Страница 1 от 1

Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 2:57 pm
от HepBeH_XaMcTep
Джайънт се опитват да наложат "нов" стандарт за стержен на вилка
http://www.pinkbike.com/news/Giant-Over ... -2011.html
Какво мислите по за OverDrive 2?

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 3:16 pm
от frantishek
Супер е! Така ще можем вече и вилки от мотори да си слагаме. :D

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 3:18 pm
от naskoj
frantishek написа:Супер е! Така ще можем вече и вилки от мотори да си слагаме. :D



да и колелета ще са по над 30 кг

само не разбрах каква е целта :dontknow: :dontknow: :dontknow: да не е повече здравина :dontknow: :dontknow:

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 3:21 pm
от frantishek
Целта им е да произвеждат вилки с такъв размер на стержена и така да си повишат прогнозираната печалба за следващите години. :crazy: Това ми е нещо като мемори стик картите на сони. Само те имат такъм стандарт и само техни карти се ползваха за техните фотоапарати примерно.

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 4:47 pm
от HepBeH_XaMcTep
naskoj написа:
frantishek написа:Супер е! Така ще можем вече и вилки от мотори да си слагаме. :D



да и колелета ще са по над 30 кг

само не разбрах каква е целта :dontknow: :dontknow: :dontknow: да не е повече здравина :dontknow: :dontknow:


Нали знаеш, че по-тлъсто не винаги значи по-тежко?

Целта са по-голяма здравина на същото тегло! 30% повече спрямо "tapered"
При по-голям диаметър може да се ползват по-тънки стени, ако не и по-голяма здравина!
прочети цялата статия

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 5:05 pm
от naskoj
прочетох я ,но понеже не разбирам перфектно английски,не можах да разбера напълно статията .

също като се замислих frantishek измислих следното . със това специфично чело ще се наложи производство на нови модели вилки . с което всеки който си взема рамка на Giant ще трябва да си купи и такава вилка . с което компанията която произвежда такива вилки ще печели повече пари . ако Giant има договор с тази компания за вилки ще печелят и те . и от всичко това следва извода :нови рамки => нови вилки => повече приходи => тези които нямат много пари ще трябва да си вземат друга рамка или да събират още => по бавно развитие на спорта сред не толкова богатите държави и хора

това е лично мнение . и сигурно ще има хора които няма да са съгласни с него .

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 5:42 pm
от ChildrenOfChaos
naskoj написа: с което всеки който си взема рамка на Giant ще трябва да си купи и такава вилка .



Не е задължително да си купува нова вилка. Редуциращи чашки. 100% процента съм сигурен, че, ако този нов стандарт се популяризира, поне 3 марки ще се хванат да направят редуциращи чашки за рамката. Но така се убива смисълът от купуване на самата рамка. Поне аз така мисля.

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 7:44 pm
от fall_out
По-тънки стени, същото тегло а? Ами какво ще кажете за всичкия метал които ще се наблъска на челото, заварки, по-големи тръби, по-големи чашки, по-големи лапи. За мен е безмислено, не съм чувал за много случай на счупени стержени. Това е като с автоматите на Бъртън в сноуборда, разни хора си измислят разни стандарти за да има продажби и става едно голямо мазало, Giant последните години много ги притиска конкуренцията явно.

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 8:10 pm
от naskoj
fall_out написа:По-тънки стени, същото тегло а? Ами какво ще кажете за всичкия метал които ще се наблъска на челото, заварки, по-големи тръби, по-големи чашки, по-големи лапи. За мен е безмислено, не съм чувал за много случай на счупени стержени. Това е като с автоматите на Бъртън в сноуборда, разни хора си измислят разни стандарти за да има продажби и става едно голямо мазало, Giant последните години много ги притиска конкуренцията явно.



има счупени стержени, но не по средата ,а в основат близа до короната . и наистина има си два основни стандарти 1 1/5 и 1 1/8 за ко са ни 1 1/2 и 1 1/4 така нещата стават по-сложни . ще има повече видове вилки и повече видове чашки и объркването ще е тотално. но все пак никой от нас не е собственик на фирмата и не засяга пряко това което правят . вярно че ние ползваме тези рамки ,но явно някой го е решил .

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 8:11 pm
от Ozzie
Някой пак се пъне да открива топлата вода. :D

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 9:00 pm
от HepBeH_XaMcTep
Ozzie написа:Някой пак се пъне да открива топлата вода. :D


То за това нямат патент - още началото на 90-те се е ползвал такъв стандарт :)


Иначе има много примери за по-голям диаметър на дадена тръба, свързан с по-голяма здравина и по-ниско или същото тегло :)

@fall_out не е задължително цялостното тегло да е по-високо... :)

Не случайно 1.5 и tapered стержените ги има дори в All-mountain/XC велосипедите!

едит:
OverDrive 2 equipped bikes will actually use the same head tubes as previously employed, it is only the upper headset assembly, stem and spacers that need to be changed.


