Връх Половрак

Изходна точка: с.Горни Лозен, паркингът на ресторанта над последната спирка на автобус №5А Дължина: 11,14км. Денивелация: 450м.

Разсто-яние (км) Скица на мястото Описание на мястото
1 0,00
Застанете на изхода на паркинга, с гръб към ресторанта. Тръгнете наляво по асфалтирания път, той завива покрай паркинга и продължава нагоре като хубав чакълест черен път.
2 0,39
Пресичате черен път, продължете направо.
3 1,43
Отляво идва широка пътека. Тя и по-нататък ще сече пътя напряко, но вие следвайте него.
4 1,73
Пътят завива надясно на 180 градуса. От завоя наляво се отклонява черен път, пропуснете го. Оттук нагоре широкият черен път е по-стръмен.
5 2,18
Стигате една чешма с пейки за почивка. Преди нея отдясно идва пряката пътека. При чешмата пътят завива първо наляво, а после надясно, все на 180 градуса. При втория завой направо продължава пътят към Лозенския манастир, който не е за вас - карайте надясно.
6 3,11
Пътят се раздвоява, карайте наляво.
7 3,30
Отново разклон, пак сте наляво. Тук пътят е стръмен и изровен.
8 3,49
Пресичате по-малък черен път, продължете направо.
9 3,70
Отляво идва забутан черен път, може и да не го видите. Направо сте.
10 3,95
Пътят се роздвоява. Левият е по-широк и по-ясен, карайте по него. Скоро изкачването свършва. Вляво е вр.Половрак, към него има пътека. Пътят тръгва надолу, широк и хубав, минава около върха в подножието му. Тук там се отклоняват едва личащи коловози, следвайте големия път. По-нататък той се изравнява.
11 5,30
Пътят се раздвоява. Тръгнете наляво. Почвата е много песъчлива, на места се буксува.
12 5,92
Наляво и нагоре има черен път в гората, тръгнете по него. Наклонът е лек. На места пътят едва се забелязва.
13 6,56
Пътят се раздвоява, тръгнете наляво.
14 6,93
Пътят съвсем изчезва, но стигате тясна пътека, която прави завой на 180 градуса. Тръгнете по нея надолу и й се насладете! (Тук, ако тръгнете наляво, ще стигнете до самия връх, и после трябва пак да се върнете обратно).
15 8,15
Излизате на една поляна и пътеката се съединява с друга, идваща отляво. Продължете надясно и надолу.
16 8,30
Излизате при Лозенския манастир. Тръгнете наляво и надолу по черния път. Редуват се чакълести и почвени участъци.
17 8,94-8,98
Излизате при чешмата, покрай която минахте при изкачването. Оттук пътят надолу го знаете - много е бърз и хубав в посока надолу!
(Ако изберете пътеките, пригответе се за някои доста технични участъци с наноси от камъни, шума и др. подобни).
18 11,14
Стигате до паркинга на ресторанта.