Drag F6

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Drag F6

Мнениеот Admin » Чет Сеп 25, 2008 10:14 am

Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот did » Чет Сеп 25, 2008 11:46 am

"Теглото не се усещаше като голямо бреме, което не значи, че нямаше да е още по-добре, ако можех да сваля 1-2кг от него."

"Мисля, че този проект на Drag не е неуспешен"

Директно говорещите хора си превеждат това, премахвайки двойните отрицания, така:

Теглото се усещаше малко като бреме, което значи, че щеше да е по-добре, ако можех да сваля 1-2 кг. от него.

Мисля, че този проект на Драг е успешен.

Любо, казвай нещата по-простичко. От тия засукани логически конструкции, даже и на мен ми се замаи главата.
Аватар
did
 
Мнения: 16523
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 14, 2003 3:00 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот outfaced » Чет Сеп 25, 2008 11:49 am

и след като преди беше с RAM AM неизбежен е въпроса за приликите и разлите м/у двете ... ;)
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Мнениеот mira_sm » Чет Сеп 25, 2008 11:59 am

Теглото се усещаше малко като бреме, което значи, че щеше да е по-добре, ако можех да сваля 1-2 кг. от него.

В твоето изречение идеята е, че се е усещало като бреме, макар и малко, а в другото идеята е, че или хич не се е усещало като бреме, или съвсем малко. :D
Т.е. твойто е "абе, още иска", а неговото - "карай, може и така". Нюанси.
;) ;)
Аватар
mira_sm
 
Мнения: 16
Рейтинг: 1210
Регистриран на: Вто Сеп 02, 2008 12:21 pm

Мнениеот GECKO » Чет Сеп 25, 2008 12:15 pm

Хъм... 443мм стойки на веригата... е повече от IH Sunday, нищо чудно, че е завивало като трамвай... от друга страна 68.5 челен ъгъл с 160мм вилка.. е... кхкх здраве да е, нали трябва да си личи, че е "скроено" в България :)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот bikerider » Чет Сеп 25, 2008 1:19 pm

did написа:Директно говорещите хора си превеждат това, премахвайки двойните отрицания


На директно говорещите хора често им пада рейтинга :)
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Sasho88 » Чет Сеп 25, 2008 5:06 pm

Поздравления за труда :agree:.
Като оставим на страна
Вероятно затова Drag решиха да ми предоставят една бройка за проба

Сравнено с еквивалента му RAM AM, който на почти същата цена(е 60-70 отгоре) идва и с шок, как се справя, разбира се изключваме проблема с размера на задната гума?(може и на ЛС :agree: )
The bitch is hungry, she needs to tell So give her inches and feed her well
Аватар
Sasho88
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1352
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:47 pm
Местоположение: Sofia/Nadejda

Мнениеот PtD » Чет Сеп 25, 2008 7:56 pm

@did, ама как иначе да каже, че има какво да се подобри по колелото, без да казва "туй ни стаа"? ;)
Дреболия, обикновено нещо!
Аватар
PtD
 
Мнения: 10901
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Ное 17, 2003 3:36 pm

Мнениеот Admin » Чет Сеп 25, 2008 7:58 pm

@did
Забележката се приема :agree: Малко офтопик ще напиша, но... принципно в скоро време обмислям да започна да оформям статиите с отзиви за продукти по коренно различен начин - идеята ми е вместо да са описателни, да са в простичък "табличен" вид, където да има три неща: положителни впечатления, отрицателни впечатления и неутрални впечатления. Мисля, че така ще е по-прегледно, по-ясно за читателя, по-лесно за пишещия и по-достъпно за сравение. И тогава може дори да преправя отзивите от последните 1-2 години по новия шаблон.

