Страница 4 от 6

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Вто Яну 15, 2013 1:56 pm
от Antares
LyuboKolev написа:Относно общината- една птичка пролет не прави.
Ами всъщност прави.

Преди време един колега еднолично, самостоятелно и самоинициативно доведе до промяна в конкретна велоалея, след няколко подадени сигнала и изпратени писма до различни институции. Така че понякога и една птичка може да направи пролет, стига да влага повече усилия в реални действия, отколкото във форумни приказки.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Сря Яну 16, 2013 12:42 am
от hitar_potter
LyuboKolev написа:Относно общината- една птичка пролет не прави.
И по-добре. Представи си да се угаждаше на всеки на прищявките..

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Сря Яну 16, 2013 9:54 pm
от LyuboKolev
hitar_potter написа:
LyuboKolev написа:Относно общината- една птичка пролет не прави.
И по-добре. Представи си да се угаждаше на всеки на прищявките..

Наколко пъти желанието ми да добием всички велосипедисти ПРАВО да се качваме в транспорта беше наречено "прищявка". Колега, аз гледам на велосипеда като на начин на живот. Ходене на работа, до магазина, вършене на някоя работа в работно време, каране за удоволствие, отделно и из планината, ходене по гости и т. н. Повярвай ми че като станеш на моите 45 години ще видиш че е полезно понякога да се качиш и на транспорта. Друг колега писа че си е бутал колелото 2 часа заради спукана гума. Въобще не мисля сегашното колело да го дрънкам по капла и да се набутам 100 лв. за нова. Въпроса е за ПРАВО по принцип, и да можеш да разчиташ на нещо. Тези които пък пишат за претъпканите превозни средства- това няма смисъл. Има претъпкани в които и без колело не се качваш, така че е въпрос на възможности. Ама като не си търсим права, ще ни тъпчат. Скоро ми се скараха че не карам по велоалея а по платното. Велосипедистите сме най- презираните хора. Пречим на колите и сме по- бавни от тях, и сме опасни за пешеходците и сме по- бързи от тях. Но както и да е. Карам 30 години и съм се оправял без велоалеи и без гр. транспорт. Скоро така или иначе ще спра да карам така че се хабя за децата и внуците, не за мен.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Сря Яну 16, 2013 10:09 pm
от joropc
Ето как е в Швейцария:
Изображение
Изображение
От друга страна, в автобусите е забранено качването на велосипеди.Да, ама на гърба(отвън) на всеки рейс има багажник за 7 велосипеда.Ясно е, че тук това не може да стане, защото на първия светофар ще окрадат всичките колелета :)

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Сря Яну 16, 2013 10:31 pm
от Insight
LyuboKolev написа:Скоро ми се скараха че не карам по велоалея а по платното.


Къде и кой ти се е скарал?!(Не беше ли ти, дето в една тема си предлагаше телефона на някой да ти се обади да "се разбЕрете"...що не се изрепчи на тоя, дето ти се скара.)

LyuboKolev написа:Велосипедистите сме най- презираните хора.

Аз съм няма 80 кила, няма 180см. висок, живея в 16-ти апартамент, карам почти ежедневно колело (зиме и лете) и не се чувствам презрян!

... хм ... много искам да ми покажеш какво ще ти стане на каплата, ако буташ 2 часа със спукана гума ...

а ... и още нещо, аз колело в градски транспорт не съм качвал и не съм изпитвал подобна нужда...

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 2:47 am
от PtD
Вижте сега, едните ще викат "за к'во ти е да го качваш у транспорта", другите ще викат "ми щото имам право" и така доникъде няма да се стигне, понеже всеки има аргументи в своя подкрепа.

