Ябланица

1 0,00 км

N42 51.409
E23 33.551
Продължете по асфалтовия път към края на селото, т.е. обратно на посоката, от която дойдохте, или североизток, ако така ще ви е по-лесно. Иначе казано, преминавате нататък през селото и излизате от него, продължавайки да навлизате по долината срещу течението на реката.
2 1,68 км

N42 51.783
E23 34.487
Вече сте извън селото и достигате отбивка от пътя, която отива към едно дере вдясно, където има малка махала. Тръгнете по този път - след малко той става черен и започва да се изкачва в дъното на долината. Къщите са вляво от вас.
3 2,12 км Наляво към къщите се отбива черен път, вие продължете направо и нагоре.
4 3,06 км

N42 51.385
E23 35.194
Пътят става по-стръмен и на едно място прави почти обратен завой. Тук обикновено има дълбока кал. Веднага след завоя нагоре и надясно в гората се отклонява стръмен черен път, по който трябва да поемете. Той става все по-стръмен и по-стръмен, така че вероятно ще ви се наложи да бутате, особено ако е кален.
5 4,01 км Вече сте близо до билото и пътят става малко по-равен. Вляво се отклонява пътека, подсичаща склона. Пропуснете я и продължете направо.
6 4,15 км

N42 51.134
E23 34.678
Достигате билото, излизайки над горския пояс. Вляво има изоставена и порутена къща, покрай която наляво продължава пътека. Вие трябва да следвате билото надясно - има широка и стръмна пътека в тревата, "поддържана" от мотори и ATV-та.
7 4,44 км

N42 51.093
E23 34.524
След краткото стръмно изкачване се озовавате в подножието на горист връх (Краева чукла), за да видите, че към него има още по-стръмен наклон, по който се изкачва основната пътека. За да не се мъчите обаче, карайте по една тясна пътека вляво, която подсича върха и се вижда съвсем ясно как влиза в рехава горичка.
8 4,92 км Пътеката излиза от горичката на обширна поляна и завива надясно. Оттам се спуска и основната пътека през върха. След съединяването си в една пътека, тя продължава вдясно и надолу, подсичайки склона и насочвайки се към 1-2 къщи в западна посока. Други пътеки няма, така че не би трябвало да се объркате.
9 5,49 км

N42 50.917
E23 33.928
Достигате седловината с къщите, където има голям кръстопът. Надясно и наляво има по един черен път, има и път по билото, който подсича леко склона наляво, изкачвайки се стръмно по него. Има и още по-стръмна моторджийска пътека точно по ръба на билото (т.е. вдясно от пътя), но тя не ви трябва, освен ако не сте мазохисти.
10 5,93 км Отново сте изправени пред възвишение и отново вашият път е най-лекият, т.е. най-вдясно, който подсича склона, влизайки в гората. Вляво от него по ръба на билото се изкачва раздвоен черен път, който се съединява с вашия след излизането от гората.
11 6,43 км Почти веднага след това съединение билният път прави завой наляво и от него се отклоняват един черен път (наляво и надолу) и една пътека, която е почти в същата посока като пътя, но подсича склона по-ниско. За съжаление не е в достатъчнодобро състояние, затова маршрутът тук следва черния път по ръба на билото с кратки изкачвания и спускания.
12 7,98 км

N42 50.682
E23 32.644
Карайки по билото, пресичате черен път, който идва отдясно. Обединеният черен път продължава вляво, но пътеката направо е доста по-интересна.
13 8,30 км Пътеката и черният път за момент се събират пред едно възвешение - пътят минава вляво от него, а вие трябва да продължите по палава пътека надясно в гората, като тук вече трябва да внимавате за мотористи.
14 8,65 км Пътеката става по-стръмна и се озовавате пред оградата на двор с нещо средно между колиба и бунгало в него. Тук живеят хора, доколкото разбрах целогодишно! Пътеката минава право през двора им, така че не се притеснявайте да си отворите вратата и да минете през имота. Следва страхотно спускане, като трябва да внимавате не само за мотори, но и за прагове, коловози и коварни завои.
15 9,80 км

N42 50.137
E23 31.784
Изсипвате се на широк и хубав черен път, точно на един 180-градусов завой. Пътеката продължава да се спуска стръмно към долината на р. Елешница, но вие трябва да продължите надясно и нагоре по черния път. На 1-2 места може да видите отклоняващи се пътеки - пропускайте ги.
16 13,30 км

N42 51.127
E23 32.610
Достигате отново билото, по-точно една седловината с красив изглед във всички посоки. Наляво и надясно по билото продължават черни пътища, но вие трябва да се спуснете по основния път надясно в посока с. Ябланица.Не се увличайте със скоростта, за да не пропуснете пътеката, която следва.
17 14,11 км

N42 51.090
E23 33.058
Тя започва на около 800 м след седловината. Отбива се вляво от пътя и тръгва надолу, подсичайки склона.
18 14,40 км Пътеката прави широк завой наляво и се разделя на две. Във всички случаи ще стигнете в селото, но маршрутът следва дясната пътека, която е малко по-широка и с по-малък наклон.
19 15,10 км Пътеката прави рязък и стръмен завой наляво, пресича едно поточе и се изкачва на отсрещния бряг, където се съединява с друга пътека. Продължете наляво и надолу в долината към селото.
20 15,75 км Излизате на асфалта - тръгнете надясно и след стотина метра сте на автобусната спирка.