Гара Лакатник – с. Миланово – хижа „Пършевица“ - с. Очин дол

1 0,00 км

N43 05.301
E23 23.080
Тръгнете от паркинга под Лакатнишките скали в посока гр. Мездра.
2 0,50 км
Достигате моста над р. Искър, който води до село Гара Лакатник. Тук вляво се отклонява стръмен асфалтов път към с. Миланово и гр. Вършец. Поемете по него.
3 6,70 км Достигате чешма (вдясно) и разклон към една махала на с. Миланово (вляво след спирката за автобуси). Вашият път продължава направо и нагоре. След малко достигате първите къщи на селото.
4 8,00 км

N43 06.922
E23 23.568
Центъра на с. Миланово. Надясно има две улици - тръгнете по лявата от тях. Тя започва да се изкачва стръмно нагоре.
5 8,20 км След около 200 м продължете по улицата наляво. Може да забележите и туристическа маркировка - огледайте стълбовете и оградите за боя или табели. По тази улица с плавен наклон нагоре излизате от селото и продължавате по широк и здрав черен път, който се изкачва по билото.
6 15,30 км

N43 08.250
E23 25.081
След преминаване покрай група селскостопански постройки и чешма, достигате разклонение. Продължете по пътя надясно.
7 16,30 км Разклон - продължете по билния черен път направо.
8 17,10 км Наляво се отклонява черен път. Продължете направо по билния път.
9 21,80 км Излизате от гората на обширна равна поляна. Отляво идва друг черен път и се съединява с вашия. Продължете направо, леко нагоре и с лек завой надясно по края на поляната.
10 22,20 км Излизате на асфалтовия път за хижа "Пършевица" и едноименната мандра, които вече се виждат вдясно от вас. Продължете към тях.
11 22,40 км Пътят прави завой надясно, напред продължава малък асфалтиран път, който води до някакъв рудник. Карайте по основния път надясно.
12 23,30 км Отбивк ата за хижа "Пършевица" е наляво. Изкачете се до хижата и си отдъхнете малко.
13 23,50 км

N43 08.661
E23 28.606
За да намерите пътеката, трябва да заобиколите хижата отдясно, под терасата. Има жълта маркировка. Пътеката първоначално е тясна и трудно проходима (с велосипеди) заради растителбността около нея. Тя подсича склона над мандрата и започва са се изкачва в откритото дере на малък планински поток.
14 25,20 км Достигате билото, където пресичате друга пътека. Продължете направо, следвайки зимната маркировка с коловете.
15 25,70 км

N43 07.655
E23 28.530

След половин километър по равната част на билото достигате ръба му. Открива се страхотна гледка във всички посоки, а пътеката тръгва надолу, подсичайки отляво един рид срещу вас. Тук е мястото да се екипирате като за спускане.
16 26,90 км Достигате заслона над с. Очин дол, от който надясно има и пътека/черен път към с. Оплетня. Вашата пътека продължава направо и е съвсем тясна. Скоро излизате на стръмен открит склон, където настилката е с дребни търклящи се камъни - първоначално върви близо до ръба вляво, след това завива рязко надясно към по-ниския край на поляната и някъде в средата й продължава наляво към гората. Тук я следете с повишено внимание. След това идва и най-трудният участък.
17 28,20 км Техничната част почти свърши. Направо има тясна пътека в храсталаците. Вашият път продължава надясно, има още петдесетина метра с по-големи камъни, след това пътеката се стеснява и с няколко бързи завоя изправя линията си по поляната и излиза на черния път, който се вижда в долния й край.
18 28,60 км

N43 06.506
E23 27.544
Поемете наляво по черния път. Има и червена колоездачна маркировка (с триъгълни знаци).
19 30,30 км Излизате на нещо средно между улица и черен път в горната част на село Очин дол (вдясно от вас има 1-2 къщи). Продължете наляво и надолу към селото. С интуиция, питане или с помощта на GPS апарата намерете центъра му.
20 30,90 км

N43 06.349
E23 28.564
Центъра на с. Очин дол. Тръгнете по стръмната уличка надолу отдясно на реката. Има и туристическа маркировка. Скоро улицата преминава в черен път, а след последните къщи в пътека с плавен наклон надолу и сравнително гладка повърхност. Кара се бързо, в широколистна гора, като има и някои интересни завои.
21 32,70 км В края си пътеката излиза на широки поляни и се озовавате на пътя от с. Очин дол към шосето София - Мездра. Продължете по него надолу.
22 33,40 км Излизате на главния път Мездра - София. Продължете по него надясно към Гара Лакатник.
23 42,20 км Достигате изходната точка на маршрута.