@GECKO
GECKO написа:от друга страна 68.5 челен ъгъл с 160мм вилка.. е... кхкх


Челният ъгъл с Lyrik-а отпред беше 68 градуса, не 68.5. Само не разбрах според теб това лошо ли е и ако да, защо? :)

@Sasho88 и outfaced
Знаех си, че всички ще ме питат за сравнение с Ram AM, тъй като и на живо си ме питаха непрекъснато... :D Ще се опитам да направя такова, но имайте предвид, че няма как то да бъде напълно прецизно и коректно, защото:
1. Моят Ram AM беше с доста по-хубав заден амортисьор от този, който се монтира на базовия модел, както и от този, който беше монтиран на F6.
2. F6 ми беше голям размер, докато AM-ът ми беше по мярка (от гл.т. на дължината на седалковата тръба).
Моля да не се забравя, че следващите редове са сравнение само между тези две конкретни конфигурации, карани от мен, с посочените по-горе особености, а не някакво общо сравнение между Ram AM и Drag F6. :)

И така, казано съвсем накратко, AM-а ми беше по-добре за надолу, а F6 за нагоре. Малко по-подробно:
- като работа на окачването AM-ът ми надолу работеше по-добре, не знам каква заслуга за това имаше шокът му, но според мен не е без значение.
- При спиране при F6 окачването се втвърдяваше повече, но пък при AM се разгъваше осезаемо повече, така че и в двата случая има трески за дялане.
- като геометрия при спусканията при АМ имах предимството от това, че седалковата тръба е с подходяща дължина, така че можех да сваля ниско седалката. При F6 не можех и това ми пречеше в някои точно определени ситуации. При F6 голям плюс според мен е по-ниското средно движение - въпреки големината на рамката, като цялостно усещане върху F6 се чувствах по-близо до земята и това ми харесваше. Така че ако бях по-висок или ако рамката на F6 беше с по-малък размер, мисля че от гл.т. на геометрия щеше да ми е по-удобна при спусканията.
- при изкачванията F6 ми беше по-добре. В седнало положение задницата се клатеше по-малко (говорим за сравнение без платформен шок, защото F6 нямаше такъв). Освен това като геометрия ми беше по-удобен (но това също може би се дължи на големия размер рамка, върху която с моя ръст си имах позиция кажи-речи като върху ХС велосипед).
- AM е по-лек, но става дума за размер 17 инча, който беше около 3,4кг по данни на Ram Bikes. 19-инчовата рамка не знам колко тежи, така че няма как да направя прецизно сравнение.
- За неща като здравина и коравина не бих си позволил да правя сравнение без някакви обективни данни.
- От гл.т. на поддръжка и издръжливост при AM два пъти трябваше да притягам основната става на окачването при средното движение заради поява на хлабини. При F6 не е ставало нужда, за сметка на това пък при него се появи едно скърцане при сгъване/разгъване на окачването, като не съм сигурен дали идваше от шока или от от ставите, но някъде имаше нужда от смазване.
- При АМ може да се сложи по-голяма гума отзад.
- При F6 боята е по-здрава.
Според мен и при двата велосипеда има какво да бъде подобрявано :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Чет Сеп 25, 2008 8:14 pm

Admin написа:...
@GECKO
GECKO написа:от друга страна 68.5 челен ъгъл с 160мм вилка.. е... кхкх


Челният ъгъл с Lyrik-а отпред беше 68 градуса, не 68.5. Само не разбрах според теб това лошо ли е и ако да, защо? :)

... :agree:


Първо, забравих да уточня, че съм крайно предубеден, и мнението ми може да се счита за "лъжа" според представителите на фирмата производител/представител на марката.

Сега, този ъгъл... със 140мм вилка ще е ~69.5*, със 120мм ще е ~70.5* ми се струва... доста стръмничък за дадената апликация. Разбира се това е мое мнение, и не е абсолютната истина. Лично на мен не ми допада, но ще си запазя критиката, за да не раздразня дизайнера ;)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Admin » Чет Сеп 25, 2008 8:31 pm

GECKO написа:Сега, този ъгъл... със 140мм вилка ще е ~69.5*, със 120мм ще е ~70.5* ми се струва... доста стръмничък за дадената апликация.


F6 не е предвидена за вилки със 120мм ход, така че нека гледаме 140-160мм. Според мен челен ъгъл 68-69 градуса си е нормален за приложението на рамката. Понеже по-горе стана дума за сравнение и с Ram AM, при него челният ъгъл със същата вилка беше 69 градуса, а пък хората си карат този модел сравнително безпроблемно дори и със 130мм вилки. Но, разбира се, всеки си има предпочитания :agree:
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Чет Сеп 25, 2008 9:49 pm

Admin написа:
GECKO написа:Сега, този ъгъл... със 140мм вилка ще е ~69.5*, със 120мм ще е ~70.5* ми се струва... доста стръмничък за дадената апликация.


