Страница 1 от 4

Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Съб Дек 27, 2014 5:34 pm
от Admin
Изображение
Drag са първите в България, които дръзнаха да предложат на пазара модел с дебели гуми от типа fat bike и го направиха в най-подходящия момент - броени дни преди първия по-сериозен сняг! А именно за сняг са създадени тези велосипеди.
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... rag-tundra

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Съб Дек 27, 2014 7:23 pm
от Speedmaster™
Отлично,с подобен велосипед има експедиция до Южния полюс.
http://www.360mag.bg/posts/41738

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 10:47 am
от Telepatok
Не знам благодарение на статията или на обилно падналия снеговалеж, но ДРАГ решиха да вдигнат цената на велосипеда с 350 лв.
Честито!

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 10:53 am
от marsa
Не са го дигнали, просто сайта им е куц. Ако намериш велосипеда от тук:
http://screambikes.eu/bg/150-velosipedi ... urda-ramka
ще видиш, че го продават на цена 1190, като това е промоция.

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 6:23 pm
от Admin
Като гледам, 1490 лв. пише в момента... като писах статията беше 1190, не зная дали е било промоция, или не. :dontknow: Ще проверя и ако трябва, ще поправя в статията.
Междувременно някои вече са го пробвали:
http://www.mtb-bg.com/index.php/gallery ... first-ride

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 6:27 pm
от Kpoko
1190 е, поне докато е на промоция. А това докога ще е само от Драг знаят.
И е доста интересно усещането :D

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 7:56 pm
от Ozzie
1490 BGN за Acera, Altus и др. подобни компоненти?
Ще ме извиняват, ама заради едни широки гуми и шини, направо са се оляли.
tundra.jpg

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 8:45 pm
от penmark
Те даже евтино го дават. :D
Виж на немците най-евтиния дебелак. http://www.bike-discount.de/en/buy/se-b ... g_id-10092

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 8:58 pm
от taurus13
Kpoko написа:1190 е, поне докато е на промоция. А това докога ще е само от Драг знаят.
И е доста интересно усещането :D


Ей, блазе му на Кроко, са ще си карат със Санито Жекова, като първи и единствени сиобственици на Тундра у нас :D

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 9:46 pm
от Jumpup
penmark написа:Те даже евтино го дават. :D
Виж на немците най-евтиния дебелак. http://www.bike-discount.de/en/buy/se-b ... g_id-10092


Явно не си забелязал каква е укомплектовката на ,,германчето'' за тези 999 евра в сравнение с драгчето? :nono:

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 9:51 pm
от Ozzie
@penmark
Немско си е немско.
В случая коментираме родна продукция, предлагана на нашия пазар, който бих казал е силно ограничен от към покупателни възможности...

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пон Дек 29, 2014 10:44 pm
от taurus13
Бе....ако ги дават по 400 да зема едно за проба... :D

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 9:59 am
от Admin
Jumpup написа:Явно не си забелязал каква е укомплектовката на ,,германчето'' за тези 999 евра в сравнение с драгчето? :nono:

Ще се радвам да ни разясниш с какво точно окомплектовката на "германчето" превъзхожда тази на Drag, че аз гледам, гледам, и освен единия преден дерайльор с директно закрепване SLX и 9-те предавки отзад (но пак са Acera!), друго не виждам, което да е различно като клас компоненти? Не ме разбирай погрешно, не браня на всяка цена българското, обаче като се твърдят подобни неща, нека бъдем коректни, или?

Иначе имам вече потвърждение, че цената в онлайн магазина е била сгрешена, оттам и аз съм я пренесъл в статията, за което съжалявам. Актуалната цена е 1490 лв., а ако някой си го е купил за по-ниската, има повод да почерпи! :beer:

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 11:35 am
от evin
Някой има ли идея колкото тежи stock Tundra-та?

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 11:39 am
от kaliopo
Те ДРАГ скоро пускали ли са нещо без да му объркат цената? Нищо чудно след една - две седмици и нито една продадена бройка, да се окаже, че първата е била вярната цена. Тоя филм вече сме го гледали.
Г-ца Жекова е велик спортист. Много се възхищавам на постигнатото от нея и много ме радва, но след рекламата на "оная" мутренска банка предпочитам да я гледам само по състезания.

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 12:09 pm
от ivannik
Admin написа:[img] А именно за сняг са създадени тези велосипеди.