Да може да се качва колело в ГТ е полезно, защото:
  • Може да се покрие по-голямо разстояние, дори и да не си особено трениран (мислете за възрастова група 50+)
  • "1 колело в повече" често е "1 кола по-малко", от което полза имаме всички, които дишаме
  • Може да се стигне по-бързо от т.А до т.Б - дори може да се спекулира, че велосипед + метро е най-бързият транспорт в града
  • Може да си прибереш колелото, ако се повреди

Недостатъците са:
  • Пречиш на пътниците
  • Често цапаш
  • Заемаш място за 4-5 души - едно, че колелото е дълго и широко, второ че около него има "опасна зона", в която никой не иска да попадне, за да не си омърля дрехите. В час пик това е твърде неприятно

В по-развитите държави недостатъците са избегнати чрез специални отделения за велосипеди, както joropc е демонстрирал. Докато у нас няма такива удобства, трябва да се радваме, че ни разрешават и това, което ни е разрешено.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 8:51 am
от galio
PtD написа:Недостатъците са:
  • Пречиш на пътниците
  • Често цапаш
  • Заемаш място за 4-5 души - едно, че колелото е дълго и широко, второ че около него има "опасна зона", в която никой не иска да попадне, за да не си омърля дрехите. В час пик това е твърде неприятно



Един сгъваем велосипед не ги ли решава всичките?

Изображение

Примерно 24 цола, макар че има и на 26. 20-цоловите ми се струват малки, при все че вероятно има BMX-ъри, които си цъкат по 15-20 км дневно.

И вероятно е добре да се дръпне една разделителна линия между градското каране до работа и ползване на превоз до спортно съоръжение (примерно).

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 9:59 am
от boriss13
Да не забравяме и мащабите на градовете, за които говорим. ;)

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 1:12 pm
от halcor
Сгъваемите 20 цолови велосипеди са перфектни за града. Аз имах за малко такова:

http://www.downtube.com/product541.html

Изключително удобно беше. Пробвано е на 60 км каране, никакви проблеми.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 1:23 pm
от Hell_Man
halcor написа:Сгъваемите 20 цолови велосипеди са перфектни за града. Аз имах за малко такова:
http://www.downtube.com/product541.html
Изключително удобно беше. Пробвано е на 60 км каране, никакви проблеми.


:offtopic: Когато ги видях за първи път бях сащисан - приличаха ми на недохранен BMX с остеопороза! Наистина ли се кара удобно?

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Чет Яну 17, 2013 1:31 pm
от galio
halcor написа:Сгъваемите 20 цолови велосипеди са перфектни за града. Аз имах за малко такова:

http://www.downtube.com/product541.html

Изключително удобно беше. Пробвано е на 60 км каране, никакви проблеми.


Чудно :) А може ли да се кара с 20-ина км/ч тая играчка?

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 11:49 am
от Admin
galio написа:Чудно :) А може ли да се кара с 20-ина км/ч тая играчка?


Балканче не си ли карал с 20 км/ч? Че и с повече... ;)

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 12:06 pm
от dob111
Admin написа:
galio написа:Чудно :) А може ли да се кара с 20-ина км/ч тая играчка?


Балканче не си ли карал с 20 км/ч? Че и с повече... ;)


Средна ли? ;)

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 1:17 pm
от PtD
galio написа:Един сгъваем велосипед не ги ли решава всичките?


Tвърде е вероятно и с такова да не те пуснат. Освен това има много въпросителни - здравина, тегло, удобство, цена за поддръжка и т.н.

В цивилизованите държави проблемът с превоза на велосипед, бил той 26" или 28", в градския транспорт е уреден някак. Трябва ли и тук да преоткриваме топлата вода?

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 2:41 pm
от Slade
Истината е, че цивилизованите страни са "мааалко" по-различни от БГ и там градските таралясници до 200-300 евро обикновено сутрин се завързват спокойно на рампите на метростанцията и вечер се вземат обратно от там (които са оцелели, но обикновено повечето си стоят). Тука такова нещо не може да стане, щото вечерта няма да има кво да вземеш (и чуждо даже).
Дори да искаш да се транспортираш с колелото, във Виена може - през деня от 9 до 15ч и вечер след 18:30 е разрешено да се натовариш с колело в метрото, плащаш още половин билет. Събота и неделя може през целия ден. Във влаковете (s-bahn-ите) може по всяко време срещу 5 евро.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 2:50 pm
от boriss13
Slade написа:... пуснат повече мотриси на по-често...

