Страница 1 от 2

Монтаж/демонтаж/определяне дължината на веригата

МнениеПубликувано на: Нед Яну 20, 2008 10:58 pm
от Admin
http://www.mtb-bg.com/index.php/special ... -repair011

Знам, че за форума това не е нова тема, но все пак ако някой желае да сподели мнение по нея, ето повод да го направи ;)

МнениеПубликувано на: Нед Яну 20, 2008 11:01 pm
от THEZOGGO
Информацията е полезна :) :agree:

МнениеПубликувано на: Нед Яну 20, 2008 11:21 pm
от spirit
Една найстина полезна статия .

пп
Мойта варига се оказа по-къса . :popcorn:

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 7:35 am
от Yavkata
Статията е много добра. Мога да споделя нещо което правя при сглобяването на веригата. Тъй като инструментчето ми за верига не е много добро (за което вината е моя) е трудно да вкарам нитчето. Тогава използвам клещи. Нагласям звената и стискам клещите докато нитчето влезе. След това донагласям с инструмента за веригата нита до необходимата позиция. Предполагам, че с хубав инструмент този метод е излишен, но пък може и да е от полза на някой.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 8:49 am
от TOYAGA
Веригите на Campagnolo по принцип си се затварят със (специални) клещи...

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 10:06 am
от Reactor
Наистина е колкото лесно,толкова и играчка в определен момент.На мен ми се случи веднъж нита да "изпадне" от звеното.Видях се в приключение докато сглобя веригата.Надявам се,повече хора да прочетат статията преди да са направили подобна грешка като мен. :)

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 11:06 am
от vladimir.dzhuvinov
Съединяващите звенца (Power Link) се свалят най-лесно когато са добре напоени със смазка. Ако веригата е суха е почти невъзможно да се разкачи звеното с ръце.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 11:51 am
от TOYAGA
Глупости.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 6:46 pm
от M1010X
Предполагам, че vladimir.dzhuvinov говори за нормални хора.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 7:10 pm
от Sp3c7r3
За к'вото ще да говори vladimir, пак са глупости. Изполлзвам power link отскоро, но мокри и кални карания не са липсвали, като веригата задължително се разкача в края на карането... е веднъж не съм случил да се напъвам. Да не говорим, че не е само 1 power link, който ползвах, за да твърдим, че е изключение, а 3.
Може би TOYAGA е имал нещо друго предвид с поста си... но моята позиция по поста на vladimir.dzhuvinov си остава идентична: Глупости...
Просто използваш една картинка дето did беше постнал някога... както и малко изобретателност. :agree:

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 7:31 pm
от Admin
Конкретно за Power Link на Sram, какъвто ползвам от години, мога да кажа, че не съм имал никакви проблеми - и сух, и мокър, и мазен и всякакъв... отваря си се. Вярно, понякога маалко по-трудно, но не се е налагало да прилагам някакви нечовешки усилия.
За подобни съединителни звена на други производители обаче съм чувал от ползвателите им (лично не съм ги ползвал), че отварянето им не е толкова лесно. Дали те са го правили както трябва, не мога да кажа.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 7:37 pm
от Sp3c7r3
Мда, доуточнение - за Power Link на SRAM ставаше дума... :agree:

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 7:52 pm
от Redhat
Лятото затрих един такъв power link.

Не съм сигурен обаче, че проблема е бил в него, тъй като изпадна по време на 17-километров трансфер с камион ГАЗ по изровен горски път. Добре, че имахме резервен.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 7:58 pm
от Admin
И аз затрих един, ама съм сигурен, че проблемът не беше в него, защото лично изпуснах половинката му на пътеката и после лично я търсих петнайсетина минути, уви, без резултат :D
В тази връзка ако имате подобно свързващо звено на веригата си е още по-препоръчително да имате и машинка за верига (като част от мулти-инструмент например) или пък резервен комплект.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 10:38 pm
от bdz43r
Аз затрих един такъв Power Link на Sram, от тогава ползвам аналогично звено KMC и с него също никакви проблеми (то е на същия принцип).
П. П. Впоследствие се оказа че изобщо не съм го затрил, ами си е стоял кротко на масата и сега е за резервен.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 10:46 pm
от did
Sp3c7r3 написа:Просто използваш една картинка дето did беше постнал някога...

http://mtb-bg.com/forum/viewtopic.php?p=208822#208822

Патентовал съм го, да знаете. За всяко използване на метода ми дължите по 24 стотинки без ДДС.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 11:28 pm
от vladimir.dzhuvinov
Имам три KMC Power-Link-а, които ги ползвам с четирите ми вериги (3 на Shimano и една на KMC). Ако не са смазани и заяждат свалянето изисква страшни усилия, после няколко минути не си чувствам пръстите. Бобека в съседния сервиз също е виждал бая зор с тях, дори веднъж ги напъваше с отверка.