Дали??
Този тлъстак с неговите 17 килограма като натрупа сняг и лед по ижовските си гуми ще стане 25 кила.При сняг с дебелина повече от 5-6 см това чудо няма да може да се кара освен по стръмни наклони и то надолу!По равно - вижте как го кара Александра Жекова - няколко метра и аха-аха да спре.Изводите си ги направете самички.

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 12:41 pm
от taurus13
Е...тя Санито не е велосипедистка и то си личи. :D

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 1:45 pm
от ivannik
taurus13 написа:Е...тя Санито не е велосипедистка и то си личи. :D

Абе не е ,но и за сноуборда си трябват а баш крака. :D

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 1:53 pm
от Admin
ivannik написа:Този тлъстак с неговите 17 килограма като натрупа сняг и лед по ижовските си гуми ще стане 25 кила.При сняг с дебелина повече от 5-6 см това чудо няма да може да се кара освен по стръмни наклони и то надолу!По равно - вижте как го кара Александра Жекова - няколко метра и аха-аха да спре.Изводите си ги направете самички.

Карал ли си подобен велосипед? И аз не съм. Значи си говорим чисто теоретично, като цитата от статията, който оспорваш, е написан въз основа на това, че точно такъв тип велосипеди се използват поне от 10-15 години за каране при разни преходи (има дори и състезание) в субарктическия пояс. Едва ли е случайно. :eyebrow:
25 кила от снега по гумите няма да стане, най-много 20, като и това е доста спекулативно. Само дето пропускаш най-важния момент и това е изобщо възможността да караш в сняг без да затъваш, т.е. изобщо възможността да се движиш. Защото 20 кг велосипед, който се движи по равно и нагоре по сняг, може за някого да е по-полезен и забавен от 10 кг велосипед, който се носи/бута. На теория, заради огромния балон на гумите и много по-ниското налягане в тях, системата велосипед+колоездач, която при нормален велосипед тежи, да кажем, 90 кг, а при този ще тежи 95 кг, та тази система ще "тежи" много по-малко върху снега, което пък позволява движение там, където в нормалния случай не би било възможно. Такава е теорията и тя (в комбинация с подходящо задвижване) стои зад повечето високопроходими превозни средства, включително и верижните - масата да е разпределена на по-голяма площ, за да оказва по-малък натиск, и машината да се движи, вместо да затъва.
Сега, как тази теория се пренася в действителността чрез "дебелаците", не мога да кажа, защото не съм карал. Но пак ти казвам, такива велосипеди се ползват от години на места, където снегът стои по няколко месеца в годината, а не по няколко дни, така че потърси малко информация за тях и тогава прави подобни смели изводи. :peace:

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 2:36 pm
от taurus13
Сега е момента да теоретизираме, докато Кроко не е дал сведения за поведението му на сняг. :evil:
Между другото по принцип всяко добре работещо меко колело също е по-проходимо на сняг, поради това, че няма тласъци и резки превъртания, които окопават за половин оборот велосипеда. Но все пак големия балон намалява двойно налягането върху единица площ, та се предполага, че ще върви доста повече от нормален байк. Ние тук от опита ни с ненатъпкан сняг емпирично установихме, че едно 7-8 см нов сняг върху твърда основа са предела за стандартен велосипед...айде ако е много пухкав и студен, може и 10 - говорим за каране по равно и нагоре и не за 20 метра със зор нали. :D
Големия балон иначе предполага каране нагоре с малко налягане, водещо да адаптивност на гумата към терена, дори при понатъпкан и мек сняг. Надолу предполагам е по-добре с малко по-високо налягане заради завоите. Абе нямаме търпение да видим как се държи дебелака.

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 3:10 pm
от nesretnika
Малко визуализирано http://vimeo.com/114532272

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 3:30 pm
от ivannik
nesretnika написа:Малко визуализирано http://vimeo.com/114532272

Клипа казва всичко!
Който разбрал -разбрал.

