Гара Бов - Седемте престола

Разстояние (км)

GPS координати

Скица на мястото

1 0.0  Тръгнете по стръмната главна улица на селото в посока към планината. Следвайте само нея - пътят се изкачва със серпентини между къщите, накацали по склона и след това продължава към с. Бов.
2 5.6 Достигате с. Бов. Първо има една улица наляво, която трябва да пропуснете. След това достигате и малкия площад на селото, където трябва да продължите наляво и нагоре по основната улица. След малко тя излиза от селото, превръщайки се в широк чакълест черен път.
3 8.6 При един ляв завой на пътя надясно и надолу се отбива друг черен път - пропуснете го.
4 10.9 След като подминете два изоставени жилищни блока, надясно се отклонява черен път - запомнете го, защото ще ви трябва по-късно. Сега продължете направо. Вдасно де вижда изоставена промишлена сграда.
5 11.1 При една полусрутена малка сграда вляво, където има и чешма, продължете наляво и нагоре по черен път към хижа "Тръстеная".
6 11.7 Достигате главния билен път. Пресечете го и продължете по черен път през поляната, леко вдясно.
7 11.8 След стотина метра отново сте на кръстопът - този път карайте наляво и нагоре по криволичещ в тревата земен път. По него се изкачвате до ез. Чемерника - едно от двете езера край хижа "Тръстеная".
8 12.4 Веднага след като подминете езерото, вляво под вас ще видите малиновата плантация и самата хижа "Тръстеная". Покрай оградата на плантацията има черен път - ако искате да се отбиете в хижата, ползвайте него. Маршрутът обаче продължава направо и леко вдясно по черен път, влизащ в гората. След стотина метра той завива надясно и започва да се спуска към долината на р. Габровница.
9 14.7 Направо и надолу по основния черен път.
10 16.2 Наляво и надолу по черен път. Ако случайно пропоснете тази отбивка и продължите направо, не е фатално - просто ще минете по "горния път".
11 16.5 Отново остър завой в обратна посока - този път надясно. Внимавайте да не изпуснете този разклон в бързината.
12 17.8 Вливате се в "горния път", който тук се спуска стръмно и прави остър завой. Продължете по него надолу (ваше ляво).
13 18.4 Наляво и надолу по черен път през поляната  и покрай реката (по левия й бряг).
14 18.9 Направо/леко вдясно и надолу покрай реката по основния път. Махала с няколко къщи остава вляво по склона над вас.
15 19.5 Излизате на асфалтовия път покрай р. Габровница. Карайте по него надясно - шосето се изкачва с лек наклон.
16 21.7 Достигате манастир "Седемте престола" - чудесно място за почивка, има и заведения за хранене, макар че в делнични дни не всички от тях работят. След като отдъхнете, поемете по асфалта в обратна посока (надолу) до близкия мост над реката.
17 22.1 Веднага след преминаването по моста тръгнете наляво и нагоре по черен път покрай реката. Постепенно той набира височина, а реката и манастирът остават вляво под вас. Наклонът на много места е стръмен.
18 24.5 Наляво и нагоре по основния черен път, пропуснете този вдясно.
19 26.7 Направо и нагоре по основния черен път, пропуснете този вляво.
20 27.7 Надясно и нагоре по черен път, пропуснете този вляво. Скоро ще достигнете билото, където пътят първоначално завива няляво (юг).
21 29.1 На билото сте. Излизате на главния билен път с червена туристическа маркировка. Продължете по него надясно в посока към хижа "Тръстеная" (север).Пътят е много приятен за каране и се откриват страхотни гледки към Искърското дефиле вляво.
22 31.3 Достигате разклон. Продължете по левия път, подсичащ вр. Издремец от южната му страна. (Туристическата маркировка продължава по десния път.)
23 32.4 След приятно бързо спускане излизате над един голям кръстопът. Преди него вдясно стръмно по склона има черен път към вр. Издремец, пропуснете го и продължете наляво и надолу.
24 32.6 - 32.7 Достигате сложно кръстовище на черни пътища - трябва да продължите по долния черен път надясно. Можете дори да го проследите с поглед как минава през едно дере и продължава по отсрещния склон. Пропуснете горния (първия) черен път вдясно, както и двата пътя, водещи надолу в посока запад.
25 35.0 Наляво и надолу но черен път.
26 36.9 Излизате на голям, основен черен път - същинска горска магистрала. Продължете по него наляво и надолу. След малко излизате над изоставената промишлена сграда (вляво под вас), която видяхте при изкачването - има изоставена площадка и на вашето ниво, пътят минава през нея и завива наляво към с. Бов.
27 37.5 Достигате полусрутената постройка с чешмата, при която по-рано се отклонихте към хижа "Тръстеная" - продължете направо в посока с. Бов.
28 37.7 Достигате разклона, който трябваше да запомните при изкачването. Сега трябва да завиете по черния чакълест път наляво и надолу. Той се спуска до изоставената промшлена сграда, минава под нея и завива надясно (запад) в посока Искърското дефиле.
29 38.2 Точно след споменатия завой пътят се раздвоява. Карайте надясно и надолу.
30 38.4 Скоро след това достигате отдалечена махала с няколко къщи. Пътят минава с две серпентини покрай тях и продължава надолу в дерето, като на това място е по-занемарен и изровен от водата. После се оправя. Карайте само надолу по основния черен път - на места може да се натъкнете дори на туристическа маркировка със син цвят.
31 40.8 Достигате ограда с черен път наляво покрай нея. Продължете по основния път покрай реката.
32 41.0 Отново направо и надолу по основния черен път покрай реката.
33 45.2 Достигате с. Гара Бов при една от серпентините на главния път (до игрището за футбол). Мястото би трябвало да ви е познато. Продължете наляво и надолу по пътя към центъра на селото.
34 45.9 Достигате площада при гарата.