Drag Tundra - първия fat bike от български производител

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот taurus13 » Съб Фев 07, 2015 12:14 pm

В четвъртък нощес се беше утепало за дебел и всякъв байк от Алеко към Черни връх. Нагоре ратрака беше натъпкал страхотна следа, снегът беше твърд и с фетбайка щеше да се кара чудесно, с обикновения не ставаше чак за въртене нагоре. надолу обаче беше приказка. Интересното беше дълбокия сняг, който беше твърд и дебелака щеше да цепи отгоре с минимално затъване. За съжаление нямаше кой да го разцепи. :)

А за сняг до 20 см, както си писал Любо, няма проблем с обикновен байк ако има наклон в неутъпкано, стига да не попаднеш на дупка. Гумите разцепват снега и стигат до земята. Проблема иде след тия 20 см. :)
Изображение
Аватар
taurus13
 
Мнения: 5727
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Дек 17, 2007 10:07 am

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот MacLeod » Нед Фев 08, 2015 9:35 pm

Интересно какво ли ще се получи, ако за този фат байк се наплетат втори чифт капли - 29-ки с нормални гуми на втори комплект главини за фат байк разбира се. Дали няма да се получи една добра 29-ка с тях за през лятото.
Аватар
MacLeod
 
Мнения: 882
Рейтинг: 1785
Регистриран на: Съб Авг 02, 2008 3:22 pm

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот Jumpup » Пон Фев 09, 2015 9:43 am

Aйде приготвяйте се за Пампорово с дебелаците. Вече има 3-4 собственика, както писах на колегата с дебелака-николай, може организаторите да направят и категория за тумбаци. :D Аз с удоволствие бих се пуснал да пробвам как е туй чудо надолу. Админ ако помоли хората от драг да докарат един тестови модел да тестват хората, тъкмо и реклама ще си направят, а и ние ще може да се изкефим. :eyebrow: :beer:
Аватар
Jumpup
 
Мнения: 1094
Рейтинг: 1671
Регистриран на: Вто Яну 26, 2010 12:51 pm
Местоположение: София

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот Admin » Пон Фев 09, 2015 10:21 am

Че защо пък отделна категория - туй си е велосипед, трябва с другите велосипеди да се състезава.
Подозирам, че в някои от предишните издания този велосипед, макар и твърд, щеше да има сериозно предимство на места. Сега обаче се надявам условията най-сетне да са идеални за всякакъв байк, ще видим. :)
А утре, ако на някого му се кара в кучия студ, да погледне тук: viewtopic.php?f=49&t=169859&p=1015816#p1015816
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот puleto » Нед Мар 08, 2015 9:59 pm

ivannik написа:
nesretnika написа:Малко визуализирано http://vimeo.com/114532272

Клипа казва всичко!
Който разбрал -разбрал.

Еми аз не разбрах. АКо може някой да обясни. Тия във всяка преспа падаха. На утъпкан терен мога да си мина и с байка. За какво е тая тъпотия? И то само за зимата. За лятото можеш да ходиш по кал защото там няма да ти вървят ските, ама иначе? Цената за мен няма значение защото няма да си купя, но всъщност някой ако продава такава безполезна вещ за 10 лв. да ми пише на ЛС. Купувам я за да я прдам за 20 лв. и да си удвоя капитала. Пращам с Еконт.
puleto
 
Мнения: 257
Рейтинг: 1006
Регистриран на: Пет Фев 22, 2013 8:20 pm

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот Pr3d4t0R » Пон Мар 09, 2015 12:13 am

Чукча писател - от няколко поста по-нагоре:
outfaced написа:Големия тест с немския форум приключи http://www.mtb-news.de/news/2015/02/03/ ... ebersicht/
Интересни резултати и коментари.
Нагоре при еднаква вложена енергия (около 200 вата) дебелака губи срещу рейс 29" ХС твърдак на смесен терен (черен път + малко по груб терен) около 11% време. Колкото по груб е терена толкова по добре е с дебелака. Реално срещу едно здраво ендуро с 2,35 гуми и 14+ кг разликата би била пренебрежима.
Надолу се оказва, че времената с дебелака (меката салса) и 160мм ендуро са еднакви,а дебелия твърдак е чувствително по бърз от твърдака с тънките гуми. Усещанията разбира се са доста различни и по скоро само може да се каже кое как е, но не и да се определя кое е по добре или зле. Инертността на дебелите отнема кефа на едно места на го дава на други. Като цяло обаче е пак толкова, ако не и по забавно.
Стигнали са и до един извод, който и мен ми мина през акъла :D ... а именно, че това са чудесни колела за начинаещи и хора, които не искат да си дават много зор надолу, а просто да си джъткат из гората удобно. Т.е. може да се постигне по високо ниво на забавно при сравнимо по малко риск и зор. Дебелите гуми помагат много за технични спускания и прощават доста грешки.
Та май това ще е една "мода", която не е чак толкова лишена от смисъл :D
Aко не това, то от 650В+ може да излезе нещо :D
Аватар
Pr3d4t0R
 