Ако се пуснат повече мотриси или на по-често ще са полупразни-празни, което може би не е рентабилно за СКГТ ;)

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 2:54 pm
от Slade
Прав си, все пак трябва да се търси някакъв баланс. От друга страна може да оборудват половината или 1/3 от последния вагон със стойки за колела и да пускат само там, но през цялото време. Не вярвам да загубят кой знае колко капацитет.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 2:57 pm
от boriss13
Slade написа:Прав си, все пак трябва да се търси някакъв баланс. От друга страна може да оборудват половината или 1/3 от последния вагон със стойки за колела и да пускат само там, но през цялото време. Не вярвам да загубят кой знае колко капацитет.

Ако го направят ще загубят около 20-30 седящи/правостоящи места, и ще компенсират с цената на билетче за колело...И пак ще има недоволни :)

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 3:09 pm
от Slade
Винаги ще има недоволни, но пък ще е супер удобно за хората с колела. Ако аз вземах решенията в тая насока, бих пробвал - излезе ли неудачна схемата, винаги може да се върне към старото положение и то доста бързо и лесно. :spin:

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 8:00 pm
от LyuboKolev
Insight написа:
LyuboKolev написа:Скоро ми се скараха че не карам по велоалея а по платното.


Къде и кой ти се е скарал?!(Не беше ли ти, дето в една тема си предлагаше телефона на някой да ти се обади да "се разбЕрете"...що не се изрепчи на тоя, дето ти се скара.)

LyuboKolev написа:Велосипедистите сме най- презираните хора.

Аз съм няма 80 кила, няма 180см. висок, живея в 16-ти апартамент, карам почти ежедневно колело (зиме и лете) и не се чувствам презрян!

... хм ... много искам да ми покажеш какво ще ти стане на каплата, ако буташ 2 часа със спукана гума ...

а ... и още нещо, аз колело в градски транспорт не съм качвал и не съм изпитвал подобна нужда...

Точно аз съм този с телефона. Не съм се репчил на никой защото простотията си ходи с хората. Ние помежду си не се уважаваме явно, а какво остава за другите. На тоя с колата случая е че се спусках от тел. кула с 50 км/час и той мина на 10- 15 см от мен. Не съм му се репчел в моя защита защото това не е много притеснително за мен, а му казах че така ще пребие дете. Примерно твоето. И той ми каза да си карам по алеите. Човека е напълно прав, нали всички ги плащаме, той също. Телефона го написах по друг повод и не ме е срам, ама никой не се обажда щото може би го е срам. Не може някой да ми "казва внимавай с тона" при условие че има модератор който решава, а и няма и тон в мойто изказване. Не съм казал нищо на ВИСОК тон. Всъщност си губя времето да обяснявам че не съм искал да се "разбЕрете", а да разменим мнения. Колегата по горе е пуснал снимки как е в Швейцария, а тук дори нямаш право да си качиш колелото. Аз търся права, а вие ми обяснявате какви карачи сте.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 8:27 pm
от Insight
Любо Колев: Точно аз съм този с телефона. Не съм се репчил на никой защото простотията си ходи с хората. Ние помежду си не се уважаваме явно, а какво остава за другите. На тоя с колата случая е че се спусках от тел. кула с 50 км/час и той мина на 10- 15 см от мен. Не съм му се репчел в моя защита защото това не е много притеснително за мен, а му казах че така ще пребие дете. Примерно твоето. И той ми каза да си карам по алеите. Човека е напълно прав, нали всички ги плащаме, той също. Телефона го написах по друг повод и не ме е срам, ама никой не се обажда щото може би го е срам. Не може някой да ми "казва внимавай с тона" при условие че има модератор който решава, а и няма и тон в мойто изказване. Не съм казал нищо на ВИСОК тон. Всъщност си губя времето да обяснявам че не съм искал да се "разбЕрете", а да разменим мнения. Колегата по горе е пуснал снимки как е в Швейцария, а тук дори нямаш право да си качиш колелото. Аз търся права, а вие ми обяснявате какви карачи сте.

