CYBER написа:...От вода,влага и време?Понеже възникна спор...Благодаря за отговорите предварително
Karamphilov написа:Какви ги говорите?
В среда с влажен въздух желязото оксидира, като се образува ръжда. Тя представлява хидратирани железни оксиди Fe2O3.xH2O и няма защитен ефект, защото слоят не е плътен, а се рони. Докато - алуминият взаимодейства с кислород, в резултат на което се получава диалуминиев триоксид 4 Al + 3 O2 --> 2 Al2O3 който е плътен и има защитни своиства, просто металът изглежда "мътен"
Karamphilov написа:Моята е алуминиева - яко надрана и там кадето е надрана се вижда само оксидиран алуминий. Няма от каде да има ръжда.
STOMANCHO написа:Не би трябвало според мен макар че съм виждал ръжда по алуминиева рамка /кадето се е блъскала веригата/
Karamphilov написа:Стоманата е сплав на желязото и въглерода + някои легиращи елементи, НО там кадето има желязо винаги има железни окиси в една или друга степен.
А помисли ли че въпросната "ръжда" ПО АЛУМИНИЯ може да е останала от веригата ? Как подяволите ще ръждяса алу ????????STOMANCHO написа:Не би трябвало според мен макар че съм виждал ръжда по алуминиева рамка /кадето се е блъскала веригата/
assgiver написа:А помисли ли че въпросната "ръжда" ПО АЛУМИНИЯ може да е останала от веригата ? Как подяволите ще ръждяса алу ????????STOMANCHO написа:Не би трябвало според мен макар че съм виждал ръжда по алуминиева рамка /кадето се е блъскала веригата/
Естествено че Кр-Мо ръждясва повече от ясно е това. Но тази ръжда неможе да му направи нищичко (освен ако не оставш рамката в морска вода за няколко месеца )
ПП: Поредния гоЧин въпрос....
did написа:Karamphilov написа:Стоманата е сплав на желязото и въглерода + някои легиращи елементи, НО там кадето има желязо винаги има железни окиси в една или друга степен.
Темата е доста коментирана. В крайна сметка всичко зависи от концентрацията на легиращите елементи. Ако са достатъчно, може да се получи и сплав, която не корозира (неръждавейка). Използваната за велорамки стомана CrMo 4130 не е неръждавейка, но е доста устойчива на корозия - факт, потвърден в практиката.
Колкото до писанията на STOMANCHO - не му обръщай внимание
CYBER написа:Става дума за DunCon Pussy.Например онзи ден имаше дъжд и яко я изпрах,от това може ли да ръждяса?По-специално одраните места?И ако ръждясва,то дали става от един дъжд или от години влага и т.н.?
dulbokia написа:Ами карай си я в дъжда и после не си забърши колелото със сух парцал, пък пробвай дали няма да ръждяса.
ramam написа:Ръжда е железния оксид.
Процеса се казва оксидиране не ръждясване.
Всички стомани без неръждаемите се оксидират в следствие на дъжд и т.н.
Хубавото е обаче че този оксид може са се намаже с преобразувател на ръжда и след като почернее може да се боядиса (трябва да е измито и подсушено от преобразувателя) - така боята се задържа много повече и препоръчвам да го направите.
Алуминия също се оксидира но окисния слой не се избърсва както е железния и практически предпазва от по-нататъчна оксидация (също се нарича корозия).
И при двете е по добре да се боядисат защото и двата материяла отслабват на мястото на окисите и може да се счупят.
А специално преобразувател и боя не е много пари май до 20 лева може да излезе.
Погрижете се за рамките си ще сте по дълго с тях.
Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта