Скакля

1 0,00

N43 01.479
E23 21.057
Застанете точно при отбивката към с. Гара Бов от главния път София - Мездра. Мостът над р. Искър, жп линиите и селото ще са зад гърба ви. Нулирайте километражите и поемете по пътя надясно (посока Лакатник и Мездра).
2 0,37 Наляво и нагоре тръгва тесен и стръмен асфалтиран път, който обслужва къщите нагоре (махала на селото). В началото му е нарисувана стрелка и надпис "Вазовата пътека". Тръгнете по него нагоре.
3 0,82 Надясно се отклонява улица, пропуснете я.
4 1,18 Още една улица надясно, пропуснете и нея.
5 1,56 Пътят се раздвоява, лявата част по принцип е затворена. Продължете надясно.
6 1,68 - 1,75

N43 02.096
E23 20.333
Пътят прави завой надясно на 180 градуса. Точно на това място излиза пътеката, по която ще се спуснете по-късно (това е другата възможна точка за старт/финал и за оставяне на колите). Нагоре продължавате по хубав черен път с плавен наклон, изкачващ се по склона вляво над къщите.
7 2,28 Надясно се отклонява черен път към къщите, пропуснете го.
8 3,43 Достигате махала с 2-3 къщи, надясно към една от тях има черен път, вие продължете нагоре по главния път.
9 4,22 При поредната самотна колиба има един път наляво и един вдясно, почти успореден на вашия. Продължете нагоре по главния черен път.
10 4,82 Пътят прави серпентина наляво, от завоя се отклоняват надясно един черен път и пътека. Продължете по основния път наляво и нагоре.Предстоят ви още няколко серпентини със страхотни изгледи към Искърския пролом.
11 6,98 - 7,03 Достигате последната серпентина, при която има един пряк път наляво и едно отклонение вдясно. Следвайте основния път. Вече сте съвсем близо до с. Заселе.
12 7,50 Достигате първите къщи и бившето ТКЗС (вляво) на с. Заселе. Пътят става асфалтов.
13 7,76 Т-образно кръстовище с главната улица на селото. Продължете наляво и надолу. След 100 м ще сте на площада.
14 7,86

N43 02.375
E23 19.810
Достигате площада на с. Заселе. Тук също има табела за Вазовата пътека, която започва в левия долен ъгъл на площада (спрямо мястото, откъдето ще се появите вие). В началото пътеката е широка алея до една слънчева поляна, която е чудесно място за отдих. След това постепенно става по-технична, появяват се стъпала и парапети и скоро ще срещнете и първите наистина трудни и опасни участъци. След като преминете достатъчно такива, пътеката за момент се "успокоява" и завива в обратна посока, за да ви отведе под водопада, където ще трябва да поносите колелата за момент. Надолу пътеката продължава сред ниска широколистна гора, като цяло вече е много по-лесна, с изключение на 2-3 участъка със стръмни и високи стъпала.
15 10,50 В края излизате на асфалтиран път, водещ до една къща-хотел. Под нея има паркинг. От него нагоре и надясно тръгва черен път. Продължете надолу по асфалта. (Ако имате време и желание за експерименти, може да тръгнете по черния път и след 100-200 метра ще видите пътеки, които тръгват изкушаващо надолу по склона в посока Гара Бов. Още не съм ги проучил, така че ако ги пробвате, ще е на ваш риск.)
16 10,58 Напред пътят е преграден, пък и по принцип е по-приятно да минете по стръмната пряка пътека вляво.
17 10,62

N43 02.096

E23 20.333
Тя е само 50 м и ви "изсипва" при обратния завой над махалата от къщи в началото на маршрута. Оттук продължете надясно и надолу по асфалта към Гара Бов.
18 12,30

N43 01.479
E23 21.057
Достигате разклона за с. Гара Бов, край на маршрута.