Железница - Дяволският мост 2

Изходна точка: площада на с.Железница, последната спирка на автобус №98 Дължина: 16,94км. Денивелация: 480м. Натоварване: Техничност:

Разсто-яние (км) Скица на мястото Описание на мястото
1 0,00
На площада в Железница има чешма. Застанете при чешмата с гръб към нея и нулирайте километражите си. Тръгнете по улицата, която е надясно от вас.
2 0,03
Петте кьошета (но не софийските). Тръгнете нагоре по втората улица наляво.
3 0,22
Т-образно кръстовище - тръгнете по улицата наляво и надолу.
4 0,45-0,48
Карайте все направо и надолу, тези две улици на картинката може дори да не ги забележите.
5 0,78
Улицата прави остър завой наляво - отклонете се от него надясно по черен път. Той слиза до едно поточе, пресича го и продължава стръмно нагоре, по-скоро като пътека.
6 0,98
Тръгнете нагоре по песъклив черен път.
7 1,16
Пътят завива наляво, вие продължете направо и нагоре по една пътека между нивите.
8 1,33
Пътеката се събира с черен път отляво - продължете по пътя нагоре и направо.
9 1,87
Отляво идват черни пътища и се сливат с вашия. Продължете надясно и се гответе за спускане.
10 1,98
Пътят се разделя - карайте наляво и надолу, следва серпентина на 180 градуса наляво и продължавате надолу.
11 3,70
Стигате река Егуля. Преминете по моста на другия бряг. Оттам нагоре продължава стръмна и широка пътека - само тя е. После пътеката става черен път. При 5,05км. стигате изоставени постройки - Йовчеви кошари, откъдето има страхотни изгледи, особено напролет. След още около 0,5км. ще минете и покрай други кошари.
12 6,10
Наляво и нагоре има лош черен път. Пропуснете го и продължете направо.
13 6,79
На едни поляни пътят завива наляво, има две успоредни трасета, изберете си едното по ваше желание (според мен дясното е по-хубаво).
14 7,72
Кръстовище - карайте нагоре по широкия черен път.
15 7,92
Излизате на широк черен път, който обикаля под вр.Манастирище. Тръгнете по него наляво.
16 9,73
Пътят се раздвоява - карайте по дясната част.
17 10,86-10,96
Пътят се разтроява - тръгнете по най-дясната част. Пътят се изкачва леко и се изравнява. Внимание! При 11,25км., ако влезете смело надясно в гората, ще видите заслон, под който има чешма. Това е, ако ви трябва вода. Най-добре оставете колелата на пътя, с тях трудно ще минете през шубраците.
18 11,73
Отляво идва черен път, друг продължава надясно. Вие карайте направо. По-нататък десният път се съединява с вашия (при 12,33).
19 12,48
Надясно има черен път надолу. Тръгнете по него. Има и табела, сочеща към Кокалянския манастир. По някое време ще минете покрай Кръстатия дъб.
20 14,13
След дълго спускане черният път се разделя. Карайте наляво, понякога пътят трудно се забелязва в тревата.
21 14,68
Стигате до дворчета с бараки в тях. Пътят върви между тях. Надясно е пътеката за Кокалянския манастир, но вие продължете направо по черния път между дворовете.
22 14,89
Наляво има черен път, продължете направо.
23 14,99
Стигате последните дворове. Наляво и надясно има нещо като пътеки. Вие трябва да продължите направо, където като че ли нищо няма, но ако си отваряте очите след 30-тина метра ще започнете да забелязвате пътеката. После тя става като улей и вече няма как да я сбъркате, макар да е плътно покрита с шума.
24 16,44
Излизате на голямата пътека от Кокалянския манастир за Дяволския мост. По нея наляво, следват няколко технични участъка.
25 16,70
Пътеката завива надясно на 180 градуса. Отляво и отгоре идва друга, двете се събират и продължават надолу.
26 16,94
Стигате до Дяволския мост.