...с Ram AM, при него челният ъгъл със същата вилка беше 67.7 градуса... :agree:


-> за 540мм а2с, при старият АМ (рамката без хидроформираните тръби), мога да предположа, че новият е не по-зле в това отношение. Данните са снети с гореспоменатият от теб software. Ако ще задълбочаваме спора, ще ти трябва отвес, нивелир и знания по геометрия (с последното може да ме излъжеш :D ). По принцип нямам предпочитания, към нито една от 2-те рамки, но упорито вярвам, че можеха да се справят по-добре, ако бяха пуснали другият прототип (тестваният от Тучо-Чучо) с една малка ревизия на кобилиците.

Ето и малко пояснение, виртуалната точка (CC - в linkage) при F6 се намира доста близко до средното и за това педалира по-добре, но и за това не е толкова приятно надолу. АМ-а има изнесена малко назад и нагоре виртуална точка (за неразбралите, това е мястото на което може да се сложи еквивалентно единично рамо) за това въпросната е по-приятна когато се насочи надолу. При прототипа, имаше обикновенно 4-точково окачване (faux-bar както някой го наричаше) с доста приятно разположен основен pivot на ниво 24Т, и тогава смятам, че щеше да е по-доброто решение, защото малко или много хората насочили се към велосипеди с ход над 130мм (лично мнение) нямат нужда от невероятни катерачески способности, а просто от адекватно катерене от седнало положение, и отлично сцепление. Окачването на АМ-а изпълнено така, че да елиминира нелинейната прогресия на въздушният амортисьор (или поне да я намаля) а F6 е по-скоро предвидена за пружинен, и това е може би още една причина за неудобствата, които си изпитал надолу.

Имам наблюдения (скромни) над въпросната рамка, и доста близки над АМ, но няма смисъл да коментирам - така и така ще бъде обявено за предубедено, и заклеймено като "лъжа" ;)

:beer:

EditЪ:

Admin написа:... ъгълът ми беше добре :D


Ще приема, че става въпрос за АМ-а, защото говориш в минало време :D
Последна промяна GECKO на Чет Сеп 25, 2008 10:47 pm, променена общо 1 път
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот Admin » Чет Сеп 25, 2008 10:26 pm

Абе май няма смисъл да задълбаваме за пустия челен ъгъл, щото нито аз, нито ти сме го мерили по най-презизния възможен начин. За него специално аз не разчитам на Linkage (макар че при една друга рамка сметна ъглите добре), а на един друг (не много различен метод), включващ снимка и няколко "тигела" в AutoCad от страна на брат ми. И, разбира се, засичам с данните от производителя - в случая моите и техните измервания съвпаднаха, при AM не си спомням вече дали го мерихме по този начин, тъй че не настоявам за него. Както и да е, на мен ъгълът ми беше добре :D
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Мнениеот Sasho88 » Пет Сеп 26, 2008 12:00 am

И все пак RAM Am има един голям + пред Ф6, а именно цената и това което идва с нея, за 750лв почуваме Рамка+Ario 2.1(320лв) от което идва, че рамката 430лв за мен това е доста голяма тежест клоняща кантара към АМ-то, може би от Драг ако смекчат цената поне да е конкурентна с тази на РАМ-а лично бих взел него.
The bitch is hungry, she needs to tell So give her inches and feed her well
Аватар
Sasho88
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1352
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:47 pm
Местоположение: Sofia/Nadejda

Мнениеот nicky bike » Пет Сеп 26, 2008 7:01 am

Sasho88 написа: ...Рамка+Ario 2.1(320лв) ...