Но капне ли се малко масълце, разкачването вече става песен :D

Какъв цвят са вашите звенца? Моите са златисти и сега се питам дали са оригинални: на село имам още едно колело с KMC Power-Link, но звеното там е с цвета на веригата (сребристо) и се сваля изключително лесно, дори да е несмазана.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 11:31 pm
от bdz43r
А ти как ги сваляш?
Моите KMC са сребристи, а Sram е златисто. И с двата вида намам проблеми със свалянето, независимо дали са чисти, мръсни, смазани и т. н.

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 11:38 pm
от PtD
@did По новите закони не можеш да обявяваш цена без ДДС! Сега или ще ни дадеш да го ползваме безплатно, или ще те съдим за нелоялна конкуренция!

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2008 11:47 pm
от vladimir.dzhuvinov
bdz43r написа:А ти как ги сваляш?


1. Капвам масло върху Power-Link звеното и го раздвижвам.

2. Притискам странично двата края на Power-Link звеното, след това прибутвам едно от съседните звенца към Power-Link звеното така че да се плъзне през жлебчето в удължения отвор.

Има ли някой със златисто KMC Power-Link звено?

МнениеПубликувано на: Вто Яну 22, 2008 3:10 am
от bikerider
vladimir.dzhuvinov написа:Съединяващите звенца (Power Link) се свалят...

:D

vladimir.dzhuvinov написа:Имам три KMC Power-Link-а, които ги ползвам с четирите ми вериги (3 на Shimano и една на KMC).
...
Какъв цвят са вашите звенца? Моите са златисти и сега се питам дали са оригинални: на село имам още едно колело с KMC Power-Link...


Въх! :rofl::rofl:

По темата - едно лято съм карал с PowerLink и го скъсах. Пробвах втори път, изкара до зимата - пак се скъса - усука се като усукавица. Купих си верига без "пауър" дзвено, занитих я с фабричния нит и изкара докато не я смених. Оттогава карам само с такива вериги. Period.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 22, 2008 5:30 pm
от tailor
vladimir.dzhuvinov написа:Имам три KMC Power-Link-а, които ги ползвам с четирите ми вериги (3 на Shimano и една на KMC). Ако не са смазани и заяждат свалянето изисква страшни усилия, после няколко минути не си чувствам пръстите. Бобека в съседния сервиз също е виждал бая зор с тях, дори веднъж ги напъваше с отверка.

Но капне ли се малко масълце, разкачването вече става песен :D

Какъв цвят са вашите звенца? Моите са златисти и сега се питам дали са оригинални: на село имам още едно колело с KMC Power-Link, но звеното там е с цвета на веригата (сребристо) и се сваля изключително лесно, дори да е несмазана.
Внасят се и в момента има по магазините 4 вида звена на KMC за различните типове вериги. Освен това звената на KMC се казват Missing Link или Connecting link или съединител за верига.

МнениеПубликувано на: Вто Яну 22, 2008 6:58 pm
от tailor
bikerider написа:... Купих си верига без "пауър" дзвено, занитих я с фабричния нит и изкара докато не я смених. Оттогава карам само с такива вериги. Period.
Любимият инструмент на много мои познати:
Изображение

МнениеПубликувано на: Сря Яну 23, 2008 11:02 am
от jivkonik
vladimir.dzhuvinov написа:
bdz43r написа:А ти как ги сваляш?


1. Капвам масло върху Power-Link звеното и го раздвижвам.

2. Притискам странично двата края на Power-Link звеното, след това прибутвам едно от съседните звенца към Power-Link звеното така че да се плъзне през жлебчето в удължения отвор.

Има ли някой със златисто KMC Power-Link звено?

"Златистия" е за 9 скоростна верига, сребристия е за 8-ца (или поне така ми обясниха във Веломания, когато си го купувах). Имам 1 брой от "златистите" който карам с Shimano XT верига и 2 броя SRAM "Power Link" (това наименование е тяхна запазена марка) вървящи със SRAM веригите ми. Определно този на KMC е "по-тегав" (още като го взех ми направи впечатление) на откачане, при закачене прави едно отчетливо "щрак", но пък това ми дава сигурност, че някой път няма да се саморазкачи от люлене на "корема" на веригата при транспорт на колеото ли по време на спускане в участък, на който не се педалира. Откачам го с подходящи клещички "човки", които са достатъчно тънки за да влязат между звената. SRAM -ските са по-хлабави фабрично и се разкачат по-лесно по метода на DiD :beer: или с просто плъзване на двете части на звеното едно към друго с пръсти. С навъртяните километри на веригите и KMC звеното се откача по-лесно (износване), а пък SRAM ските направо имам чувството, че с поглед ще се отворят :bigeyes: (нося си резервно звено винаги в такъмите). Въпрос на време е да загубя някое звено и да ми се разкачи веригата.... То "пълен кеф" нема.
Хъмммм а може пък да има?! ;) Ето на каква реклама попаднах в едно щатско байк списание наскоро - Става въпрос за световно известен немски (ако не се лъжа) производител на вериги и верижни системи, спонсор на немалки колоездачни отбори. Не съм ровил надълбоко от къде може да се купи това онлайн (поне популярните онлайн магазини за сега не го предлагат). Идеята изглежда интересна....

