Вчера с Уоутър ходихме за пореден път из Чепън (Yavkata също ни правеше компания) и най-сетне успяхме да сглобим читав маршрут. Той е дело на мен и Уоутър, ако не ви хареса, можете нас да "благославяте", но все пак искам да направя уговорката, че специално за състезателен маршрут планината се оказа малко "костелив орех" без твърде много различни варианти.
Затова пък в крайна сметка според мен се получи интересен и доста разнообразен маршрут, който наистина добре ще представи района, а участниците ще могат да карат както в самата планина Чепън, така и да я погледат отстрани, заедно с Драгоманското блато. Освен това ще има и пътека с много камъни, и кал, и хубави черни пътища, и стръмни изкачвания, и красиви панорами, ако времето не се захлупи нещо.
GPS следи във формати gdb и gpx има в прикачения файл в края на мнението, но моля, имайте предвид, че когато организаторите маркират трасето на място, има 2-3 точки, в които може да се наложат малки промени, така че следвайте лентовата маркировка.
Картата в по-голям размер:
http://mtb-bg.com/images/stories/events ... 30_map.jpgЕто и няколко по-важни неща относно маршрута и някои точки от него, които е добре да имате предвид още отсега:
В следите ще намерите два маршрута - кратък и дълъг. Участниците, които ще карат по дългия, ще са в отделна група - тя е за всеки, който обича да кара повечко и началото на сезона не го плаши. Дължината на този маршрут е 42 км, а денивелацията около 1200 м.
Краткият маршрут е 21 км с 660 м денивелация. На мнозина това може да се стори смешно, но уверявам ви, именно в тези 21 км са най-интересните и най-трудни участъци - както изкачването до вр. Петров кръст, така и спускането от него по камениста и трудно забележима пътека, после по бърз черен път, както и един равен черен път в полето до Драгоманското блато, който беше доста кален в понеделник и ако има дъждове преди или по време на състезанието, там се пригответе да спирате и да чистите байковете си от време на време.
Точките по маршрута в повечето случаи отбелязват разклони/кръстовища или други важни места. Само между т. 12 и 14 не са отбелязани всички разклони, нопък се надявам, че организаторите ще маркират цялото трасе добре.
Както казах, пътеката от Петров кръст е технична и слабо забележима. Такива са и камъните в тревата, така че внимавайте да не се окажат препъни камъни. Все пак тази пътека е само около 2 км и на практика малка част от нея е стръмна, така че моля никой да не се плаши - а любителите на такива терени направо да се приготвят за кеф. Но си отваряйте очите за маркировката, тъй като няма много места, където може да се завържат лентите, а също и за каменните пирамидки, които туристите са направили като обозначение.
Една от най-важните точки в маршрута е №07. Това е място, където дългият маршрут, след като е направил една допълнителна обиколка из района, се включва отново в краткия. Иначе казано, участниците, които ще карат по дългия маршрут, ще минат през тази точка два пъти, като дойдат от различни места, но и в двата случая трябва да продължат надолу към с. Големо Малово.
Именно в него, при т.12 дългият и краткият маршрут се разделят. Там ще има контролен пост, който да насочва участниците от различните групи по съответния маршрут.
Каращите по дългия маршрут трябва да внимават и при т.14 в с. Василовци, тъй като там е възможно при маркирането маршрутът да бъде прокаран по други улици на селото. Във всички случаи обаче трябва да се излезе на главната улица и да се тръгне по нея към Драгоман, като точно след последните къщи вдясно (север) се отклонява черен път към планината, по който продължава маршрутът.
След изкачване и приятно спускане до с. Раяновци има отново изкачване над него и се стига до споменатата т.07, повторно спускане към с. Големо Малово, само че този път се продължава през центъра на селото в посока Драгоман и към края му трасето се отклонява към полето до Драгоманското блато. Тук той вече съвпада с краткия маршрут.
Именно между т. 25 и т. 30 може да се очаква най-много кал, но Уоутър каза, че е виждал и по-лошо.
В интерес на истината,на моменти дори ми беше забавно, макар че байковете натежаха с по 2-3 кг отгоре.
Последните километри от трасето са по едни забавни хълмчета. Повишено внимание трябва при т.32, където по черен път излизате на друг такъв, но НЕ трябва да продължавате по него, а ТРЯБВА ДА го пресечете рязко надясно и да продължите по едва забележим път/пътека през една поляна в северна посока. На това място би трябвало да има и повечко маркировка, но все пак е добре отсега да си го отбележите.
После се минава покрай разни (полу)изоставени селскостопански постройки, по едни равни хълмчета, при т. 40 трябва да пресечете един пресъхнал напоителен канал и излизайки от другата му страна, да пресечете поляната до края й и там да продължите по пътека, която е успоредна на международния път и след малко вече ще сте на една улица в Драгоман за финален спринт нагоре!
Като стана дума за спринтове нагоре, не исках да ви плаша от самото начало, но първото изкачване към вр. Петров кръст също е бая стръмничко.
Пак казвам, за мен се получи доста приятен маршрут, а ако и времето е по-хубаво, още повече си струва да го пробвате.