ivannik написа:Този тлъстак с неговите 17 килограма като натрупа сняг и лед по ижовските си гуми ще стане 25 кила.При сняг с дебелина повече от 5-6 см това чудо няма да може да се кара освен по стръмни наклони и то надолу!По равно - вижте как го кара Александра Жекова - няколко метра и аха-аха да спре.Изводите си ги направете самички.
Карал ли си подобен велосипед? И аз не съм. Значи си говорим чисто теоретично, като цитата от статията, който оспорваш, е написан въз основа на това, че точно такъв тип велосипеди се използват поне от 10-15 години за каране при разни преходи (има дори и състезание) в субарктическия пояс. Едва ли е случайно.
25 кила от снега по гумите няма да стане, най-много 20, като и това е доста спекулативно. Само дето пропускаш най-важния момент и това е изобщо възможността да караш в сняг без да затъваш, т.е. изобщо възможността да се движиш. Защото 20 кг велосипед, който се движи по равно и нагоре по сняг, може за някого да е по-полезен и забавен от 10 кг велосипед, който се носи/бута. На теория, заради огромния балон на гумите и много по-ниското налягане в тях, системата велосипед
+колоездач, която при нормален велосипед тежи, да кажем, 90 кг, а при този ще тежи 95 кг, та тази система ще "тежи" много по-малко върху снега, което пък позволява движение там, където в нормалния случай не би било възможно. Такава е теорията и тя (в комбинация с подходящо задвижване) стои зад повечето високопроходими превозни средства, включително и верижните - масата да е разпределена на по-голяма площ, за да оказва по-малък натиск, и машината да се движи, вместо да затъва.
Сега, как тази теория се пренася в действителността чрез "дебелаците", не мога да кажа, защото не съм карал. Но пак ти казвам, такива велосипеди се ползват от години на места, където снегът стои по няколко месеца в годината, а не по няколко дни, така че потърси малко информация за тях и тогава прави подобни смели изводи.