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 4:09 pm
от mentalhead
Сани и мен ме загуби като фен с рекламата на "оная" банка. Не че я съдя, спонсори в България се намират трудно, но все пак... Както и да е.
Честно казано това видео не виждам как ще зариби някого да си купи фат байк, понеже хората биха искали да видят как се кара това нещо, а каране във видеото няма.
Видеото на Rocky Mountain показва как трябва да изглежда едно рекламно видео, макар че само с клипове в нета не става. Да, Гули може да направи бекфлип и с танк, така че това, че той може да го кара това чудо не значи, че и простосмъртните го можем. Ние като странични наблюдатели можем да се доверим само на цифрите, а те са 1490 лева, 17 килограма, изцяло твърд байк, нисък клас компоненти. Лично на мен карането на тези байкове винаги ми е изглеждало повече като борба с терена, отколкото като чисто забавление, но без да съм се качвал на такова чудо няма как да твърдя подобно нещо. Интересно ми е колко хора у нас ще прежалят сума за приличен планински велосипед за да ги дадат за фат байк. Не много, струва ми се. Ако не друго, то поне трябва да поздравим Драг за смелото начинание. С видеото си Драг продължават настоящата си политика да не таргетират die hard МТБ общността, а широката публика, което може би има смисъл принципно, но като знам колко е трудно да убедиш човек, че 1500 лева не са много пари за приличен байк, то не виждам как ще го убедиш да ги даде за нещо, дето я има сняг за него зимата, я не. Нека не забравяме, че тия Тундри няма да бъдат пускани по ски пистите и лифтовете и това съвсем стеснява кръга на евентуалните мераклии. Интересно ми е как все пак се кара това нещо от чисто любопитство. Иначе си знам, че и аз, и Сани, ще продължаваме "да цепим пудрата" с дъска.

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 5:06 pm
от Pr3d4t0R
Айде и аз да подъвча на сухо :D

От няколко години дебелаците набират сила по широкия свят - концепцията няма как да е по вкуса на всеки, но определено имат интересни качества изброени в постове по-горе:
- в гората - https://www.youtube.com/watch?v=fmKAZ5qlqvE
- на дооооста сухо - https://www.youtube.com/watch?v=Qy4YqaqgN74
- и на сняг - https://www.youtube.com/watch?v=kleQz58bS9g

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 5:25 pm
от ivannik
Pr3d4t0R написа:Айде и аз да подъвча на сухо :D

От няколко години дебелаците набират сила по широкия свят - концепцията няма как да е по вкуса на всеки, но определено имат интересни качества изброени в постове по-горе:
- в гората - https://www.youtube.com/watch?v=fmKAZ5qlqvE
- на дооооста сухо - https://www.youtube.com/watch?v=Qy4YqaqgN74
- и на сняг - https://www.youtube.com/watch?v=kleQz58bS9g

Вижда се ясно - без значение къде - карането по равно и наклон нагоре си е МЪКА!
По наклон надолу е ясно.

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 7:06 pm
от Недко
Ozzie написа:1490 BGN за Acera, Altus и др. подобни компоненти?
Ще ме извиняват, ама заради едни широки гуми и шини, направо са се оляли.
tundra.jpg


Едно от най-верните мнения. ;)

Само заради тия широки гуми и шини ще трябва да даваме 1500 лева...това си е направо обир.За тия пари ще си взема една доста добра мекица,но нямам тоя ресурс в момента. ;)

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Вто Дек 30, 2014 7:18 pm
от outfaced
Ай стига с празни приказки на тема цени. Това колело не е алтернатива на мекица, за да се обясняваш как би си взел такава ;)
Колелото не е за всеки. Който иска такова колело, това е една от най евтините опции да го получи. Който не го иска и за 500лв. ще му е скъпо.
Те и snow bike - овете не са без пари ако е за работа, нито пък вървят сами ...

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Сря Дек 31, 2014 12:31 pm
от unsigner
Това е лукс, екзотика, трето или четвърто колело на купуващия го. Явно парите не са му проблем.
И ако, както твърдите, по равно и нагоре хич го няма, няма особено значение и скоростите какви са.

А защо да не бъдат пускани по ски пистите и лифтовете?

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Сря Дек 31, 2014 1:30 pm
от mentalhead
unsigner написа:А защо да не бъдат пускани по ски пистите и лифтовете?


Защото е забранено за колела. Дори сноускуут-овете са забранени.

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

МнениеПубликувано на: Пет Яну 02, 2015 2:42 am
от moridinbg
Дали е за всеки или не няма значение, при положение, че всичките му компоненти са смешни и ако беше нормален твърдак щеше да е 899лв. 600лв за шини и гуми ли???