Разлика в с tapered челото - няма :) разликата е при горната чашка и съответно лапа

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 9:25 pm
от Ozzie
Споменавал ли съм, колко много "обичам" маркетинговите "специалисти"? :D

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Вто Юли 26, 2011 9:27 pm
от HepBeH_XaMcTep
Ozzie написа:Споменавал ли съм, колко много "обичам" маркетинговите "специалисти"? :D


Като дефектната партида авидски ротори, нали?
:D

Ще пожиевем и видим в крайна сметка какво ще се случи - едиснтвеното, което ме интересува - ще са съвместими със 1.1/8 стержен! :)

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Сря Юли 27, 2011 8:18 pm
от hitar_potar
За мен новия стандарт е излишен. Ако искаш по-малко усукване и по-здрава конструкция като цяло, ако караш с голяма еднокоронна вилка - купуваш такава с 1,5 цял стержен и къпеш. Друг е въпроса, че според мен рамките с tapered чела са една голяма недомислица - или имаш такава само за 1 1/8, или такава с цяло чело 1,5. Като последното не те ограничава по никакъв начин в избора ти на вилка, било то еднокоронна или двукоронна. И извиненията, че изцяло 1,5 било много по-тежко, не вървят - все ми е на акъла, че някой ще усети допълнителни 100 - 150г в челото, особено пък в АМ байк или нещо по-бомбоустойчиво. Пореден излишен маркетингов трик - Ozzie си го е казал точно. :D

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2011 12:18 am
от outfaced
Ozzie написа:Споменавал ли съм, колко много "обичам" маркетинговите "специалисти"? :D

остъй са, че даже са си го написали и черно на бяло ...
Is there anything different about the frame?
Surprisingly, absolutely nothing.


Демек ... абе трябваше да измислим нещо ново, за да оправдаем новия модел и нищо друго не ни хрумна :clap:

И не забравяйте, Giant са с Pressfit курбели от тая година :crazy:

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Чет Юли 28, 2011 11:49 am
от HepBeH_XaMcTep
hitar_potar написа:. И извиненията, че изцяло 1,5 било много по-тежко, не вървят - все ми е на акъла, че някой ще усети допълнителни 100 - 150г в челото, особено пък в АМ байк или нещо по-бомбоустойчиво. Пореден излишен маркетингов трик - Ozzie си го е казал точно. :D


При AM велосипедите... определено 100-150 грама в челото не са малко там биха играли коносовидните стержени!

@outfaced

хм... греда! :)

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2011 10:30 am
от hitar_potar
Именно - имаш хай-енд АМ байк -> бухаш му един конусовиден стержен 1 1/8 към 1.5 и си свиркаш. Каква е точно разликата между такъв и новия на Гиганта? Кое от двете е по-леко? :dontknow: Аз продължавам да съм си на мнение, че това са излишни трикове! :P

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Пет Юли 29, 2011 10:52 am
от outfaced
Ако трябва да продължим с конспирациите, аз не мисля, че това е хрумка само на Giant. Най вероятно има някакво споразумение и с производителите на компоненти. Giant като един от най-големите играчи на пазара (като бройки) се използва за налагането на новите стандарти. Индустрията печели, но клиента в най общия случай си остава прекаран ... :(!:

Доста интересно това с 30% коравина в повече. Били усукали рамката разбираш ли ... Че те рамките се тестват и усукват по тоя начин от как съществува байк индустрията. И я какво чудо ... след 10 години рисърч се сетиха, че по-голямо чело значи по голяма коравина. Хаха ... това би се сетил и някой 3ти курс в МЕИ след няма и 15 минути размисъл над проблема.
Преди имаше само 1 1/8 и 1,5 ... сега нацвъкаха помежду им какво ли още не. Болна работа.
Но да се върнем пак на 30%. Числата продават ... като чуе по здраво, че и с 30% клиента направо припада от кеф. Само че никой не казва тия 30% от какво са. Щот от 3мм 30% са 1мм (усукване в случая ... примерно) и надали има и 1 на 100 клиенти, който ще го усети. С конусовидните чела ситуацията е подобна. Направиха ги, за да могат да заваряват на тях по дебела долна тръба и ОК логично - рамката става по корава. Ооообаче на 90% от тия рамки им слагат 150мм-ови вилки с 32мм тръби, които сучат та се късат (казвам го от личен опит с моята такава :D ). Та за къв целия зор? Да не пропускаме и факта, че сученето при повечето рамки трябва да се търси в задния, а не в основния триъгълник.
Абе веселба ... поне не е скучно :lol: :deal:

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Съб Юли 30, 2011 10:01 am
от hitar_potar
outfaced написа:...
Абе веселба ... поне не е скучно :lol: :deal:

:deal: :roll2:
Мда. Да не говорим, че допреди 2 години рамките с Tapered чело изглеждаха зле. Едвам в последно време започнаха да им доизкусуряват предниците.
Това, което обаче е по-интересно, е че все повече производители започват да залагат на цяло чело 1.5 за АМ моделите си. Визирам например новия Intense Tracer. :agree:

Re: Giant с нов "Гигантски" стержен

МнениеПубликувано на: Съб Юли 30, 2011 7:55 pm
от HepBeH_XaMcTep
hitar_potar написа:Това, което обаче е по-интересно, е че все повече производители започват да залагат на цяло чело 1.5 за АМ моделите си. Визирам например новия Intense Tracer. :agree:


То вече се навъдиха и доста АМ байкове със 180мм ход :)
нормално да залагат на 1.5 чело