Мнения: 3977
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 10:07 am

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот Admin » Пет Мар 13, 2015 9:50 pm

Почти бях забравил, че имам да споделям впечатления от спускането в дълбок сняг, но последната седмица ме върна към зимата. Добавих и някакво заключение. :D
Връзки към новите части на статията ще намерите в началото ѝ.
http://www.mtb-bg.com/index.php/product ... rag-tundra
Интелигентният човек има възможност да се държи като такъв или като простак. Простакът няма подобен избор.
Аватар
Admin
 
Мнения: 16374
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пон Май 20, 2002 12:00 am
Местоположение: София

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот thepowerofone » Пет Мар 13, 2015 10:18 pm

Брей, голямо пробутване на тва чудо, голямо нещо. :D
Аватар
thepowerofone
 
Мнения: 241
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Яну 01, 2010 2:15 pm

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот outfaced » Съб Мар 14, 2015 11:41 am

thepowerofone написа:Брей, голямо пробутване на тва чудо, голямо нещо. :D

Е па теб щом ти звучи така не чети !

Отдавна индустрията не беше представяла нещо наистина ново (като изживяване най вече), а не просто някаква минимална модификация на налични неща. Тука не става дума за това да си смениш класическия байк с такъв, а за нещо допълнително и различно.
Изображение Изображение
продавам: разни неща
Аватар
outfaced
 
Мнения: 6057
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Пет Юли 20, 2007 3:24 pm
Местоположение: Пловдив

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот Telepatok » Сря Апр 01, 2015 10:50 pm

В темата Кой с какво се сдоби споделих вече, че станах и аз собственик на Тундра 16 инча.
Към статията на Любо бих добавил още един сериозен (според мен) минус - при въртене на най-горния венец на касетата в комбинация с малкия венец на курбела, веригата се трие в гумата.
Вероятно може да се коригира с един спейсър, дори и малък, който да измести малко линията на веригата.
Но все пак подобно инженерно недомислие не би трябвало да се допуска при един нов интересен продукт.

Другите кофти неща от статията също са вярни, отзад за по-голяма гума и дума не може да става.
Освен ако не се махне жилото на декланшора и се премахне водача за жило.
Този проблем го няма при по-големите рамки. Мястото там е доста по-голямо.

Седалковата тръба е странна. Колчето (поне дойде дълго) влиза до едно място и после става много трудно.
Предположих, че може да е от гнездата за шише, но не - още от преди това заяжда.
Дотук станаха 3 инженерни грешки. Не ги ли тестват тия прототипи преди да пускат.. не знам.

Както и да е :) Идеята ми не е да оплювам велосипеда, а да ви дам обективна информация за някои проблеми от първа ръка.

Все още не съм го карал, това са ми първите впечатления.
Че карането ще е забавно - в това съм сигурен!
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот Telepatok » Вто Юли 28, 2015 1:51 pm

Ако ви е интересно как изглежда обикновена гума 26х2.2" поставена на 80мм капла:

Изображение
Изображение
Изображение
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот galio » Съб Сеп 17, 2016 3:15 pm

Telepatok написа:Ако ви е интересно как изглежда обикновена гума 26х2.2" поставена на 80мм капла:


Имат ли смисъл за градско каране такива настройки?
Аватар
galio
 
Мнения: 140
Рейтинг: 1340
Регистриран на: Съб Авг 25, 2012 2:45 pm
Местоположение: София

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот Lucky Loser » Нед Сеп 18, 2016 12:09 am

Нископрофилна гума.. изглежда жестоко !
Боря се за мнения - всекоя бройка е изключително важна !
П.С. И аз имам няколко велосипеда, но са тайна !

Komoot профил
Аватар
Lucky Loser
 
Мнения: 1858
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Фев 21, 2013 8:35 pm

Re: Drag Tundra - първия fat bike от български производител

Мнениеот Telepatok » Нед Сеп 18, 2016 10:02 pm

galio написа:
Telepatok написа:Ако ви е интересно как изглежда обикновена гума 26х2.2" поставена на 80мм капла:


Имат ли смисъл за градско каране такива настройки?


Никакъв смисъл няма за каквото и да е каране :D просто за майтап я сложих.
Аватар
Telepatok
 
Мнения: 166
Рейтинг: 1504
Регистриран на: Нед Фев 10, 2008 8:51 am

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 175 госта