Изображение

Редакция:
Има го това на Wippermann вече по онлайн шоповете, пишат го, че е за техните вериги, но разни хора пишат, че и за ШИМАНО верига са го ползвали и става:
http://www.jensonusa.com/store/product/ ... +Link.aspx

МнениеПубликувано на: Сря Яну 23, 2008 11:08 am
от bdz43r
jivkonik написа:"Златистия" е за 9 скоростна верига, сребристия е за 8-ца (или поне така ми обясниха във Веломания, когато си го купувах).
Моите са сребристи, а са за 9-скоростна верига (ако за KMC става въпрос).

МнениеПубликувано на: Сря Яну 23, 2008 11:15 am
от jivkonik
bdz43r написа:
jivkonik написа:"Златистия" е за 9 скоростна верига, сребристия е за 8-ца (или поне така ми обясниха във Веломания, когато си го купувах).
Моите са сребристи, а са за 9-скоростна верига (ако за KMC става въпрос).

Ми на моето пише 9 sp на звеното и е златисто, на вид е точно като СРАМ-ското. Но явно имат и по-нови модели за 9-тка с друга визия вече:
http://www.jensonusa.com/store/product/ ... glink.aspx

KMC MissingLink single-use connecting link card of six, no tools needed.
Unit of Sale: Card of 6
Color: Black
Speeds: 5-7 Speed
Width: 7.3 mm
Color: Gold
Speeds: 9-Speed
Width: 6.6 mm
Color: Silver
Speeds: 6-8 Speed
Width: 7.1 mm

МнениеПубликувано на: Сря Яну 23, 2008 12:07 pm
от vladimir.dzhuvinov
Сега разбирам, че според това дали веригата е 7,8 или 9 скоростна звенцата са обозначени с различен цвят (макар да няма общо съгласие за цветовете на KMC :) )

Разгледах сайта за вело-вериги на Wippermann, който е на http://www.connexchain.com/ От картинките се вижда, че отворчето на звенцата е асиметрично, предполагам с идеята да се намали риска от случайно разкачване без същевременно да се изисква повече сила (или смазка) за разглобяването. Класическото геометрия (или мисъл) vs сила :D

На сайта в раздела Technic -> Chain Technic също има доста страници материал за поддържането на веригите. Оттам научих, че след като си изкарам поредната верига от газовата баня е добре да я изсуша с компресиран въздух, или да я оставя 2ч на силно слънце или 24ч на сянка. В противен случай ако човек веднага след почистването смаже веригата, останалият в ролките разтворител ще избута маслото обратно навън и няма да има оптимално смазване.

Wippermann-ци също пишат, че техният инструмент за монтаж на вериги бил най-миниатюрният в света, също продават верижки за ръка с формата на ...хмм... вело верижка за байкърите гъзари :D

МнениеПубликувано на: Сря Яну 23, 2008 12:28 pm
от Kitolino
[quote="vladimir.dzhuvinov"][/quote]
Владо,
моето звено на KMC в началото въобще не можех да го разкопчая, огормни мъки дори и с клещи( а пък моето колело има лошият навик да усуква веригата...).
След 3-4 интервенции се разработи. Сега дори и да не го намеря от мръсотия ще го откопчая с една ръка :)

МнениеПубликувано на: Сря Яну 23, 2008 2:06 pm
от TOYAGA
vladimir.dzhuvinov написа:Сега разбирам...


Aйде честито! Още един откри топлата вода...

МнениеПубликувано на: Сря Яну 23, 2008 5:26 pm
от PtD
На притесняващите се от самоволно разкачане на Power Link-a на SRAM - карам три колела с такъв сегмент, в продължение на няколко години, в различни стилове. Досега не се е случвало нито веднъж. Що се отнася до скъсването, на trials колелото съм също с такова, от 10-тина късания на верига, Power Link-ът се скъса един-единствен път. Та ми се струва, че малко преувеличавате с опасенията ;)