taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
moz написа:Пълен крах на индустрията и големите колела на ДХ Световното в Южна Африка - трасе на което въртенето решава класирането (според мен организирано специално за промоция на 27.5 в спускането) повечето бяха 27.5, а Мич Ропелато с 29-ка (падна на първия завой след пропадане в дупка - въпреки по-доброто сцепление и газене, големият фаворит Стив Смит със специално изработен за това трасе 27.5 велосипед - в същата дупка). На подиума се качиха само 26-ци, включително Грейвс с АМ велосипед - същия с който кара ендуро.
taurus13 написа:в планината също има 4 посоки, но те са различни от световните. Тук те са: Нагоре, Надоле, Насам и Натам.
zero knowledge написа:27" ендуро/ам/трейл колело с 26" гуми (и евентуално с някой друг градус в чашките) - най-после ще има по-голям избор от колела, които да стават и за каране, а не само за търкаляне.
moz написа:Пълен крах на индустрията и големите колела на ДХ Световното в Южна Африка - трасе на което въртенето решава класирането (според мен организирано специално за промоция на 27.5 в спускането) повечето бяха 27.5, а Мич Ропелато с 29-ка (падна на първия завой след пропадане в дупка - въпреки по-доброто сцепление и газене, големият фаворит Стив Смит със специално изработен за това трасе 27.5 велосипед - в същата дупка). На подиума се качиха само 26-ци, включително Грейвс с АМ велосипед - същия с който кара ендуро.
termonaft написа:Ако смея да те запитам, какво стана с 90% от фаворити на финала? Изпонасраха се, ако още се чудиш за точната дума. Надявам се не звуча хапливо, не това ми е целта. Като един от малкото хора, които са особени почитатели на големите гуми, предимно заради ръста си, мога да кажа, че по-големия цол не те застрахова от падания,подхлъзвания и прочие, не един път ми се е случвало малко камъче или коренче да ме претъркули, не за друго а за дето не съм преценил как да мина. ДХ си е все още дисциплина доминирана от 26-ци, една от причините си остава това, че малкия размер ти дава право на повече ход, съответно по-малко набиване на крайниците при дропове и процие, да по-големия цол ти компенсира неравностите и съответно може да се направи компромис с хода (камоли че компромис не е точната дума поради ограницението, което имаш от размерите), но при условия за ботъмоутове не е препоръчително да си с малко ход. От личния си опит (още се самоопределям като "напреднал начинаещ"), мога да кажа, че нищо не може да се мери с инерцията на 29-ката, мен лично ме e хващало шубето при големи скорости не еднократно. Пак да се върна на хода, защо кросарките са с не по-големи от 24 цола гуми, даже 24 е малко множко за тях, мисля че няма нужда да пиша по въпроса.
По темата са писани томове, и като заключение на повече винаги се казва нека човека, който ще кара колелото да си прецени дали му е удобно или не. Пак давам пример, миналата седмица в парка видях познат с "бойния" му твърдак - страшно колело, но уви аз като "седнах" се почувствах като на тротинетка, не можех да се сгъна достатъчно за да направя и едно кръгче с него...
А едно от най-хубавите качества на 29-ката - универсалността и. Свалям седалката и пускам от Витоша, без особени проблеми (дроповете както обясних по-горе защо, са ми още терсене, но още упражнения и на тях ще свикна), а след това си я вдигам и не можеш да ме стигнеш на равното или баира.
outfaced написа:zero knowledge написа:27" ендуро/ам/трейл колело с 26" гуми (и евентуално с някой друг градус в чашките) - най-после ще има по-голям избор от колела, които да стават и за каране, а не само за търкаляне.
Градуса добре ... ама си оставаш прецакан с намаления ход и по-дългия CS. ( Пак зависи от гледната точка - някои искат дълъг CS, а хода дали 150 или 140 да кажем, че клони към пренебрежимо. )
И за челния ъгъл - ако вилката ти е конусовидна трябва да изнесеш чашките навън и увеличаваш A2C горе долу с толкова, с колкото намаляш от гумата.
Та и тая работа пак си остава с условности, но има потенциал да се получи някой интересен Франкенщайн
http://www.pinkbike.com/news/Trek-Remed ... -2013.html
Забавно четиво ... особено заключението. Започва да ми прилича на приказките на нашите политици.
zero knowledge написа: ... В случая не намерих нищо забавно, освен ако не си иронизирал.
zero knowledge написа:Надявам се не звуча хапливо, ама този ти пост не е много в час.
- точно на това световно 90% от фаворитите са си на мястото. Това че не знаеш кои са фаворити за това трасе е нещо друго.
- за "ДХ", или както му викаме повечето хора спускане, хода на амортисьорите се ползва за сцепление, контрол и обиране на малки и средни неравности. За ненабиване ползваме попивки и си сгъваме крайниците.
- по темата наистина са писани томове, повечето от които глупости, но нещо което е съвсем практично и приложимо е, че на "боен" твърдак, който на това отгоре е на по-нисък карач, не се "сяда"
termonaft написа:А пък май ми е време да се откажа от колоезденето под всяка негова форма, щом дори не знам и как да "седна" на нечие колело, направо мани, къде съм тръгнал и по горите и чукарите...
PtD написа:termonaft написа:А пък май ми е време да се откажа от колоезденето под всяка негова форма, щом дори не знам и как да "седна" на нечие колело, направо мани, къде съм тръгнал и по горите и чукарите...
Не знам къде си тръгнал, ама ако погледнеш в YouTube ще видиш как някои хора дропят по 4+ метра to-flat с изцяло твърди колела.
P.S. примерно http://www.youtube.com/watch?v=PjlxwMzP ... page#t=267
Назад към All Mountain/Ендуро продукти
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 4 госта