Батулия - Огоя - билото - Батулия

GPS координати

Скица на мястото

1 0.0
Тръгнете по главния път в посока към края на селото (обратна на тази, от която сте дошли). Карайте все по шосето, подминавайки с. Бакьово вляво няколко километра по-нагоре.
2 12.0 Достигате разклона за с. Огоя - продължете наляво към него.
3 15.4
Достигате центъра на с. Огоя. Продължете по улицата наляво и нагоре, която скоро се превръща в черен път.
4 15.7 Продължете по черен път наляво през реката.
5 16.6 Пътят се разделя - карайте наляво по основния черен път, който се изкачва с 1-2 серпентини по склона.
6 18.1

Излизате на билото между с. Огоя и с. Буковец. Продължете надясно по основния черен път.
7 18.6 Направо и нагоре по основния билен черен път.
8 18.8 Пътят се раздвоява, но всъщност е един и същи. Аз избрах дясната част - по-стръмна, но и по-ясна.
9 19.5 Достигате сложно кръстовище на черни пътища, където двата варианта на маршрута се съединяват. В случая трябва да продължите направо и нагоре по стръмен черен път, който след това извива надясно (изток) с по-плавен наклон.
10 20.5 Достигате кръстопът при самотна вила, разположена на невероятно място. Продължете по черния път надясно по поляната. (Само за сведение, надясно и надолу тръгва пътека към с. Огоя).
11 20.7 След 100 м пътят се раздвоява - единият се качва право по билото, другият подсича възвишението отдясно. Аз избрах левия, но ако предпочитате, може и отдясно.
12 21.6 Вдясно се отклонява занемарен черен път - всъщност по-нататък той се превръща в пътека и се спуска към Огоя. Вие продължете наляво по основния черен път. Следвайте само него - първоначално е по-стръмен, после влиза в гората, подсичайки склона и на повечето места е с минимален наклон.
13 24.2 Накрая по една поляна пътят почти изчезва, преди да се съедини с ясен тревен път, следващ едно билно ребро. Продължете по този път наляво към основното било.
14 25.3 Изризате на основното било на Стара планина, по което минава и маршрута Ком-Емине. Намирате се на седловина между вр. Чукава и вр. Пескова могила. Продължете наляво по билния път, заобикаляйки някак една заблатена локва през целия път.
15 25.6 След кратко и стръмно изкачване пътят с червената маркировка за Ком-Емине завива надясно и продължава да се изкачва по склона на вр. Чукава. Вие продължете наляво по хубав, равен черен път, който подсича върха от южната му страна. Следвайте само този път.
16 27.4 Пътят се раздвоява - следвайте десния.
17 27.7 Пътят се раздвоява - следвайте десния.
18 28.7 Пътят се раздвоява - следвайте десния нагоре.
19 30.2 Достигате ловен дом "Чукава". Пътят ви се съединява с маркировката на Ком-Емине (пътят, идващ отдясно). Наляво и надолу има черен път към Буковец. Вие продължете наляво и нагоре по основния черен път.
20 30.6 Направо по основния черен път.
21 31.2 След кратко спускане достигате седловина в подножието на върховете Джуренец и Високата могила. Продължете наляво и стръмно нагоре по черен път, изкачващ се директно по склона на вр. Джуренец.
22 32.0 Направо по ясния черен път към върха.
2332.2Достигате вр. Джуренец. Пътят се разделя на две части - продължете надясно и надолу в посока югозапад. Следва много скоростно спускане предимно по тревен черен път, който в един момент навлиза в борова горичка и става по-изровен (внимавайте там, защото се влиза с доста висока скорост).
2434.0Излизате на по-голям черен път с по-лек наклон. Продължете по него направо и надолу към няколко къщи от махала Свинове, при които пътят завива наляво.
2535.3Надясно се отклонява друг хубав черен път, пропуснете го.
2638.2След шеметно спускане пътят пресича Кръстешка река и се влива в основния черен път покрай нея. Продължете по него надолу.
2741.3Отляво идва черния път от махала Бельово каще, описан в маршрута "Батулия - Буковец". Продължете направо и надолу.
28 42.6 Приключвате карането на площада в с. Батулия.