След като е важна цената за теб бсеми си рамка АМ и вместо Арио2.1 скагаш Епикона и ти излиза още по евтино. :idea:
Да не говорим ,че епикона и ариото за еднакви по качества и фрапираща разлика в цената. :dunno:
П.П. Отделен въпрос е това ,че бих заложил за Сънтура :beer:
Умния човек не говори много, а действа, простия ... само пише, когато няма какво друго да направи!
Аватар
nicky bike
 
Мнения: 959
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Юни 20, 2006 8:49 pm
Местоположение: Bulgaria Габрово

Мнениеот kotka12 » Пет Сеп 26, 2008 9:30 am

nicky bike написа: Да не говорим ,че епикона и ариото за еднакви по качества и фрапираща разлика в цената. :dunno:


а това въз основа на какво го твърдиш?
The best-laid schemes o' mice an' men gang aft a-gley

http://s2.bg.gladiatus.com/game/c.php?uid=54478
Аватар
kotka12
 
Мнения: 3462
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Юни 27, 2005 8:02 am
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот ACID BURN » Пет Сеп 26, 2008 11:43 am

Виждам още един недостатък на Ф6-цата не знам колко е голям.АМ-а има дупки за ограничаване на хода, (намаляване коефициента на окачването) Това може би го прави по универсален, но пък виждам, че кобилицата на Ф6-цата е плътна и отзад има една греда която свързва двете кобилици, което на теория значи, че ще подобри якостните качаства на усукване.Не знам дали е така може би това ще каже Любо.Като цяло гледам рамката е направена добре, но честно казано не ме блазни въобще.АМ-а за мен е по-дорбото!Много по-доброто!
Аватар
ACID BURN
 
Мнения: 1267
Рейтинг: 1820
Регистриран на: Вто Май 01, 2007 1:03 pm
Местоположение: София,България

Мнениеот bikerider » Пет Сеп 26, 2008 11:55 am

ACID BURN написа:което на теория значи, че ще подобри якостните качаства на усукване.


Друг е въпроса защо е нужно "подобряване". Ще си спестя коментара, очевидно е.
Do or do not. There is no try...
Аватар
bikerider
 
Мнения: 17273
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Вто Окт 07, 2003 10:25 am
Местоположение: Eutropia

Мнениеот Sasho88 » Пет Сеп 26, 2008 12:27 pm

nicky bike написа:
Sasho88 написа: ...Рамка+Ario 2.1(320лв) ...

След като е важна цената за теб бсеми си рамка АМ и вместо Арио2.1 скагаш Епикона и ти излиза още по евтино. :idea:
Да не говорим ,че епикона и ариото за еднакви по качества и фрапираща разлика в цената. :dunno:
П.П. Отделен въпрос е това ,че бих заложил за Сънтура :beer:

Имах в предвид, че Рам АМ(без шок) идва на цена 440лв а Ф6 680лв, ккато и да го погледнем, след това което каза Любо за плюсовете и минусите на двете рамки, не виждам с какво толкова Драг-а заслужава 220лв в повече :dunno:
The bitch is hungry, she needs to tell So give her inches and feed her well
Аватар
Sasho88
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1352
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:47 pm
Местоположение: Sofia/Nadejda

Мнениеот dibo92 » Пет Сеп 26, 2008 4:12 pm

РАМ АМ може ли да се закупи без шок и ако да то на каква цена?
Аватар
dibo92
 
Мнения: 1132
Рейтинг: 1985
Регистриран на: Чет Сеп 20, 2007 2:09 pm
Местоположение: София

Мнениеот Ozzie » Пет Сеп 26, 2008 6:57 pm

Sasho88 написа:И все пак RAM Am има един голям + пред Ф6, а именно цената...

Всъщност цената на Ф6 по стокова разписка е доста интересна...
:)
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Sasho88 » Пет Сеп 26, 2008 7:12 pm

Ozzie написа:
Sasho88 написа:И все пак RAM Am има един голям + пред Ф6, а именно цената...

