм от средното до релсите на седалката). За по-ниските пък има кол с 90 ход.
И още нещо - седалковата тръба да започва от средното нагоре. И изобщо се чудя, защот 99% от рамките ги правят с чупка на седалковата тръба? Ако предположим, че е задари хода на задната гума, то няма много смисъл, тъйкато гумата опира по-нагоре по седалковата тръба при сгъване ... там долу където са повечето чупки е далече. Или пък е заради конструктивни изисквания да има къде да се захване едната става на окачването. Незнам, наистина недоумявам.
2. Достатъчно голям ъгъл на седалковата тръба, че да е удобно за въртене - 75-80 ... където дойде спрямо проектирането
3. Прави тръби (тип николай)
4. Място за бутилка в предния триъгълник.
5. Ход на задницата назад и нагоре (дори ако се наложи и хай пивот), 140-150мм. Много ми допада типа окачване с отделен преден и заден триъгълници, свързани със стави (тип Stanton Switch9er FS), но шока да е "скрит" под горната тръба (тип Liteville 301).
6. Халуминий за предпочитане, но не държа
7. Окабеляване - колче вътрешно, спирачка и команда от вън. Но с добре замислени точки на захващане с предвидени крепежни елементи на тях, не със свински опашки ... нещо подобно:
8. Средно на резба, без ISCG05 ... никога не съм ги ползвал а и ме дразнят като визия
9. Преходна ос, сваляща се на ръка ... 148 може би.
офф стига толкова, че много спам
Harka написа:Ухаа, доста точки са се събрали, браво! По-късно ще ги обобщя в първия пост да са всички на едно място.
Я да подхвърля в темата още нещо за сондиране на мнения - скоростна кутия. Какво ще кажете? Предимства - неокачената маса в задното колело се намалява значително, което прави окачването по-ефективно, скоростите могат да се превключват на място, поддръжката е по-малка, фиксирана линия на веригата. Има и недостатъци, разбира се - теглото вероятно ще е по-голямо, загубите при въртене вероятно ще са също малко по-големи.
thechosen написа:Недостатъци
...
thechosen написа: - за Pinion възможност само за gripshift
zero knowledge написа:А какво ще кажете да оставим вилките и да направим колело с предно окачване (4-bar), което да дава по-добро сцепление на предната гума
zero knowledge написа:А какво ще кажете да оставим вилките и да направим колело с предно окачване (4-bar), което да дава по-добро сцепление на предната гума, а когато нещата тръгнат да се объркват дава по-добро усещане за сцеплението и повече време за реакция? Предложението е конкретно, а не е хипотетично, някои сме си играли с подобни неща.
hitar_potar написа:Не знам патентовали ли са го, но идеята им с това средно им позволява да се ползва и трети тип задвижване, тяхна разработка все още в тестова фаза, с AXS- дерайльор и малка касета към него, но са накачулени над средното. Не ми е съвсем ясно как точно действа, но идеята е да е като отворена Пиньон кутия, без тегло на задната капла, но и без съпротивлението на Пиньона. Всякакви снимки и клипчета имат в Инстаграма си.
Harka написа:hitar_potar написа:Не знам патентовали ли са го, но идеята им с това средно им позволява да се ползва и трети тип задвижване, тяхна разработка все още в тестова фаза, с AXS- дерайльор и малка касета към него, но са накачулени над средното. Не ми е съвсем ясно как точно действа, но идеята е да е като отворена Пиньон кутия, без тегло на задната капла, но и без съпротивлението на Пиньона. Всякакви снимки и клипчета имат в Инстаграма си.
Това е интересна концепция. Ето един екстремен пример в тази посока, в който дори и задната спирачка е изнесена над средното. Пълна лудница - https://www.mtb-news.de/news/bike-der-woche-eigenbau-projekt-die-maschine-von-ibc-user-highsider/
Гледах и концептът на тези пичове, за които ти говориш, но и тяхното решение не е кой знае колко елегантно, та не знам. А и да не забравяме, че ние правим АМ колело, а не ДХ. Рейнджът на предавките при нас трябва да е много по-голям...
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта