Shimano XTR 2007

За всичко свързано с МТБ, което не е за някой от другите форуми. Например: разкази и преживявания, мнения по различни общи въпроси, интeресни продукти, новости и т.н.

Рейтинг за публикуване на тема / Рейтинг за отговор / Тежест: 1000 / 1000 / 20

Мнениеот screamBoy » Сря Авг 09, 2006 11:44 pm

правилно деба, затворих си очите, сложих щипка на носа, откраднах на кака 2 тампона и си ги натъпках в ушите, по едно дилдо в гза и устата на vibration high и с треперещи ръце опипах DC ... не ми хареса.
странно на теб как ти е харесало :)
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 10, 2006 12:34 am

[quote="screamBoy"]

странно на теб как ти е харесало :)
[/quote]


Вероятно карането си казва думата... :)Затварянето на очите и завирането на разни неща из носа, ушите, устата и гъза явно ти доставя своеобразно удоволствие, но очевидно не може да замени карането...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот screamBoy » Чет Авг 10, 2006 1:06 am

мда, това е кейса :((
а как така се случва че караш някви такива неща, в сми направо купуваш или някой ти предоставя за тестване
за да стигне до каране se moi тряа да се ръсне, а за да се ръсне тряа да се случи една дълга върволица от завирания на кофти неща на разни кофти места, което по подразбиране не ми харесва.
Любо такова XTR не е тествал, тъй че остава една гола вяра да ме крепи докато примерно година събирам пари за нещо дето дори не зная какво ще е ?
или добре, айде, да направя синтез, как се случва това в 'уредените' държави, Германия ?? дали е така в единствения форум 1-2ма по някакъв невероятен начин карат някви неща дето ще се продават след 6 до 9 месеца напред в бъдещето и всички други са наясно че квото изтърсят тези 1-2ма като впечатления то от него могат да си преценят как ще е ???
ей тъй на, сърби ме любопитството :D
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот Bodom » Чет Авг 10, 2006 7:45 am

Не говорим ли за Dual Control технологията по принцип? Такива спирачни лостчета има в
Deore 2006
Deore LX 2005
Hone
Saint
XTR
@TOYAGA: евала, че караш с dual control и са ти удобни. Аз по бих се съгласил за приложението на такива лостчета в XC, но спускане и фрирайд с такова хич не ми е понятно :dunno:
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Чет Авг 10, 2006 8:28 am

@Bodom - когато покараш с тези животни ще си промениш мнението, особенно от гледна точка на това какъв контрол имаш на докато сменяш и особенно с Top normal дерейльор, където се минава на по-голяма (трудна/висока - малък венец) с натискане на DC лоста надолу а палеца не ти помръдва от дръжката. Колкото до това което плаши всички, че щяло да сменя докато се друсаш по камъните.... в общия случай, преди да си купиш DC е високо вероятно да си вземеш хубава вилка, която да на spike-ва => да няма такива удари които да преодоляват силата на пружината (въпреки че се съмнявам да има такава сила) дори да стигнеш до удар който би сменил предавката тогава съм сигурен, че това ще е последното нещо което да те интересува.

Аз имах възможност да опитам тези (е не точно тези а стария XTR) команди и смятам че са доста комфортни а колкото до сменянето, на едни стълби на които пробвах нямаше поклащане камоли превключване на лоста. Ускоряването с Top-normal дерейльор е много хубаво усещане, а свалянето на по-ниски предавки си става лесно с едно трепване та... аз съм зарибен за DC още повече, че тази за хидравлика е толкова извратена, че не мога просто съм се Флюбил :8D:

Но... за всеки продукт си има клиентите :D
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот screamBoy » Чет Авг 10, 2006 9:12 am

а, то за по принцип е ясно, нали темата е за бъдещите, те кво същите ли са, отново
Пост свободен от семантични грешкиИзображение
Аватар
screamBoy
 
Мнения: 3261
Рейтинг: 1980
Регистриран на: Пон Окт 21, 2002 9:26 pm

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 10, 2006 9:49 am

Хм...

Никога не съм твърдял, че DC-командите са най-подходящото нещо за X/FR или DH - Shimano също не го твърдят и поради това (вече) предлагат един куп алтернативи - oт палцовите команди за Saint, до изобилието при новия XTR, при който само с носа и с гъза не може да се превключва - кеф ти DC, кеф ти RF, кеф ти Dual Release, кеф ти Top Normal, кеф ти Low Normal, кеф ти комбинации между тях... Да не забравя - кеф ти и спирачки от друг производител! Ебаси монополиста... Де да бяха всички такива...

Аз лично съм предоволен от DC и не възнамерявам да се връщам на RF - карам с пълно ХТ 2004, което до момента не е мръднало като прецизност/функционалност и нито веднъж не ме е изненадало с превключване по време на спиране или други конфликти от подобен род. Определено считам, че DC е оптималното решение за XC/Marathon.

@ screamboy

Това че Любо не е тествал новия XTR означава единствено това, че нашият пазар е твърде малък и затова все още не е включен в установената предпремиерна схема пресинформация/преспрезентация (каране) > медии > потребител. Ако искаш да не купуваш пословичната котка в чувал и/или се съмняваш в достоверността на изнесеното в медиите, не ти остава нищо друго, освен да почакаш в местния LBS да докарат демонстрационен модел, който да видиш/пипнеш/караш... Тва е положението при Ханс, не вярвам при Гюро да бъде по-различно.

Отделен е въпросът, че информация неминуемо (а понякога и по желание на производителя) изтича и преди първата официална пресинформация и се понася като легенда именно по форуми/блогове и прочие канали. Обикновено "течът" се появява при служители или официални търговци/представители на сътветната фирма.

Ако говорим конкретно за новия XTR, то аз лично не бих имал никакви притеснения да го купя "на сляпо", тъй като знам от личен опит с подобни компоненти какво могат/не могат или за какво стават/не стават разните му чаркалаци...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Bodom » Чет Авг 10, 2006 11:05 am

Сетих се за един много интересен паралел:I

Има едно английско предаване - Top Gear се казва. В него водещите не веднъж са се изказвали негативно за автомобили с много мощни двигатели (над 200 конски сили да речем) и предно задвижване. И при това аргументирано:
Предните колела на автомобила трябва да изпълняват няколко функции едновременно:
1. чрез тях автомобила завива
2. имат много важна роля при спиране
3. предават мощността от двигателя към пътната настилка и ускоряват автомобила

Когато мощността стане прекалено голяма нещата излизат извън контрол! Последно гледах ревю на Alfa Romeo 147 GTA! Предно предаване 250кс. Без tracktion control колата става почти неуправляема. Предните гуми губят сцепление по завоите, превъртат (лесно заради голямата мощност) и т.н.

Та по подобен начин при dual control се събират повече функции на едно място! Което принципно усложнява нещата :) :bouncy:

Edit: [url=http://www.youtube.com/watch?v=S-sNJcb71rI]ЕТО[/url]
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 10, 2006 11:29 am

Хм... крайно... мхм... любопитно сравнение.

Bodom, случайно да си ползвал някога DC? Удавала ли ти се е възможност да шофираш 147 GTA? А случвало ли ти се е да пиеш бира с Джеръми Кларксън?

Не? Знаех си...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот GECKO » Чет Авг 10, 2006 12:08 pm

Аз пък виждам нещата като при формула 1 където всички контроли са ти на едно място на волана и не трябва да правиш кой-знае колко големи движения за да смениш скоростите, същата стратегия има и при US полицейските коли където скоростите са ти на лост до волана със същата идея да са по-ефективни в преследването. Та в тоя ред на мисли с DC ти на ангажираш толкова много крайници с действието по смяна на скорости от колкото при палцова команда, запазваш по-добър контрол над возилото, тъй-като и палците постоянно са на линия и.... единствения минус остава неестественото движение на пръста нагоре, но предвид, че то relise-ва само пружината и не е ангажирано с кой-знае колко голямо усилие а и новите лостове са значително по-ергономични от старите не знам до колко това се води минус. Е ще има хора който до последно ще твърдят, че това е безполезно (нещо като мен и клипсовете) но това е неизбежно. Въпроса е хората които виждат полза в това творение да си го utilise-ват по начина по който сметнат те за добре. Момента с олекотяването също съществува, защото "малко или много в един случай има 1 скоба а в другия 2 които си тежат" но... в всеки отношение си остава до удобство (и май за това има 3 различни вида сменявачки в новата серия :D)
Аватар
GECKO
 
Мнения: 2688
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Чет Мар 03, 2005 1:22 am
Местоположение: GCB

Мнениеот NovemberCharlie » Чет Авг 10, 2006 12:14 pm

Без да имам конкретен опит с обсъжданите чаркалъци, ще си позволя един коментар.От една страна винаги могат да се намерят конкретни "за" и "против" различните начини за задоволително решаване на дадени изисквания. От друга страна е много трудно (даже абсолютно невъзможно) да се постигне 100% задоволяване на потребитесктите изисквания за функционалност, дизайн, цена и т.н. Една от причините е, че едва ли има двама потребителя с абсолютно еднакви изисквания. При конкретния случай, много се съмнявам, че Шимано се конструирали това изделие, без да вземат предвид силите, които действат на лостчетата при преминаване на препятствия.Мисля, че в случая по-скоро е необходим правилен подбор на продукт съобразно навиците на самия потребител. Мисля, дори че спорът до тук беше нещо като търсене на аргументи за защита на собствените навици.За себе си съм забелязал, че когато се сблъскам с нещо ново първо у мен се дефинират недостатъците му и чак след продължителна употреба почвам отчетливо да долавям достойнствата на продукта. Вероятно е въпрос на характер.
Конституция на Република България
Чл. 36. (1) Изучаването и ползването на българския език е право и задължение на българските граждани
Аватар
NovemberCharlie
 
Мнения: 5367
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Дек 11, 2004 3:07 pm
Местоположение: Sofia Bulgaria

Мнениеот Harka » Чет Авг 10, 2006 12:26 pm

В повечето случаи противниците на DC изхождат от гледна точка на самата система на превключване на скоростите. Аз пък не бих сложил DC по една чисто тривиална причина - просто лостчетата, когато се ползват за спиране, не са ми удобни.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 10, 2006 12:49 pm

[quote="Harka"]

В повечето случаи противниците на DC изхождат от гледна точка на самата система на превключване на скоростите.[/quote]


DC (респ. Low Normal-схемата) са по-удобни за катерене. Очевидно е, че не могат да предизвикат интерес у лифтаджиите...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Мнениеот Harka » Чет Авг 10, 2006 1:00 pm

[quote="TOYAGA"]


DC (респ. Low Normal-схемата) са по-удобни за катерене. Очевидно е, че не могат да предизвикат интерес у лифтаджиите...
[/quote]

Лифтаджиите са ясни.
Аватар
Harka
 
Мнения: 3078
Рейтинг: 2000
Регистриран на: Съб Окт 18, 2003 11:56 am
Местоположение: Bulgaria

Мнениеот Bodom » Чет Авг 10, 2006 1:36 pm

TOYAGA, не мога да разбера защо толкова плюеш хората, които не са пипали нещо и се опитват да разсъждават по темата, или да изкажат мнение :dunno:
Не съм казал "Това е боклук и не става! Не си го купувайте, щото ше се набутате!"

GECKO, примерите ти са напълно погрешни! И на велосипеда всичките "контроли" са на кормилото и са близко един до друг, и това несъмнено е удобно. Тук става дума един компонент да ти изпълнява две функции! С едно лостче да управляваш спирачките и скоростите! Все едно автомобилния волан като го дръпнеш към себеси да сменя предавка нагоре, а като го натиснеш да сменя надолу :D (бах мааму, как ли не са се сетили за това?)
Аватар
Bodom
 
Мнения: 484
Рейтинг: 1722
Регистриран на: Сря Апр 20, 2005 12:01 am
Местоположение: София

Мнениеот TOYAGA » Чет Авг 10, 2006 1:47 pm

[quote="Bodom"]

TOYAGA, не мога да разбера защо толкова плюеш хората, които не са пипали нещо и се опитват да разсъждават по темата, или да изкажат мнение :dunno:
[/quote]


Не мога да плюя по опити за разсъждения...
Дръж се земьо, шоп те гази!
Аватар
TOYAGA
 
Мнения: 7138
Рейтинг: 1634
Регистриран на: Пон Сеп 29, 2003 5:28 pm
Местоположение: София

Предишна

Назад към Общ форум

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 162 госта