Всъщност цената на Ф6 по стокова разписка е доста интересна...
:)

Която е?(може и на ЛС, ако предпочиташ) :beer:
The bitch is hungry, she needs to tell So give her inches and feed her well
Аватар
Sasho88
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1352
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:47 pm
Местоположение: Sofia/Nadejda

Мнениеот Ozzie » Пет Сеп 26, 2008 8:57 pm

Все пак не бих го направил и на лични.
Нямам намерение да разгласявам търговска тайна.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна

Мнениеот Sasho88 » Пет Сеп 26, 2008 9:10 pm

Е, щом е фирмена тайна, разбирам, но все пак повечето сме крайни клиенти и за сега каквото пише това плащаме :popcorn:
The bitch is hungry, she needs to tell So give her inches and feed her well
Аватар
Sasho88
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1352
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:47 pm
Местоположение: Sofia/Nadejda

Мнениеот vpravov » Пет Сеп 26, 2008 9:47 pm

Sasho88 написа:И все пак RAM Am има един голям + пред Ф6, а именно цената и това което идва с нея, за 750лв почуваме Рамка+Ario 2.1(320лв) от което идва, че рамката 430лв за мен това е доста голяма тежест клоняща кантара към АМ-то, може би от Драг ако смекчат цената поне да е конкурентна с тази на РАМ-а лично бих взел него.


Sasho88 написа:Е, щом е фирмена тайна, разбирам, но все пак повечето сме крайни клиенти и за сега каквото пише това плащаме :popcorn:


Извинявай, ще съм ти много благодарен, ако ми кажеш от къде като краен клиент мога да взема RAM-а за 750лв. :beer:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот Sasho88 » Пет Сеп 26, 2008 10:01 pm

vpravov написа:Извинявай, ще съм ти много благодарен, ако ми кажеш от къде като краен клиент мога да взема RAM-а за 750лв. :beer:

http://www.ridespot.net/product_info.ph ... ts_id=1711
и БАС :agree:
The bitch is hungry, she needs to tell So give her inches and feed her well
Аватар
Sasho88
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1352
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:47 pm
Местоположение: Sofia/Nadejda

Мнениеот vpravov » Пет Сеп 26, 2008 10:27 pm

Sasho88 написа:
vpravov написа:Извинявай, ще съм ти много благодарен, ако ми кажеш от къде като краен клиент мога да взема RAM-а за 750лв. :beer:

http://www.ridespot.net/product_info.ph ... ts_id=1711
и БАС :agree:


Мерси :agree: :beer:
Аватар
vpravov
 
Мнения: 1277
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 09, 2005 8:51 am
Местоположение: София

Мнениеот tailor » Пон Сеп 29, 2008 1:28 pm

Ozzie написа:
Sasho88 написа:И все пак RAM Am има един голям + пред Ф6, а именно цената...

Всъщност цената на Ф6 по стокова разписка е доста интересна...
:)
Виж да не би да е в Евро обаче.

От 1 Октомври, рамката на Drag F6 ще се продава на същата цена с шок DCannon DH600
Аватар
tailor
 
Мнения: 1181
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Ное 14, 2002 8:27 pm
Местоположение: Соф

Мнениеот Sasho88 » Пон Сеп 29, 2008 2:31 pm

tailor написа:
Ozzie написа:
Sasho88 написа:И все пак RAM Am има един голям + пред Ф6, а именно цената...

Всъщност цената на Ф6 по стокова разписка е доста интересна...
:)
Виж да не би да е в Евро обаче.

От 1 Октомври, рамката на Drag F6 ще се продава на същата цена с шок DCannon DH600

Така нещата доста се изменят и някак си става по-примамлива в очите на бюджетния потребител. :agree:
А ще имали варации с шоковете, евентуално въздушеният на Suntour или X-Fusion(или нямат те такъв с размер 190хХХ) или това е поверителна информация?
:beer:
The bitch is hungry, she needs to tell So give her inches and feed her well
Аватар
Sasho88
 
Мнения: 145
Рейтинг: 1352
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:47 pm
Местоположение: Sofia/Nadejda

Мнениеот Ozzie » Пон Сеп 29, 2008 6:40 pm

Ако беше в евро, крайния търговец щеше да е на загуба. :)
Все още етикетчетата с цените в магазините са в BGN, нали? ;)

А това че е пускате шок на същата цена- :agree:
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
Аватар
Ozzie
 
Мнения: 12470
Рейтинг: 1698
Регистриран на: Сря Мар 31, 2004 10:13 pm
Местоположение: Варна


Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 32 госта