"Ние помежду си не се уважаваме явно, а какво остава другите"... ти мене нещо не ме уважаваш ...рийшли.

"И той ми каза да си карам по алеите. Човека е напълно прав, нали всички ги плащаме" - плащаме си за спазването на закона, който казва, че твоето място като колездач на пътя е ... няма да ти кажа - прочети закона сам и другия път ще знаеш какво да му отговориш.

"Колегата по горе е пуснал снимки как е в Швейцария" - Не съм запознат с развитието на въпроса в Швейцария, обаче съм 90% сигурен, че там първо са се появили колездачите, после добрите условия в градския транспорт.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 9:17 pm
от LyuboKolev
Insight написа:Любо Колев: Точно аз съм този с телефона. Не съм се репчил на никой защото простотията си ходи с хората. Ние помежду си не се уважаваме явно, а какво остава за другите. На тоя с колата случая е че се спусках от тел. кула с 50 км/час и той мина на 10- 15 см от мен. Не съм му се репчел в моя защита защото това не е много притеснително за мен, а му казах че така ще пребие дете. Примерно твоето. И той ми каза да си карам по алеите. Човека е напълно прав, нали всички ги плащаме, той също. Телефона го написах по друг повод и не ме е срам, ама никой не се обажда щото може би го е срам. Не може някой да ми "казва внимавай с тона" при условие че има модератор който решава, а и няма и тон в мойто изказване. Не съм казал нищо на ВИСОК тон. Всъщност си губя времето да обяснявам че не съм искал да се "разбЕрете", а да разменим мнения. Колегата по горе е пуснал снимки как е в Швейцария, а тук дори нямаш право да си качиш колелото. Аз търся права, а вие ми обяснявате какви карачи сте.

"Ние помежду си не се уважаваме явно, а какво остава другите"... ти мене нещо не ме уважаваш ...рийшли.

"И той ми каза да си карам по алеите. Човека е напълно прав, нали всички ги плащаме" - плащаме си за спазването на закона, който казва, че твоето място като колездач на пътя е ... няма да ти кажа - прочети закона сам и другия път ще знаеш какво да му отговориш.

"Колегата по горе е пуснал снимки как е в Швейцария" - Не съм запознат с развитието на въпроса в Швейцария, обаче съм 90% сигурен, че там първо са се появили колездачите, после добрите условия в градския транспорт.

Вие г- н ...рийшли явно не разбирате че закона не пази животи. Убийте Вие някое дете на пътя и после му обяснявайте на него и родителите му че е трябвало да кара по велоалеи и че не е чело закона на 12 год. Може да опитате и да карате по велоалеята м/у (между) Лъвов мост и Обеля. Доста друса а платното за коли на надлез "Надежда" е много по- качествено от велоалеята.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 9:33 pm
от krach
LyuboKolev написа:
Insight написа:Любо Колев: Точно аз съм този с телефона. Не съм се репчил на никой защото простотията си ходи с хората. Ние помежду си не се уважаваме явно, а какво остава за другите. На тоя с колата случая е че се спусках от тел. кула с 50 км/час и той мина на 10- 15 см от мен. Не съм му се репчел в моя защита защото това не е много притеснително за мен, а му казах че така ще пребие дете. Примерно твоето. И той ми каза да си карам по алеите. Човека е напълно прав, нали всички ги плащаме, той също. Телефона го написах по друг повод и не ме е срам, ама никой не се обажда щото може би го е срам. Не може някой да ми "казва внимавай с тона" при условие че има модератор който решава, а и няма и тон в мойто изказване. Не съм казал нищо на ВИСОК тон. Всъщност си губя времето да обяснявам че не съм искал да се "разбЕрете", а да разменим мнения. Колегата по горе е пуснал снимки как е в Швейцария, а тук дори нямаш право да си качиш колелото. Аз търся права, а вие ми обяснявате какви карачи сте.

"Ние помежду си не се уважаваме явно, а какво остава другите"... ти мене нещо не ме уважаваш ...рийшли.

"И той ми каза да си карам по алеите. Човека е напълно прав, нали всички ги плащаме" - плащаме си за спазването на закона, който казва, че твоето място като колездач на пътя е ... няма да ти кажа - прочети закона сам и другия път ще знаеш какво да му отговориш.

"Колегата по горе е пуснал снимки как е в Швейцария" - Не съм запознат с развитието на въпроса в Швейцария, обаче съм 90% сигурен, че там първо са се появили колездачите, после добрите условия в градския транспорт.

Вие г- н ...рийшли явно не разбирате че закона не пази животи. Убийте Вие някое дете на пътя и после му обяснявайте на него и родителите му че е трябвало да кара по велоалеи и че не е чело закона на 12 год. Може да опитате и да карате по велоалеята м/у (между) Лъвов мост и Обеля. Доста друса а платното за коли на надлез "Надежда" е много по- качествено от велоалеята.

Бетер закона си пази живот...то иначе файда няма..не са ги мислили (поне първоначално) за пълнене на КАТски джобове.Сиреч опасно е да караш в града с 120 и за това има ограничения които на повечето места са 50 км. с малки изключения. След като НЕ СЕ спазват законите идват проблемите които се мултиплицират. ИДИОТИ карат с 90-100 за да не те убият ти караш с 20-30 по тротоара където пък пешеходци ходят с 3-6 км/ч. Едните те мразят че им пречиш да играят на NFS другите те мразят понеже логично им пречиш.
На малкото обособени алеи пешаци ходят по алеята и ти ги мразиш тях (кръга се затваря). Зимата обаче нямат избор понеже поне на Г.Делчев ГОЛЕМИЯ нов тротоар не е изчистен а само малката алейка. И пешаците са на нея - логично при ледена пързалка на тяхното място. Иначе велосипеда и градския се свързват на хладилника. Демек единствения смисъл да хванеш градски транспорт да те качи до Витоша. Колело в градски работа няма. София от край до край са си 30-40 мин. Варианта с повреда трябва да е по - сериозен от спукана гума. Лично аз не излизам без лепенки и помпа. Дори и до съседния квартал.
По -горе мернах коментари за бутане на колело със спадната гума. На каплата няма какво да и стане. Виж на гумата, вътрешната има. Аз си нарязах една по този начин. и то само от тежестта на колелото.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 9:35 pm
от Stefan_trekkie
Insight написа:... хм ... много искам да ми покажеш какво ще ти стане на каплата, ако буташ 2 часа със спукана гума ...


Нищо не може да покаже, защото няма какво да стане.. Митове и легенди :D

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 9:53 pm
от LyuboKolev
Stefan_trekkie написа:
Insight написа:... хм ... много искам да ми покажеш какво ще ти стане на каплата, ако буташ 2 часа със спукана гума ...


Нищо не може да покаже, защото няма какво да стане.. Митове и легенди :D

Както съм писал някъде по- нагоре, съм карал дори със спукана гума. Не е приятно но се справяш. Има обаче гуми които се изхлузват от шината и започват да ти опират по спирачки, вилки и т. н. Лепил съм гума и в дъжд и е голяма "тояга". И затова е хубаво да имаш право да се качиш в ГТ. А не на празен автобус да ти кажат "не се качвай".

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пет Яну 18, 2013 10:24 pm
от Insight
LyuboKolev написа:Вие г- н ...рийшли явно не разбирате че закона не пази животи. Убийте Вие някое дете на пътя и после му обяснявайте на него и родителите му че е трябвало да кара по велоалеи и че не е чело закона на 12 год. Може да опитате и да карате по велоалеята м/у (между) Лъвов мост и Обеля. Доста друса а платното за коли на надлез "Надежда" е много по- качествено от велоалеята.


Продължаваш да пишеш, без да четеш ... айде ще ти подскажа, закона по никакъв начин не те задължава да караш по велоалея, там дето я нЕма....

ПС: А карането със спукана гума си е твое решение... щом имаш 100-на лева излишни за капла (нали по толкова бяха твоите?) - карай си.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Съб Яну 19, 2013 4:17 pm
от halcor
Hell_Man написа:Наистина ли се кара удобно?


Да, геометрията му е като на нормален байк (разстоянието между 2те колела, достигането до педалите и кормилото) и може да се регулира в някакви граници. Ниската рамка е предимство, можеш лесно да прекрачваш колелото. Заради по-малките колела неравностите се усещат по-грубо, но в градски условия това не е проблем. За сметка на това колелата са чувствително по-леки и ускоряваш много бързо и можеш да изпревариш на светофар ЛюбоКолев с неговия 28" велосипед, за който той твърди "ще мина всеки малоумник с байк" ;) Според моя вкус предния му венец беше малък обаче, което ограничава максималната скорост, но това може да се ъпгрейдне. Не виждам проблеми да се поддържат спокойно 40 км/ч на равно с тънки гуми.

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Съб Яну 19, 2013 10:39 pm
от krach
Незнам защо изобщо градския велосипед трябва да бъде сравняван с байк. Байка може да ти седи по удобно под задника, НО градското колело както беше казано по горе е по - леко (в повечето случаи), евентуално сгъва за което плюсовете са много. Сгънато може да си го качиш в градски като багаж. Логиката е с бабите.
Баба с 20 туби вода може. Човек с малко колело НЕ?

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Пон Яну 21, 2013 10:17 am
от Slade
Виждали ли сте им цените? Аз лично не бих дал ~1000лв за подобна изцепка, само за да мога да се качвам по рейсовете. Преди десетилетия съм карал балканче и не бих казал, че искам да се предвижвам пак с подобно нещо из града.
Halcor, сигурно това, което казваш е възможно - разни хора и физически възможности, но аз с балканчето не съм убеден, че някога изобщо съм достигал 40км/ч на равно, камо ли да ги поддържам. Вярно е, че съвременните "балканчета" имат и скорости и т.н., но пак не мисля, че комфортът и динамиката на 26-28" колело може да бъде достигната. И пак - цената...
Ситибайкът (28") е може би най-удачното решение, особено ако е около и под 11 кила. В градския транспорт, такъв какъвто го познаваме в момента - колелата просто нямат място (освен в рейса към Железница и т.н. витошки дестинации :eyebrow: ).

Re: Актуална информация за возене в софийски градски транспорт

МнениеПубликувано на: Вто Яну 22, 2013 1:52 pm
от halcor
Разликата между хубаво, сгъваемо колело и балканче е като рам спрямо украйна, примерно. Не бих го нарекъл изцепка. Освен това можеш да си го събереш в куфара, ако летиш донякъде и си имаш колело. $330 е добра цена за такова ново колело, за съжаление несрещаема в България. В craigslist се намираха читави и за доста по-малко. Не бих се поколебал да си купя пак такова колело като имам възможност на добра цена, може да изскочи нещо през английски сайт...

40 км/ч можеш да поддържаш с уговорката, че си с подходящите скорости (тия, с които идва въпросния downtube не са подходящи, но могат да му се сложат преден дерайльор и команда или просто голям преден венец) и гуми, пътят е равен и няма насрещен/страничен вятър. Не ти трябват по-специални умения за да постигнеш това отколкото да го постигнеш с нормален 26" байк с тънки гуми. Би останал учуден колко бързо се ускорява с наистина леки колела.